Fälgfråga CBR600RR -07/08

jiim

SST600 #55
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
2x CBR600RR
Jag undrar vilka fälgar som passar till CBR600RR -07/08. Jag vet att bromsskivorna fram passar från CBR1000RR -04/05 men passar fälgarna också? Är det fler modeller som har likadana fälgar?
Om någon skulle sitta på ett extra par så är jag dessutom intresserad.

Jag är ganska säker på att bakfälgen passar men inte framfälgen. Minns jag inte fel så passar bakfälgen 03-04 och 05-06 .

Bromsskivorna fram har nog samma diameter och fästpunkter men den äldre fälgen är bredare i navet så skivorna passar inte in i bromsoken.

/Nitrous

har hittat nu :) galfer skivor fram, men ingen bak. På tal om bromsskiva bak.... de flesta cbr vad jag vet, både 600, 900 och 1000 har haft 220mm bak. passar skivorna från äldre modeller?

har hittat nu :) galfer skivor fram, men ingen bak. På tal om bromsskiva bak.... de flesta cbr vad jag vet, både 600, 900 och 1000 har haft 220mm bak. passar skivorna från äldre modeller?

Vågar inte svara på detta men det var nämt att allt var ändrat.I motorn var även kuggar till utväxling utbyttade.
Pratade med Kennet Lodnert och fick info att det knapt något ifrån äldre modeller som passar. En orginal skiva bak kostar ca 1200kr

Vågar inte svara på detta men det var nämt att allt var ändrat.I motorn var även kuggar till utväxling utbyttade.
Pratade med Kennet Lodnert och fick info att det knapt något ifrån äldre modeller som passar. En orginal skiva bak kostar ca 1200kr

ah okej. grevens säljer galfer för 1295. så då kan man ju lika väl köpa en av honom, då det är lika mycket pengar.

Jag har eventuellt ett par fälgar till en cbr600rr 07:a (utan skivor) till salu, pm:a om det finns intresse.

/Christer

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...