R1 racer
Stick i ögat!
Sitter och funderar på hur det egentligen är och funkar utan större bekymmer av tillpassning.
Säg att man tex köper en motard KTM och vill kombinera lite grusbus då och då genom att ha en extra uppsättning fälgar för offroaddäck.
Passar det mer eller mindre rakt av?
Ställer det till med bromsok,skivor och slangar?
Dreglar suget på en KTM 690 smc och 690 enduro , valet borde vara enkelt egentligen då 690 enduro är med allsidig för både asfalt och grusbus.
Vid kortare provkörning av båda föll mig dock 690 smc mer i smaken,gillar motardstuket men njuter gärna av grusbusåka oxå och ett o annat förbjudet åk ut på skogsstigarna
Har en R1200 GSA för det ändamålet men blir inte det samma som på en lättare och mer lek benägen hoj.
Visst hojarna är såpass nya och förmodligen ingen som testat än att ha extra uppsättning fälgar.
Hur är det med tidigare modeller av KTM hojar när det gäller byte till motard eller offroadfälgar rakt av?
Säg att man tex köper en motard KTM och vill kombinera lite grusbus då och då genom att ha en extra uppsättning fälgar för offroaddäck.
Passar det mer eller mindre rakt av?
Ställer det till med bromsok,skivor och slangar?
Dreglar suget på en KTM 690 smc och 690 enduro , valet borde vara enkelt egentligen då 690 enduro är med allsidig för både asfalt och grusbus.
Vid kortare provkörning av båda föll mig dock 690 smc mer i smaken,gillar motardstuket men njuter gärna av grusbusåka oxå och ett o annat förbjudet åk ut på skogsstigarna

Visst hojarna är såpass nya och förmodligen ingen som testat än att ha extra uppsättning fälgar.
Hur är det med tidigare modeller av KTM hojar när det gäller byte till motard eller offroadfälgar rakt av?
