Extrem fart: Koenigegeggeggegeggegegegggege

Varför köper man fem exemplar av den bilen? O_o
Varför ens köpa två exemplar av samma fordon?...

Haha, av någon underlig anledning får jag en känsla av att enormt rika människor är korkade (vissa iallafall).
Vem köper en begagnad bil till högre pris än vad en ny skulle kosta!? speciellt när det handlar om flertalet miljoner kronor... jisses...

Värsta är nog inte att han tror sig kunna kränga iväg fyra begagnade bilar och tro sig gå med vinst... det värsta är nog att det finna fler rika idioter än honom så att han kommer tjäna pengar på skiten... :mad

Haha, av någon underlig anledning får jag en känsla av att enormt rika människor är korkade (vissa iallafall).
Vem köper en begagnad bil till högre pris än vad en ny skulle kosta!? speciellt när det handlar om flertalet miljoner kronor... jisses...

You have to remember something; Everybody pities the weak, jealousy you have to earn...:pannkyss

Värsta är nog inte att han tror sig kunna kränga iväg fyra begagnade bilar och tro sig gå med vinst... det värsta är nog att det finna fler rika idioter än honom så att han kommer tjäna pengar på skiten... :mad

Du har inte förstått konceptet utbud-efterfrågan och det är han som är korkad? Right.

Den som köper en begagnad bil till högre pris än vad en ny skulle kosta köper den i de allra flesta fall till följd av en eller flera av följande anledningar;

1) Bilen görs i begränsad upplaga, samtliga bilar sålda (se t.ex. Lambo Reventon).
2) Bilen görs i begränsad upplaga, väntetiden på bilen är så lång att köparen inte orkar vänta (se t.ex. Ford GT).
3) Tidigare ägare höjer värdet på bilen (se t.ex. Sean Connerys gamla Aston Martin DB5).

Köparna är folk som skiter fullkomligt i några miljoner hit eller dit för att få det de vill ha när de vill ha det. T.o.m. du har ju till slut insett det och då samtidigt motsagt dig själv. Gratulerar.

Vad gäller bilen är det på tiden att de sätter på en vinge. Artikelförfattaren hävdar att "Koenigsegg har alltid varit en av de snabbaste bilarna på svåra och kurviga banor – det oberoende av vem som har testat bilen" vilket är totalt skitprat. Bilen har alltid varit känd för att vara svårkörd och taskigt balanserad vid hård kurvtagning eftersom det varit för lite tryck över baken.

En snubbe här i byn köpte två Porsche 959 när den kom, när bilarna var levererade sålde han den ena för dubbla pengarna!

Den han behöll såldes för inte så längesedan, synd att man inte hade kosing till att köpa den!

I know utbud - efterfrågan mycket väl.
Men frågan återstår :tungan VEM köper en Konigegeggeggegge!? speciellt begagnad för vad nissen nu kommer ta för den :)
Oljeshejk tro? 14-25 miljoner kr är ju inte mycket för dom... dom har ju fin asfalt där nere också och schyssta bensinpriser hehe

Nej men min "fråga" var väl mer att poängtera mitt tankesätt, att även om man har mycket pengar så känns det idiotiskt i mina ögon att köpa en bil för 14,2 miljoner. Bilen är ju inte ens ett vettigt precisionsredskap som Ferrari, Lambo och Porsche är - men visst, den är brutal och inget man tackar nej till.

I know utbud - efterfrågan mycket väl.
Men frågan återstår :tungan VEM köper en Konigegeggeggegge!? speciellt begagnad för vad nissen nu kommer ta för den :)
Oljeshejk tro? 14-25 miljoner kr är ju inte mycket för dom... dom har ju fin asfalt där nere också och schyssta bensinpriser hehe

Nej men min "fråga" var väl mer att poängtera mitt tankesätt, att även om man har mycket pengar så känns det idiotiskt i mina ögon att köpa en bil för 14,2 miljoner. Bilen är ju inte ens ett vettigt precisionsredskap som Ferrari, Lambo och Porsche är - men visst, den är brutal och inget man tackar nej till.

Håller helt och hållet med men enbart för att jag ser ner på andvändandet av en ve-åtta. :gnissla
Överladdad vä-åtta i en "supersportbil" känns så jeffla bonntrimm att jag hellre ser en türbo B23F i den! :mad:
Sen hjälper det ju inte att den ser ut att vara ritad av en halvskillad lågstadielev heller:
koenigsegg2.jpg

Koenigsegg.jpg

Idag ser den visserligen lite bättre ut men för mig är det ändå en "stylad 240"
6-12611-koenigsegg-ccxr-limited-edition.jpg

Ang precision, kvalitet och dyl så verkar den ändå rätt avancerad, vet inte hur den står sig mot stormärkena där. :confused:

ÄDIT: Fast jag tar egget varje dag framför amerikanarnas "SupEr-ULtRa-uLtIMAtE-THuNDer-lIGHTnInG-aERO" som bara är en total ripp av en diablo fast mä turbo-åtta! :huvet :huvet

Last edited:
Var står det att de ska säljas beggade?

Han köpte 5 st identiska bilar.

1 sätter rekordet

4 rekordsinnehavande flång nya bilar säljs till 2:e ägaren med 0 mil på mätaren.

Svår ekvation?

Håller helt och hållet med men enbart för att jag ser ner på andvändandet av en ve-åtta. :gnissla
Överladdad vä-åtta i en "sup...

Mens idag eller bara avis för du inte lyckats skapa något i din livstid?
Koenigsegg har en snygg och framförallt unik stil som inget annat 'supersportbilmärke' har. Att de dessutom satsar på en lättare motor och överladdar den istället för att ha en 2-tons v12 som drivkälla är jäkligt smart... men men.....

Mens idag eller bara avis för du inte lyckats skapa något i din livstid?

Stalker? :eek:

Koenigsegg har en snygg och framförallt unik stil som inget annat 'supersportbilmärke' har. Att de dessutom satsar på en lättare motor och överladdar den istället för att ha en 2-tons v12 som drivkälla är jäkligt smart... men men.....

Men det får inte vara så att jag helt enkelt gillar unika saker då?
Speciellt när det ska vara en "supersportbil"?
Hade hellre sett den med en: Galen radfyra/6:a, boxermotor(valfritt cylindertal), wankel eller en "vanlig" V10:a. Fast allra helst av allt skulle jag vilja se en yttepytteliten överladdad V12:a med tokvarv! :yoparty
V8 är så standardtråk att det inte är värdigt en supersportbil TYCKER JAG. :)

Ang designen: Gör om, anlita någon som vet vad han håller på med, låt han göra rätt.
koenigsegg07.jpg

:3freak

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!