Eyetime Motorrad Grand Prix von Österreich

  • Thread starter Thread starter P-E
  • Start date Start date
Vad som presterar bäst av första eller andrahoj låter alltså som hjärnspöken hos förarna? Vissa förare verkar också känsligare för detta än andra, är min ovetenskapliga uppfattning. Särskilt när föraren/förarna inte presterar så bra som de önskar.

Jag tror nog inte förarna, ivf inte de som kört någon säsong eller tre, har så speciellt mycket hjärnspöken över de två hojarnas beskaffenheter. Om det syns skillnad mellan dem när föarna kör är det antagligen pga att de testar någon ny komponent eller kör side by side jämförelser av konfiguration så att ekipagen inte är identiska.
Om jag inte minns fel (vilket är fullt möjligt) så finns det lite intervjuer med förarna där de svarar på frågorna om skillnaderna mellan hoj 1 och 2 där de säger att det inte är någon skillnad.
 
Det är en jävla katastrof! Sååå instabilt. Förra året funkade det hela tiden.
Har mailat supporten som som vanligt svarar med något standardsvammel. Då blev jag förbannad och skrev ett ännu längre mail.:huvet Nu skulle de titta på om det eventuellt kunde vara deras utrustning eller tekniska lösnungar som krånglade.......

Kör du med flash eller HTML-spelaren?
Sedan jag bytte till HTML-spelaren har jag inte haft mycket besvär.
 
Konstigt? Lyon svamlar allt mer och mer bakom micken tycker jag, svammel om ovidkommande saker och söker bekräftelssvar från mårtensson varje gång han kommer med ett påstående. Det jag fortfarande är nyfiken och ifrågasättande över är Lyons sk "meriter" på en motorcykel. Han har tjötat i alla år om att han minsann har kört Le mans och jag har försökt att googla upp detta ungefär lika länge men det finns absolut inga bevis för att Lyon har kört hoj än mindre att han har kört långlopp på Le mans. Jag tänker att, hans namn måste/borde väl ha fastnat på ngt sätt, jag menar, Le mans är ju ingen liten obetydlig tävling men jag kan inte hitta hans namn i ngt motorcykelsammanhang öht:va
Tror han hade annat efternamn förr? Oavsett vilket så tycker jag den här speaker-kombinationen är den bästa jag har hört åtminstone vad gäller svenska speakers.
 
Tror han hade annat efternamn förr? Oavsett vilket så tycker jag den här speaker-kombinationen är den bästa jag har hört åtminstone vad gäller svenska speakers.

Ok, kan förklara det hela. Vad har du att jämföra mot? Tycker du att milovanovic var såpass mkt sämre än mårtensson:va
 
Fan vilka krigare de här förarna är! :Bugar
Jorge Martin på podiet trots skada och kirurgi.
 
Återigen, fan vad jag saknar dylan i parc ferme:gnissla vem är det som kör snacket med förarna numera?
 
Jag skulle inte utrycka det som "såpass mkt sämre" men jag föredrar Mårtensson ja

Mårtensson och milovanovic skulle varit en intressant konstellation tycker jag. Själv gillade jag milovanovic, mårtensson är inte dålig han heller, han vet ivf vad han pratar om och behöver inte få allting han säger bekräftat av kollegan:näsblod
 
Last edited:
Återigen, fan vad jag saknar dylan i parc ferme:gnissla vem är det som kör snacket med förarna numera?

Jag tror det är Simon Crafar .

Jag tycker han blivit lite bättre.
Han ställer ganska bra frågor men han ställer dom så omständigt.
 
Last edited:
En katastrof, fan, låter som att han pratar med/till treåringar:va

Han är definitivt ingen Dylan.
Men han börjar hitta de där små pärlorna kring vingar, däck, nya delar och förarinformation som Dylan var kung på.
 
Det jag fortfarande är nyfiken och ifrågasättande över är Lyons sk "meriter" på en motorcykel. Han har tjötat i alla år om att han minsann har kört Le mans och jag har försökt att googla upp detta ungefär lika länge men det finns absolut inga bevis för att Lyon har kört hoj än mindre att han har kört långlopp på Le mans. Jag tänker att, hans namn måste/borde väl ha fastnat på ngt sätt, jag menar, Le mans är ju ingen liten obetydlig tävling men jag kan inte hitta hans namn i ngt motorcykelsammanhang öht:va

Tror han hade annat efternamn förr?

Precis, han hette Nyström förut och var innan han började tävla en sån man stötte ihop med på var och varannan bandag vi körde på 90-talet. Vet att han började köra Fireblade-cupen och senare Superbike på en Traja (var det det en Speed Triple?).
Som 24-timmarspilot körde han flera år för Team Bolliger på en ZX-9R, har dock dålig koll på resultaten.

Annars tyckte jag, när jag hade Viasat, att han gärna hade fått bre på lite mer om sin 24-timmars karriär. Tycker det är kul att få höra historier från "den stora racingvärlden" utanför Sverige, likväl som när Alatalo kommer med sina värdefulla inlägg här. :)
 
Last edited:
Han är definitivt ingen Dylan.
Men han börjar hitta de där små pärlorna kring vingar, däck, nya delar och förarinformation som Dylan var kung på.

Det är mer sättet han pratar till folk som stör mig, låter som att han intervjuar småbarn!
 
Precis, han hette Eriksson förut och var innan han började tävla en sån man stötte ihop med på var och varannan bandag vi körde på 90-talet. Vet att han började köra Fireblade-cupen och senare Superbike på en Traja (var det det en Speed Triple?).
Som 24-timmarspilot körde han flera år för Team Bolliger på en ZX-9R, har dock dålig koll på resultaten.

Annars tyckte jag, när jag hade Viasat, att han gärna hade fått bre på lite mer om sin 24-timmars karriär. Tycker det är kul att få höra historier från "den stora racingvärlden" utanför Sverige, likväl som när Alatalo kommer med sina värdefulla inlägg här. :)

Amen dåså, nu slipper jag att leta nå mer, tobias har viss erfarenhet av motorcykelkörning:tummenupp
 
Någon måste ge Zarco memot att Yamahan trots ledande i konstruktörsmästerskapet inte går att köra på, gissa hur kass Hondan måste vara då Pedrosa varit där nere hela säsongen.

Tror inte en sekund på att Yamahan är kass enbart för att Rossi placerar sig där han brukar när de andra inte kraschat. Ett dåligt kval kan alla fabrikörer ha, men om det dock visar sig att det ändå är hojen kanske de skall sluta låta Rossi fippla med den då han således inte längre kan vara delaktig att ställa in en hoj. Återgå till det Lorre gjorde, han verkar ju även få till duccen fint men som sagt, de får nog utvärdera allt innan de börjar ändra en massa.

Ingen hoj på denna nivån är kass, de är bara sämre eller bättre än de andra...
Olika personligheter körmässigt med olika krav på vad hojen ska leverera, går inte att jämföra eller utifrån säga varken det ena eller andra.

Det man kan titta på är hur det ser ut i totalen efter säsongen och om det förändrats något i poänginsamlingen, som det ser ut just nu är Rossi klart bäst medans Zarco hade sin topp innan Moviestar börjat få ordning på bitarna samtidigt som Vinales inte alls fungerar på yamahan som den är nu.

När en förare misslyckas så är det kanske inte fel enbart på materialet, när ingen lyckas så kan man helt klart beskylla materialet om förarna är hyfsade medans det kan bli problem om en förare är förjävla bra och passar på hojen och kör den till segrar ändå på bekostnad av de övriga på samma material, Stoner på duccen och MM på Hondan för några säsonger sen.

Gick inte Lorenzos utveckling av yamman mot något liknande honda och ducce innan?
En hoj bara han kunde köra riktigt fort, eller har jag bara dåligt minne?

Kan det vara därför han inte fick stanna nu?
Han ville ta duccen åt ett håll som bara passade honom?

Nah, när Yamaha själva går ut så kan vi nog sluta oss till att det kanske är lite problem med materialet ändå.....
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top