Nico Bakker Kawa

Det har gått dåligt på sistone att få tid med Bakker-Kawan då både min dotter och jag haft ögona på andra saker. Men jag har iallafall fått igång farsans gamla Bakker med GSXR1100 motor i. Bytt många slitdelar och fixat allt som far illa av att inte användas. Klarade besiktningen i veckan och det var den sista YESS. Fin känsla!! Varit ute och känt på den och vilken hoj!! Så stabil, så kvickstyrd och hanterbar. Det är som att köra en modern 600:a fast det är en 1200:a och då ska man tänka på att detbär en -84:a. Finns lite småsaker att fixa. Jag misstänker att den tar tjyvluft någonstans då tomgången vandrar och är lite orolig. Jag har mina misstankar. Sedan har jag ett läckage vid grenrören. Men vilken cykel!

Bifogat

• IMG_1176.png
    IMG_1176.png
    3.8 MB · Visningar: 68
  • IMG_1177.png
    IMG_1177.png
    3.2 MB · Visningar: 62
  • IMG_1178.png
    IMG_1178.png
    3.8 MB · Visningar: 59
  • IMG_1175.png
    IMG_1175.png
    4 MB · Visningar: 66
  • IMG_1180.png
    IMG_1180.png
    4.8 MB · Visningar: 72
  • IMG_1179.png
    IMG_1179.png
    4.7 MB · Visningar: 74
Det har gått dåligt på sistone att få tid med Bakker-Kawan då både min dotter och jag haft ögona på andra saker. Men jag har iallafall fått igång farsans gamla Bakker med GSXR1100 motor i. Bytt många slitdelar och fixat allt som far illa av att inte användas. Klarade besiktningen i veckan och det var den sista YESS. Fin känsla!! Varit ute och känt på den och vilken hoj!! Så stabil, så kvickstyrd och hanterbar. Det är som att köra en modern 600:a fast det är en 1200:a och då ska man tänka på att detbär en -84:a. Finns lite småsaker att fixa. Jag misstänker att den tar tjyvluft någonstans då tomgången vandrar och är lite orolig. Jag har mina misstankar. Sedan har jag ett läckage vid grenrören. Men vilken cykel!

Snyggt signalhorn 😉

Snyggt signalhorn 😉
Haha, du är den första som observerat nödlösningen inför besiktningen.
Skulle testa tutan innan besiktning och den fungerade inte och satte dit blåstutan lite snabbt.
Hittade lösa kablar sedan och monterade dit ett ”riktigt” signalhorn, men lät nödlösningen sitta kvar😂

Haha, du är den första som observerat nödlösningen inför besiktningen.
Skulle testa tutan innan besiktning och den fungerade inte och satte dit blåstutan lite snabbt.
Hittade lösa kablar sedan och monterade dit ett ”riktigt” signalhorn, men lät nödlösningen sitta kvar😂

Jag förstod att det var en besikningstuta, man kan ju inte få två på förfulat utssende. I och för sig kanske det skulle behöva införas i vissa fall med tanke på alla sönderkapade byggen som ser ut för hemska utan minsta lilla tanke på helheten. Jämfört med dessa skulle ett bollhorn gå obemärkt förbi😉

Min första motorcykel var en lv reggad XR600. Kvällen innan jag skulle besikta den för första gången så frågade farsan "behövs det någon tuta?" Vi hittade en likadan på en gammal cykel som låg. Fick även ta kjedjeskyddet från cykeln som klämdes dit med ståltråd. Besiktningsgubben tryckte på tutan och skrattade "dom där grejerna satte du dit sent igår kväll eller hur" Gamla roliga minnen så här 30år senare

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back