FÖRARE till ERF lag B-serie sökes

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
Vi söker 2st förare till B-serien i ERF som kan köra med Tsunami.
Målet är att ta sig runt utan vurpa och placera sig minst i topp 10.
De som kör blir ett sub team till SSracing teamen.

Kostnaden är 30 000:- så får ni tillgång till Hoj, R1 -99 race preppad och en uppsättning däck per tävling plus ett extra bakdäck. Ni kommer då tävla tillsammans med SSRacings A-team och B-team.

Kraschar du betalar du 50% av kostnaden och de andra 25% vardera.

Ni kommer kunna låna reserv föraren från A-teamet eller B-teamet vid behov/tillgång.

Verktyg och mekarhjälp finns att tillgå från A + B teamen.

Någon som känner för ha skoj på bana nästa år?

Kraschkåpor färdiglackade sitter på och grund sponsring från SSRacing ingår i dealen.

Hmm.....jag kanske står utan team pga att teamchefen inte hajjar hur en kådis funkar.

Mnjae...för tidigt för att spika 2007 säsongen.
I maj bönar och ber jag.:D

Illa, finns många som gräver sin egen grop detta år,, Barn och hus och giftemål från alla håll...

Som jag sagt innan.. En hoj är alla gånger billigare i drift än en tjej... :D

Hojta till i Maj.. Vem vet,, om detta alternativet fylls kanske man kan ordna fler... :D

Triggerhappy skrev:
2669245 Hmm.....jag kanske står utan team pga att teamchefen inte hajjar hur en kådis funkar.

Mnjae...för tidigt för att spika 2007 säsongen.
I maj bönar och ber jag.:D

Jag har större planer för dig :pannkyss :D

Bara anmäla intresset eller hur?

Sen skulle du köpa en pizza slicer eller hur va det nu? :)

Maverick_ou812 skrev:
2669192 Men vafan... du kan väl ringa o fråga först. :gnissla
Nu har jag ju fått upp ögonen för andra alternativ än ERF. Det blir till att räkna.

Last edited:
Maffan skrev:
2669260Jag har större planer för dig :pannkyss :D

Bara anmäla intresset eller hur?

Sen skulle du köpa en pizza slicer eller hur va det nu? :)
Jag tänker INTE hångla mer med Tsunami, det var inte skönt förra gången :mad:
Sen gällande pizza slicer... i mitt huvud surrar det just nu 3 olika alternativ och du ska veta att det surrar satan. :galen
Räknar o räknar o räknar.

Maverick_ou812 skrev:
2669285 Jag tänker INTE hångla mer med Tsunami, det var inte skönt förra gången :mad:
Sen gällande pizza slicer... i mitt huvud surrar det just nu 3 olika alternativ och du ska veta att det surrar satan. :galen

Hallå det har minsan aldrig hånglats mellan oss:va
Det är omöjligt för det hade du minsan gillat gay or not:D

Kom igen nu man lever bara engång, vi kan behöva någon att gnälla på:tummenupp

Billigare än så kommer man inte undan egentligen med tanke på att jag..... sorry.... SSRacing pröjsar däcken och handhaver hojen..

I slutet på året säljs hojen och de förare som är med delar på vinsten..

Maverick_ou812 skrev:
2669285 Jag tänker INTE hångla mer med Tsunami, det var inte skönt förra gången :mad:

Maffan skrev:
2669304 Billigare än så kommer man inte undan egentligen med tanke på att jag..... sorry.... SSRacing pröjsar däcken och handhaver hojen..

I slutet på året säljs hojen och de förare som är med delar på vinsten..
Låter inte så billigt, för samma slantar kör vi med en R1000 -04 i a-serien och siktar på att vinna serien.

30000 er bare det humlan bruker i trimming til kvart løp.
Så 30000 for en hel sessong j billig

Låter orimligt dyrt.. Jag menar vart går dom 90 tusen ( 30x3) igentligen däck och anmälningsavgifter kommer ju inte upp i hälften...Iomed att förarna står för krashkontot...Hade det vart en -07 hoj hade jag köpt kostnaden men på en R1 -99 så låter det dyrt tycker jag..

Vi kjem fra norge med buss og brukar ca 15000kr pr løp alt inkludert,mat,bussleige,løp,bremseklossar,bensin og vi har hengt brukbart med i år.Det er uten olje kjeder og serviceutgifter på sykkelen.
Så 30000kr for ein hel sessong er ikkje så langt borte.

MVH
Hallvard

Vår budget är dryga 60'000:- inklusive anmäln.avg, olja-filter-backar(varje race) racesoppa, transport t&r racet, mekmat, 1set på 4t race(?G-åsen), 1½ på A-torp & 2 set Knutan(?) & Falken. Enda vi inte räknat in är logi, som bara behövs på 2 tävlingar för oss.

Men då äger vi 1/3:del av hojen (40') per förare och får ju fixa verktyg, meckar, mat å transport m.m. själva.

Dock ingick GOTT om reservdelar vid ev. vurpa.
Vi har uppdelningen som nivid vurpa: 50% - 25% - 25%

Låter kanske inte helt fel om dom kliver in i ett fungerande stall och får ta del av försäljningspriset i slutändan.

Uppskatta pris 30'000:- efter säsongen ger 10 lax tillbaks per förare att lägga på nästa säsong, och en totalkostnad på 20´000:- för 6 race.
(+ service, vurpkonto osv)

Smart upplägg vill jag säga, alla får ganska mycket för pengen.
//
Benny

Hagheim Motor skrev:
2673391 Vi kjem fra norge med buss og brukar ca 15000kr pr løp alt inkludert,mat,bussleige,løp,bremseklossar,bensin og vi har hengt brukbart med i år.Det er uten olje kjeder og serviceutgifter på sykkelen.
Så 30000kr for ein hel sessong er ikkje så langt borte.

MVH
Hallvard

RR:Benny skrev:
2673581 Vår budget är dryga 60'000:- inklusive anmäln.avg, olja-filter-backar(varje race) racesoppa, transport t&r racet, mekmat, 1set på 4t race(?G-åsen), 1½ på A-torp & 2 set Knutan(?) & Falken. Enda vi inte räknat in är logi, som bara behövs på 2 tävlingar för oss.

Men då äger vi 1/3:del av hojen (40') per förare och får ju fixa verktyg, meckar, mat å transport m.m. själva.

Låter kanske inte helt fel om dom kliver in i ett fungerande stall och får ta del av försäljningspriset i slutändan.

Uppskatta pris 30'000:- efter säsongen ger 10 lax tillbaks per förare att lägga på nästa säsong, och en totalkostnad på 20´000:- för 6 race.

//
Benny
Mmmmmmmm.... men detta är räknat 30k per person....

millemannen skrev:
2673335 Låter orimligt dyrt.. Jag menar vart går dom 90 tusen ( 30x3) igentligen däck och anmälningsavgifter kommer ju inte upp i hälften...Iomed att förarna står för krashkontot...Hade det vart en -07 hoj hade jag köpt kostnaden men på en R1 -99 så låter det dyrt tycker jag..
6 framdäck plus 12 bakdäck samt 3 par regn och tre par intermediet däck.
Servicar mellan tävlingar med olje byte, bromsbeläggs byte, Kedjebyte var annan samt 5-6 olika dranvingar...

Sen får dom spons på Kåpor, clipons, fotpinnar, kåpglas, däcksvärmare, styrdämpare, gaffelkit, bakdämpare..

Orimligt? I think Not.

RR:Benny skrev:
2673581 Vår budget är dryga 60'000:- inklusive anmäln.avg, olja-filter-backar(varje race) racesoppa, transport t&r racet, mekmat, 1set på 4t race(?G-åsen), 1½ på A-torp & 2 set Knutan(?) & Falken. Enda vi inte räknat in är logi, som bara behövs på 2 tävlingar för oss.

//
Benny

Jepps,, Det är mycket man inte tänker på i kostnader förutom däcken..Dom får spons från början, tillgång till folk som kan allt och pengar tillbaka efter året.. Men men,, ser glest ut med folk som vågar..

Last edited:
Hei
Maffan trur nok du får for lite dekk et framdekk i 6 timar kan du ikkje kjøyre max på.Å så treng du dekk til kval.
Vi brukar samme dekk på 2 kvalifiseringar altså kavl ti 2 løp.
3framdekk 3 bakdekk på en hel sessong.
pr løp 2 framdekk og 2-3bakdekk alt etter bane.
Dvs 12 framdekk 18 bakdekk på 6 løp

Reknar du 12 framdekk og 20 bakdekk så har du nok til å vinne serien.
130-140 liter bensin.
oljebyte/filter kvart løp.
Kjeder 3 stk 1200 3600kr
Avskriving på sykkel

30000kr er billig når du ikkje har annet ansvar enn å kjøre.

Mvh
Hallvard

Hagheim Motor skrev:
2674610 Hei
Maffan trur nok du får for lite dekk et framdekk i 6 timar kan du ikkje kjøyre max på.Å så treng du dekk til kval.
Vi brukar samme dekk på 2 kvalifiseringar altså kavl ti 2 løp.
3framdekk 3 bakdekk på en hel sessong.
pr løp 2 framdekk og 2-3bakdekk alt etter bane.
Dvs 12 framdekk 18 bakdekk på 6 løp

Reknar du 12 framdekk og 20 bakdekk så har du nok til å vinne serien.
130-140 liter bensin.
oljebyte/filter kvart løp.
Kjeder 3 stk 1200 3600kr
Avskriving på sykkel

30000kr er billig når du ikkje har annet ansvar enn å kjøre.

Mvh
Hallvard
Tror inte man ska jämföra satsningarna. Ni vann ERF -06 med den satsningen. Detta handlar om ett team i ERF - B där föraren som är klar inte har tävlingslicens än. Ribban ligger på en helt annan nivå.

jag tror att det låter lockande för många inklusive mig, jag har tänkt att tävla en del nästa år men problemet är att den enda banan jag kört på är falkenberg, därför va ju min tanke att bara köra nån tävling där nästa år och sen åka och träna på andra banor runt om i landet. så det känns som att man inte har på några andra banor att gör, jag menar om man ska tävla så vill de ju till att man hittar runt iaf! hehehe men en bra idé:tummenupp och jag skulle lätt kunna tänka mig att köra nästa år igen om ni ska göra så fler ggr
:yoparty

Det är ju det som är så bra med ERF & då speciellt ERF B-serien.

15min kval + 2 timmar.. ger GOTT om tid att hitta runt banan.
För att köra i A-serien bör man kanske inte vara mer än 10-15 (?)sek bakom NSB vinnaren, men i B-serien tror jag det spannet blir mycket större.

Kan du köra ett sprintrace...tycker jag inte du ska tveka på ERF.
//
Benny

crasypete skrev:
2674745 jag tror att det låter lockande för många inklusive mig, jag har tänkt att tävla en del nästa år men problemet är att den enda banan jag kört på är falkenberg, därför va ju min tanke att bara köra nån tävling där nästa år och sen åka och träna på andra banor runt om i landet. så det känns som att man inte har på några andra banor att gör, jag menar om man ska tävla så vill de ju till att man hittar runt iaf! hehehe men en bra idé:tummenupp och jag skulle lätt kunna tänka mig att köra nästa år igen om ni ska göra så fler ggr
:yoparty

Det er viktig sjølv om du kjøyrer for morro å ha bra dekk.billig å kjøpe dekk i forhold t eim megakrasj den kostar for mer enn et dekksett.
Vi hadde ikkje vore på 3 av de seks banene vikjøyrde på i fjor.
Falkenberg lett å lære.
Knutstorp trur eg du må ha kjørt ein del for å finne ut av bana.
Nye karskoga trengs og ein derl trening.

Banene vi hadde vore på før var Mantorp og Anderstorp.
Dei gikk det bra på.

Tips til RR benny ta med deg sjåførane kvelden før gå rundt bana sjå på og diskuter sporvalg,da er du bra forberedt til kvalifisering.

Vi hoppa i det ikkje begynn å stress du får altid tempoet opp.Når du har kjørt kval bør sjåførane diskutere seg i mellom.

For å vinne aserien må du neste år gi gass det er ikkje sikkert vi klarar det.Eg trur du kan ligge max 3-5 sekunder bak NSB vinnaren for å vinne løp neste år.

Eg trur ein ting er klart man kan ikkje bare komme å vinne løp i A serien lengre no er det ikkje rom for feil for å vinne.Neste år kjem det å bli enda hardare det er ikkje sikkert vi vinner løp men vi skal i allefall stille opp og sjå korleis det går.Viktigaste er å få kjøyre mykje motorsykkel for ein billeg penge.DO IT FOR FUN

Dette går bra som eg altid har sagt Ikkje stress,kos dikka og sjå kva resultatet blir det er da det er morra.Viss du ikkje har stressa i endurance har du ofte en polett å legge på når de andre har svidd av kruttet.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...