Färjan Moss - Hortens

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
Ingen
Någon som åkt den nyligen? Köer/turtäthet/pris för en hoj? Kan man ff betala med kort på norska färjor, eller måste man fixa det där passet?

Förra året, allt går väl digitalt numera och dom scannar reg nr och du får en faktura hemskickad (jag hade inte autopass). Fick fakturan för kanske 1 månad sen mao ca 1 år efter jag vart där :yopartyNär vi åkte var det ingen kö, MC längst fram i kön typ! Pris var kring hundringen vill jag minnas!

Du måste passera in i Norge och kontrolleras vid et Covid centra. under hela semestern nu så har kötiden för att komma in i Norge över Svinesund varit ca 2 timmar.

Du måste passera in i Norge och kontrolleras vid et Covid centra. under hela semestern nu så har kötiden för att komma in i Norge över Svinesund varit ca 2 timmar.
Tänker ta gränsövergången via väg 106 vid Björkebekk. Teststationen där är öppen dagtid.

Vad händer om man är i Norge o kommer via vägar som inte har spärr, åker ju mycket småvägar o har råkat komma in i Norge vid ett antal gånger och ut via halden nössemark, har aldrig blivit stoppat varesig in eller ut ur Norge..

Vad händer om man är i Norge o kommer via vägar som inte har spärr, åker ju mycket småvägar o har råkat komma in i Norge vid ett antal gånger och ut via halden nössemark, har aldrig blivit stoppat varesig in eller ut ur Norge..
Läste någonstans om feta böter. Typ 60000 för bil med 4 Pers. 15000 per skalle. Men vet inte hur sant det är...

Åkte den färjan i söndags, men det var ganska sent (kl. 19.45). Inga köer så dags. Brukar funka fin-fint, tycker jag. Har aldrig fastnat i köer på den färjan. Betalde NOK 154 för två hojar, om jag minns rätt, med kreditkort.

Som MRJaggu skriver. Köerna vid Svinesund är.... svinigt långa! Timmar. Om man inte kör förbi 250 bilar - i "fel" kö - och sedan slänger sig in 30 meter före kontrollplatsen. Det gjorde jag och två tyskar på varsin Transalp. Bilisterna blir kanske sura, med det var +28 och jag hade förstås fullt mc-ställ....

106 skall vara öppen hörde jag från en dansk i Norge i helgen. Vassbotten däremot, svenska väg 165 och norska 220/22 (de har nyligen bytt vägnummer), är stängd. Gamla Svinesundsbron är stängd. E18 vid Örje är öppen. Detta är det lilla som jag kan bidra med! :)

Kan rapportera att vi fick betala till damen i luckan i kön, innan vi rullade på färjan. 77 kronor per skalle, om jag inte minns fel.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!