Fälgstripesverktyg

barbazoo

adrenaline mc
Gick med
21 Feb 2008
Hoj
Ducati 1098s, Yamaha Xvs1100, Yamaha xv950r Bolt
Är det ngn som testat denna? Verkar som en bra investering...

Bifogat

• file_167_17.jpg
    file_167_17.jpg
    36.4 KB · Visningar: 216
Last edited:
Jag köpte fälgstripes på feltema, och då var den i en sån förpackning med en kant för att man ska kunna dra den på kanten av fälgen. Men det var ändå svårt att få det helt perfekt.

82-531_l.jpg

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Falgtejp/

Last edited:
Det finns ju samma idé fast med en liten färgroller med behållare om man vill måla ränder på sina fälgar.

Minns dock inte var jag har sett den, minns dock att fälgen dom demade på var en compomotive rallyfälg, så förmodligen var det en rallysida

Har man hojen/fälgen i ett rum där det är över 20+ grader så är det inte komplicerat att montera fälgstripes. Måste säga att det där är aningen onödigt att köpa, fast å andra sidan. Kostar det 50 spänn så kan man ju lika gärna investera i ett.

Kommer med fälgstripes lite här och där. Bara hålla utkik. Hjälper till viss del, men det är fortfarande ett helvetes pillande.

Jag köpte ett kit där man fick med verktyget. Har för för att det var på Bikersneed eller nåt. Funkade väldigt bra faktiskt. Har monterat en gång utan verktyg också. Tyvärr lyckades jag få det lite kantigt på en hjulsida trots verktyget men det har nog inte med verktyget att göra :)

jag tog bort fälgstripsen från min hoj bara för jag tycker det är så jävla fult.. hoppas han som satte dit dom hade ett helvete då kan jag sova extra gött inatt..

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti