Exup r1 -08

Vildsvin

Game on!
Gick med
16 Feb 2006
Hoj
Suzuki GSXR1000
Stort problem! När jag vred på tändningen på min R1 -08 nyss så funkade inte EXUP'en som den skulle. Den slår fram och tillbaka 1 ggr, men istället för att stanna så fortsätter den att slå en massa gånger mot "slutpunkten" ca 2 ggr/sekund, oavbrutet. Vad kan det vara?! Jag har provat att justera wirarna enligt servicemanualen, men utan resultat.

På dom gamla fick man byta wirarna. Vi har haft det problemet på flera R1or av den tidigare generationen. Har slutat med wire köp för alla.

Nja, tror inte på wirarna. Jag testade all ta bort dom helt från motorn och friköra den men med samma resultat; den "slår" ok år ena hållet men när den "slår" åt andra hållet fortsätter den att "slå" mot stoppet/ändläget ca 2ggr / sek. Tack för inputen dock!

Och batteriet mår bra?
Dvs hojen startar?

Annars:
Testa slänga på kablar från bilen eller reservbatteri men starta inte bilen...

Nja, tror inte på wirarna. Jag testade all ta bort dom helt från motorn och friköra den men med samma resultat; den "slår" ok år ena hållet men när den "slår" åt andra hållet fortsätter den att "slå" mot stoppet/ändläget ca 2ggr / sek. Tack för inputen dock!

Kolla batteripolerna,,, tror det kan bli konstigheter om det glappar på batteriet.

som sagt.

Och batteriet mår bra?
Dvs hojen startar?

Annars:
Testa slänga på kablar från bilen eller reservbatteri men starta inte bilen...

Bra poäng! Jag har inte startat den alls då jag inte brukar göra det på vintern samt att batteriet nyss kommer från en "underhållsladdningsmanöver", men jag ska prova med laddaren ansluten till batteriet för att se om den beter sig lika dant (tyvärr funkar det inte med bilen då hojen står i vardagsrummet).

Jag tror också att batteriet är dåligt laddat, och att det är där skon klämmer. Jag har varit med om liknande fenomen på min gamla RD där YPVSen började hacka och krångla ungefär som du beskriver det.

Problemet löst: Vatten i kontakten till EXUP-motorn. Efter att den fått torka och fått lite WD-40 var den som ny igen :)

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back