Extra! Extra! Ny valtråd!

Hur tror ni det går på söndag?

• Antal röstningar
    0
Markus skrev:
2464970 Otrogna? Pratar du om kristna och andra motståndare till världsherravälde nu? :mad:

Kristna - Till viss del, ja.

Motståndare till världsherravälde - Knappast. Det jobbas på det as we speak...

Lugn skrev:
2464982 Det har du nog, din jänkar-wannabe... :7peta

Ja, amerikan är den näst finaste nationalitet man kan ha. Men jag vet fortfarande inte vad du menar. :mattias
Det var något om västliga otrogna hundar och fackföreningsavgifter... Skulle jag inte veta bättre skulle jag tro att du käkade sådan där kaktus-knark.

Markus skrev:
2464989 Ja, amerikan är den näst finaste nationalitet man kan ha. Men jag vet fortfarande inte vad du menar. :mattias
Det var något om västliga otrogna hundar och fackföreningsavgifter... Skulle jag inte veta bättre skulle jag tro att du käkade sådan där kaktus-knark.

I USA är fackföreningsmedlemskap som bekant inte lika utbrett och "självklart" som i Sverige och så vitt jag vet skulle en ev medlemsavgift inte vara avdragsgill. Samtidigt som livsmedel (och kläder i vissa stater) är momsbefriade. :fakta

Faktum är att jag drack "lokalt tillverkat" kaktus-öl för någon månad sen, men det borde gått ur vid det här laget. :)

Zee skrev:
2462601 Apropå hink & spade tycker jag att Jan Guillou och den andre (wisserbessern med brillorna) gick på Leijonborg (nej, jag är inte FP:ist) i ren sandlådenivå. Pinsamt dålig interju det var! Att Janne o Brillman får sitta som intervjuare är rena rama skämtet.

Men allvar, hur f*n ska man rösta?! Fettot, trädkramarna och kommunisterna går fetbort. Folkspionerna känns bara pinsamma. Då återstår nya moderaterna med Flintis i spetsen, Centern med trevliga Mååd, Kd med Mr Niceguy. Känns som Mååd går bort.

Alltså, Flintis eller Mr Niceguy?:va

Eller hur resonerar ni?

M hade varit gjutet för mig som första val MEN i Ruabs mätning från i går ligger Kd på bara 4,8% !! Farligt nära spärren. Därför kommer jag frugan, grannen och svärmor (minst) att stödrösta på dom.

Huvusaken är att Dr Proppmätt får åka hem till godset.

Vad skall man rösta på?

Zee skrev:
2462601
Men allvar, hur f*n ska man rösta?!
Alltså, Flintis eller Mr Niceguy?:va

Jag har vid tidigare tillfällen gett rösten till "Galagopartiet De Glada" och Sockerconny. Skulle så även göra i år om jag vågade. Även om jag tycker att den politiska debatten i Sverige är rätt odifferentierad samt att G.P. och F.R. bara är två PÄRON på samma gren så litar jag inte på Alliansen som helhet.

Det Svenska ekonomiska systemet är uppbyggt på att arbetsgivarsidan har en fackförening att förhandla och sluta avtal med. Som enskilda individer har vi INGEN förhandlingsrätt! En anledning så god som någon att vara med i en fackförening, även om jag tycker att de inte borde vara så politiskt styrda som de är.

Jag vill inte ge min röst som indirekt ger KD plats i huset, jag bjuder hellre hem Satan. FP går fetbort, en man som fick det militära (civilförsvarstjänst) betyget 5,5,5 går inte att lita på... (Han med ögonbrynen). C & Maud? Ja, då är fan Sockerconny bättre som härskare... M är blå och F.R. lika så, myten om att Sverige skulle vara ett land där det är så svårt att säga upp folk från sina anställningar är utbredd men lätt att slå hål på. När M pratar om flexibel arbetsmarknad så är den aldrig flexibel till min fördel. Så tassarna bort från min ArbetsmarknadsFÖRSÄKRING som jag redan har betalt premien på.

Så tyvärr blir det Fettot för min del. Tur att vi inte har President i landet för han inte den jag vill ha främst i ledet igentligen.

Men oavsett politiskt parti Du/Ni/Man håller på: Gå och rösta imorgon!

Last edited:
Sun King skrev:
2465027

Så tyvärr blir det Fettot för min del. Tur att vi inte har President i landet för han inte den jag vill ha främst i ledet igentligen.

Jaha då får du Ohly på köpet.

Är det bättre med en man som står för följande än Maud och Hägglund etc?

"Inskränkningar i demokratiska fri- och rättigheter kan användas i arbetarklassens intresse."
Lars Ohly, debattinlägg i Kommunistisk ungdoms interna tidning 1983

"Vi får aldrig acceptera ett demokratibegrepp som står höjt över klasskampen."
Lars Ohly, debattinlägg i Kommunistisk ungdoms interna tidning 1983

"Det kan vara så att inskränkningar av de demokratiska fri- och rättigheterna är den enda möjligheten för arbetarklassen att slå vakt om den största demokratiska reformen vi känner till - avskaffandet av utsugningen och kapitalismen."
Lars Ohly, debattinlägg i Kommunistisk ungdoms interna tidning

"Jag står för en modern leninism baserad på klasskamp."
Lars Ohly, våren 1999. Intervju i engelska tidskriften Renewal

"För mig så handlar det om att vara trogen de ideal jag har varit trogen ända sedan jag blev politiskt aktiv i vänstern på 70-talet."
Lars Ohly, Ekots lördagsintervju 24/1 2004

Ohly

Lantis skrev:
2465036 Jaha då får du Ohly på köpet.
Är det bättre med en man som står för följande än Maud och Hägglund etc?

Jag har ärligt talat inte ens tänkt på att han existerar i sammanhanget, och inte heller MP. :va Men tja, så stor skada kan de inte göra. Miljöpartiet struttar bara runt och vet inte vad de sysslar med. V är rätt oskadliggjorda sen "alla moders militanta kommunistlesbianvegan" lämnade och startade F!.

Jag är inte konservativ men jag vill inte ha Alliansen, jag tror inte att de tillför den stora massan något bättre i det långa loppet. Därför hoppas jag att SAP sitter kvar, gärna med en ny partiledare.

Det bästa som kunde hända är att FP, F!, KD, MP, och V inte klarar 4% spärren... Då skulle jag gapskratta :D

Sidetrack:

Som en parantes vet jag en hel del (bildade för den delen) kompisar (nej, jag kommer inte själv att rösta på dem) som röstat på Piratpartiet "bara för att bara." De vill väl röra om lite i grytan och få in lite moderna och yngre tankar i politiken. Lite för att jävlas med de övriga traditionella partierna, antar jag.

Vi måste ju alla inse att det handlar ju i slutänden om politiska partier med ideal som ska kompromissa, kompromissa och kompromiss igen för att få igenom beslut i riksdagen. Därav tror jag ett logiskt sätt att rösta är just att stödrösta så att mer av ett visst parti (och deras tankar) kommer in i politiken, så på så sätt förstår jag de som röstar på t.ex. Piratpartiet. Det betyder ju inte att man vill ha dem som Masters of the Universe...

Det blir nog regeringsskifte,, det är bara att vässa armbågarna :fatta!

ZwaniZ skrev:
2465243 Det blir nog regeringsskifte,, det är bara att vässa armbågarna :fatta!

Verkligen, lyckas man inte få ett jobb på ett år kanske man borde anstränga sig lite grann i alla fall.

Fredde tar över,,grattis blå:näsblod

Markus skrev:
2465247 Verkligen, lyckas man inte få ett jobb på ett år kanske man borde anstränga sig lite grann i alla fall.

Kanske det, inte vet jag , jag har jobbat i 25år. Har min idelologi men som det blir sen så skiter jag väl i vilket... Jag har så jag klarar mig.. Men är jobb till vilket pris som helst det viktigaste ? Ja kanske.. vem vet.....???

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...