Färgtips till Monster!

Håller med Startgas, pärlemor med röda stripes.

Plus en röd ram och svarta fälgar.

Last edited:
~Settan~ skrev:
Ja, det är sant! Du är klokare än mig en lördagskväll! :tummenupp
Jag känner att jag måste bestämma mig någerlunda innan jag lämnar in hojdelarna ( i veckan som kommer nu). Annars kommer jag stå i lackverkstaden i två veckor, stirrandes på alla färgalternativ och ha grym beslutsångerst :huvet

Ramen kommer bli oförändrad. Gul kommer hojen icke att bli! :tummenupp

Men Settan varför inte lacka ramen??????? Det är ju halva grejjen ju! Tycker absolut att du ska tänka om på den punkten :fatta! ;)
Får man fråga vad det är för förjävligt bra pris du fått på lackjobbet??

CaféRacer skrev:
Men Settan varför inte lacka ramen??????? Det är ju halva grejjen ju! Tycker absolut att du ska tänka om på den punkten :fatta! ;)
Får man fråga vad det är för förjävligt bra pris du fått på lackjobbet??

För att det kostar mer! Dessutom var det från början endast frågan om att fixa tanken (buckla, stenskott och ny lack). Sen resten av delarna. (tank, skrämar bla bla bla.. som jag skrev innan). 3000 ungefär ska jag betala. Och min csn-lön är på drygt 6000.

Dessutom planerar jag att shoppa en ny hoj när jag är klar med skolan och vill lägga ner mer krut på den att fixa den så den är helt som jag vill.

:fatta! Själv!

:hihi

Last edited:
De snyggaste monstrena är S4RS och S2R Röd med vita stripes eller pärlemor med röda stripes. :kär

Kanske inte unikt, men oslagbart! :)

Keihin skrev:
Ser inte nån skillnad mot vanlig monster via den länken. Sen får man inte glömma att en monster inte är en riktig Ducce.

Kolla "länkarna" över bilderna på orginal monstret! Stage 1, 2, 3... osv.
Fan det brutalaste monstret jag sett! (bortsett från fråntkåpan som jag tycker suger..)

Precis! MV Agustas tail ser grymt snygg ut på Monstern! Samma sak med den instrumenten. Undrar vad man får pröjsa för den racing-displayen?

:yoparty

Ett ovanligare alternativ är den sk Ducati Maiale. Men vill man vara lite speciell (som alla Ducatiägare vill) så är den dessvärre gjord...

tsrd.jpg

Keihin skrev:
Ser inte nån skillnad mot vanlig monster via den länken. Sen får man inte glömma att en monster inte är en riktig Ducce.

Utan Monster skulle det inte vara så mycket Ducati kvar alls, tror jag. Den modellen skapar nog mest pengar för fabriken. Kanske är det därför det fins Monster-model för varje veckodag. Så det är nog lika mycket Ducati som vilken som helst 9xx och 7xx "superbike". :hihi

Superlight skrev:
Ett ovanligare alternativ är den sk Ducati Maiale. Men vill man vara lite speciell (som alla Ducatiägare vill) så är den dessvärre gjord...

Grymma bromsar i alla fall!

Superlight skrev:
Gul och Ducati är systemfel. Röd, röd sa jag!

/Ssss

Enkelspårigt! :huvet

Om världen vore så enkelspårig hade alla kört runt på japanska hojar eftersom de är både tillförlitligare och effektivare (i motoreffekt räknat) än Ducati´s.

Nu är ju världen mer individuell än de som bara ser i sin egen trånga sektor, det är väl därför som det säljs andra varianter än den röda?
Annars hade väl världen varit kvar på Henry Fords tid när det bara gick att få bilen i svart... :)

Lita på dej själva och ditt omdömme, här blir du bara förvirrad... :hihi

Var i Skåne bor du?
Medlem i SDK?
Kollar du klubbsajten någon gång?

Du hittar lite kallelser till klubbkörningar frammåt vår&sommar så snart det kommer igång.

Ett personligt inlägg om färgvalet: gult är inte så dumt, med personlig inramning:

SANY0684mindre.JPG

Lite mer info: http://web.telia.com/~u41816988/

Ducster900 skrev:

Något som kännetecknar ägare till gula Ducatisar är att man inte får skämta om färgen på deras hoj. Gul kan vara OK, Chili ha en gul 998 för några år sedan i WSBK. Den var jättefin eftersom dekalerna skymde det mesta av det gula :hihi

Kan väl tillägga att jag haft en Ducati som inte var röd, så enkelspårig vete fan, men en Ducati ska inte vara gul enligt min mening.

/Ssss

Ett monster ska ha Svartram , med matt klarlack .
Sen ska du ha tanken o allt det andra i nån gråsilver med matt klarlack.
Det är jääävligt snyggt , kan slänga upp bilder på det i eftermiddag.
Lackade min lilla pocketbike så för ett tag sen , och skulle jag skaffa
mig ett monster eller en streetfighter framöver så skulle jag garanterat lacka
den likadant.

Har sovit på saken nu, och är inne på att låta henne vara fortsatt röd men med svarta eller vita stripes... Återstår att se vad det blir tillslut.

Superlight skrev:
Något som kännetecknar ägare till gula Ducatisar är att man inte får skämta om färgen på deras hoj.

/Ssss

Något som kännetecknar ägare till röda Duccar är att de inte accepterar någon annan färg.

Nu var jag lika enkelspårig som du är...

Ducster900 skrev:
Något som kännetecknar ägare till röda Duccar är att de inte accepterar någon annan färg.

Nu var jag lika enkelspårig som du är...

Om du läser mitt inlägg igen Ingvar så ser du att jag har haft annat än röda Ducatisar. Så läs om, läs rätt! :7peta

/Ssss

"men en Ducati ska inte vara gul enligt min mening. "

Superlight skrev:
Om du läser mitt inlägg igen Ingvar så ser du att jag har haft annat än röda Ducatisar. Så läs om, läs rätt! :7peta

/Ssss

Citatet från den översta meningen kan inte tydas på mer än ett sätt, du har bestämt dig. :rolleyes:

Det andra citatet betyder att du körde omkring och inte trivdes med en icke-röd Ducce, missuppfattning eller otydlighet?

Låt oss bara lugna ner det hela med att konstatera att smaken är som :arsele , vi har alla rätt till vårt tyckande och ingen har en smak som är bättre än någon annans, bara olika... :tungan...så länge vi är överrens om märket är det väl lugnt?

Röd är snyggt, gult ok så länge man inte målar drevkåpan gul :3freak

Bifogat

• div 010 rezize.JPG
    div 010 rezize.JPG
    36.7 KB · Visningar: 94
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...