Fälgstripes

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Hoj
zx10r
Hej!

Är det någon som har fälgstripes på sin 929? Hur många mm ska bredden vara på för att det ska va snyggt.. Finns ju en hel del att välja mellan.

Tips??

Tack på förhand!

6 mm brukar vara att föredra på de flesta hojar. Bredare än så brukar ta över för mycket enligt min smak.

6 mm brukar vara att föredra på de flesta hojar. Bredare än så brukar ta över för mycket enligt min smak.

Mätte precis fälgkanten och där fälgtejpen ska klistras mätte jag till 10mm.. är lite svårt o veta därför att den kanten är inte riktigt rak utan det är lite böj på den.

Funderar ju på att beställa 6mm, men hade vart skojj om någon som har syyslat med fälgtejp och erfarit även större bredd på tejpen kunde yttra sig kanske till och med bistå med bild- :)

Kommer troligtvis att beställa från ebay då de har bra med utbud av olika tejp. Hittade en gul med svart text på "cbr 929 RR". Kan blir fint tror jag.

Last edited:
Om du inte sätt på stripes förut. Beställ ett paket extra när du endå beställer.

Mätte precis fälgkanten och där fälgtejpen ska klistras mätte jag till 10mm.. är lite svårt o veta därför att den kanten är inte riktigt rak utan det är lite böj på den.

Funderar ju på att beställa 6mm, men hade vart skojj om någon som har syyslat med fälgtejp och erfarit även större bredd på tejpen kunde yttra sig kanske till och med bistå med bild- :)

Kommer troligtvis att beställa från ebay då de har bra med utbud av olika tejp. Hittade en gul med svart text på "cbr 929 RR". Kan blir fint tror jag.

Om fälgkanten är 10 mm är en 6 mm ypperlig enligt min mening. Blir mer effektfullt om man kan ana fälgens färg bredvid fälgtejpen. Men allt är ju enligt betraktarens ögon..

Om du inte sätt på stripes förut. Beställ ett paket extra när du endå beställer.

Om han nu beställer från ebay brukar de flesta där vara förböjda och då ska det inte vara några större problem om man är noggrann från början.

Last edited:
Jag körde med biltemas fälgstripes på min 954. den var enkel att applicera och det blev snyggt.

Back