Extra trafikövervakning nästa vecka

morsan

Grinig gråhårig käring
Gick med
6 Sep 2006
Hoj
Honda FT 500
Last edited:
Intressant... i resten av eu är det en dag mot droger i trafiken, men här är det den gamla hastighetsövervakningen som parkerat i ryggmärgen hos killarna med koppel.

Intressant... i resten av eu är det en dag mot droger i trafiken, men här är det den gamla hastighetsövervakningen som parkerat i ryggmärgen hos killarna med koppel.

word...

Bra, det kan behövas.
Tycker var och varannan mc, iaf icke customhojar, kör för fort när man möter dom på landsvägarna.
:tummenupp

Bra, det kan behövas.
Tycker var och varannan mc, iaf icke customhojar, kör för fort när man möter dom på landsvägarna.
:tummenupp

Fast jag anser att det är farligare med onyktra människor bakom ratten/styret.

Men det ger ju inte lika mycket klirr i bullkassan...:dummer

Dom tjuvstartade idag här i gbg, förlåt, i torslanda. Gled förbi alldeles för fort för att inte bli stannad (och förlora lappen), om jag kommit 5 minuter senare. Dom va precis i färd med att sätta upp kontrollen när ja kom, en kille tog ut laserpistolen ur låddan precis när ja passerade. Ibland har man tur...

Hörde på radion igår att 4 av 10 som dör i trafiken har druckit alkohol. Konstigt nog nämnde de inget om hur många fler dödsfall dessa orsakar pga av rattfyllan men misstänker minst lika många till...

Så trots denna statistik envisas snuten med att jaga oss stackare för några få kilometer för fort...

Mer fokus på att jaga rattfylla!!! ...men låt oss som har lite svårt med hastigheten få lite andrum :-)

Sommaren står i blom, vägarna ligger inbjudande. Jag har inget emot man rensar undan åtminstone några av de 15 tusen dagliga rattfylleturerna i Sverige, eller de 10 tusen årliga alkoholrelaterade dödsolyckorna i Europa. Det är ett jävla skit att så många vi möter i trafiken kör mer eller mindre packade. Där är polisens prioritering nu i dagarna.

(1) http://www.vv.se/templates/page3____426.aspx
(2) http://www.europadirekt.nu/ipe/files/documents/312_nyhetsbrev_nov_2006.pdf

Ja, och om man går in på den här länken http://www.polisen.se/inter/nodeid=2251&pageversion=1.jsp
så upptäcker man hur många rattfyllerister som trots allt grips varje dygn. (Och hur många viltolyckor det är)

Fast jag anser att det är farligare med onyktra människor bakom ratten/styret.

Men det ger ju inte lika mycket klirr i bullkassan...:dummer

Nä, va säger man om 111km/t på E4an Bredäng där är 90,,,,,
Fikat på röda cafeet kostade mig 2800-:
Statskassan mår bättre av oss fortkörare än fyllskallarna bakom ratten,,
de e fan tragiskt,,,,,,:huvet

Nä, va säger man om 111km/t på E4an Bredäng där är 90,,,,,
Fikat på röda cafeet kostade mig 2800-:
Statskassan mår bättre av oss fortkörare än fyllskallarna bakom ratten,,
de e fan tragiskt,,,,,,:huvet

E4an från skara mot göteborg, kanonfin bred väg. skulle absolut klara en hastighetsbegränsning på 110. Men nej då, där ska det vara 90, samma hastighetsbegränsning som på en hel del smala vägar som ser mer ut som lapptäcken än vanliga vägar.

Någon som åker i 100 på en väg som är lika bred som en motorväg är ju helt klart farligare än ett rattfyllo :va

Lite nytta har tydligen kontrollerna gjort iaf :tummenupp

21-åring misstänks ha kört mc utan körkort
Vålberg

När polisen i tisdags morse genomförde en kontroll i Vålberg utanför Karlstad fastnade en 21-åring i nätet. 21-åringen saknade körkort och den mc han färdades på misstänks också vara stulen.

Nu är mc:n beslagtagen och 21-åringen enligt polisen misstänkt för bland annat olovlig körning.

Publicerad: 2007-06-05 15:38
http://www.nwt.se/ArticlePages/200706/05/20070605153657_NWT498/20070605153657_NWT498.dbp.asp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman