Extra klarlack är alltid fint

Lucky

Adrenalin
Gick med
6 Feb 2005
Hoj
CBR1000RR -06 / Husaberg 650 -04
Det första jag gjorde med min nya hoj plocka ner den å mellan slipa den la klarlack mellanslipa å la lite klarlack till :) slippa alla vassa kanter ifrån dekaler å få lite extra djup i lacken

Bifogat

• hoj.jpg
    hoj.jpg
    136.4 KB · Visningar: 301
  • hoj1.jpg
    hoj1.jpg
    105.2 KB · Visningar: 143
  • hoj2.jpg
    hoj2.jpg
    128.7 KB · Visningar: 137
hät står grejerna i lackboxen redo för första vändan klarlack

Bifogat

• hoj3.jpg
    hoj3.jpg
    135.5 KB · Visningar: 146
Last edited:
GALENSKAPER...men finns säkert någon insatt eller yrkesman som kommer se skillnaden, men har man för mycke tid/pengar/kunskap så....lova att du tar ett kort på din min när du lägger den sen....:D

dax för andra vändan klarlack

Bifogat

• hoj4.jpg
    hoj4.jpg
    104.7 KB · Visningar: 134
  • hoj5.jpg
    hoj5.jpg
    122.6 KB · Visningar: 203
  • hoj6.jpg
    hoj6.jpg
    125.4 KB · Visningar: 175
jo jag lackar själv

glömde säga det med klarlacken jag använder är en klarlack som ståremot tvättrepor å såna tråkigheter oxå :) å det är juh alltid välkommet :)

Det verkar inte alls dumt att lägga på klarlack på CBR1000. En kompis hade en svart och den tanken var inte fin efter några hundra mil. Jag fattar inte hur de kan välja att inte lägga på klarlack på tanken redan från början???

Lucky skrev:
2566633 jo jag lackar själv

glömde säga det med klarlacken jag använder är en klarlack som ståremot tvättrepor å såna tråkigheter oxå :) å det är juh alltid välkommet :)

Vad är det för sorts klarlack?
Kallas den något speciellt?
Hur slipade du ner lacken?
Kan ingenting om lackning men vill lära mig lite ..Därav alla frågor :)

Nu tappar du minst några tiondelar pga den extra vikten...

Lucky skrev:
2566633 jo jag lackar själv

vad är det för megatokultragalenbraklarlack? fabrikat?

M:et skrev:
2566648 Det verkar inte alls dumt att lägga på klarlack på CBR1000. En kompis hade en svart och den tanken var inte fin efter några hundra mil. Jag fattar inte hur de kan välja att inte lägga på klarlack på tanken redan från början???

klart det låg klarlack på den från början, annars hade den ju vart matt....men yterst lite kanske så han skavde igenom klarlacke..?

Last edited:
Ser nice ut, :tummenupp men färgkombinationen finns juh bara på andra sidan pölen. har du importerat den? :va

Mögel skrev:
2566652 Snyggt.. :tummenupp Fixa röven på hojen nu oxå medans du håller på och mekar. :)

jo då röven kommer nu i vinter har inte hunnit med den än
sen måste dom hemska blinkerserna bort dom är ju enorma på
usa modelerna :(

tajjson skrev:
2566655 Vad är det för sorts klarlack?
Kallas den något speciellt?
Hur slipade du ner lacken?
Kan ingenting om lackning men vill lära mig lite ..Därav alla frågor :)

det är en speciell klarlack slipade med 500 papper å la klarlack rakt på sen slipa med 500 igen å så på med klarlack

fabrikatet på klatlacken är glasurit å den heter kratzfest tror jag

Nickl@s skrev:
2566696 Ser nice ut, :tummenupp men färgkombinationen finns juh bara på andra sidan pölen. har du importerat den? :va

jopp tog hem den i somras
lite kul å ha något som inte så många andra har :)

Last edited:
kungko skrev:
2566673 vad är det för megatokultragalenbraklarlack? fabrikat?

klart det låg klarlack på den från början, annars hade den ju vart matt....men yterst lite kanske så han skavde igenom klarlacke..?
Mest troligt solid färg...

Lindén skrev:
2566708 Mest troligt solid färg...

honda har klarlack på alla sina fäger men den blir otroligt matt när man kommer åt med lårena lr dragkedjan mot tanken man kan juh alltid polera upp det lr bara lägga på mera klarlack för att få upp lysternigen

Lucky skrev:
2566737 honda har klarlack på alla sina fäger men den blir otroligt matt när man kommer åt med lårena lr dragkedjan mot tanken man kan juh alltid polera upp det lr bara lägga på mera klarlack för att få upp lysternigen
Afan sedär!
Jo att det snålas med lacker på nyare bilar det vet man ju men inte trodde jag det på tankar där det blir lite slitage.

Lucky skrev:
2566737 honda har klarlack på alla sina fäger men den blir otroligt matt när man kommer åt med lårena lr dragkedjan mot tanken man kan juh alltid polera upp det lr bara lägga på mera klarlack för att få upp lysternigen

Säger du det så är det säkert så men det såg onekligen ut som om det var den solida lacken omgående. Det gick dessutom fort att polera genom...

Lindén skrev:
2566764 Afan sedär!
Jo att det snålas med lacker på nyare bilar det vet man ju men inte trodde jag det på tankar där det blir lite slitage.

jo det snålas med allt nu förtiden :(

M:et skrev:
2566777 Säger du det så är det säkert så men det såg onekligen ut som om det var den solida lacken omgående. Det gick dessutom fort att polera genom...

men det ligger väldigt tunt med klarlack på dom det märkte jag när jag slipa mina för jag råka slipa ienom på ett ställe väldigt lätt
:(

Mr Helmut skrev:
2566806 Jag tror du jobbar på Lecab som lackerare:pannkyss

Blev bra

jag jobbar på alingsås citylack vettu

tackar

Last edited:
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...