Någon som kan förklara hur man ska göra för att stiftet ska färgas så att det kan indikera om man har för fet eller tunn blandning?
Jag har hört att man ska dra fullt och varva ut den max, sen slå av tändningen där, stämmer detta?
Testade först min hoj en liten bit med 120-munstycke, och då var stiftet ljusbrunt. Sen testade jag med 126, då var stiftet nästan likadant. Jag körde dock bara en liten bit, så det kanske inte hann ändra färg?
Finns det några nackdelar med att köra med för fet blandning (för stort munstycke), t ex att förgasaren behöver renas oftare?
Det kommer lite olja ur ljuddämparen med 126-munstycke och den taktar väldigt lite vid vissa tillfällen, men vad jag vet är detta bara ett gott tecken på att den får tillräckligt med smörjning?
Jag har hört att man ska dra fullt och varva ut den max, sen slå av tändningen där, stämmer detta?
Testade först min hoj en liten bit med 120-munstycke, och då var stiftet ljusbrunt. Sen testade jag med 126, då var stiftet nästan likadant. Jag körde dock bara en liten bit, så det kanske inte hann ändra färg?
Finns det några nackdelar med att köra med för fet blandning (för stort munstycke), t ex att förgasaren behöver renas oftare?
Det kommer lite olja ur ljuddämparen med 126-munstycke och den taktar väldigt lite vid vissa tillfällen, men vad jag vet är detta bara ett gott tecken på att den får tillräckligt med smörjning?