Extra! Extra! Ny valtråd!

Hur tror ni det går på söndag?

• Antal röstningar
    0
Valen skrev:
2461735 Men Ollonyt då, vill inte han var med & leka då? Alla ska ju med, vad kan de tänkas ge den pajasen & hans sandlådepolare för uppdrag? Eliasson kanske tröttnar, då kan ju (V) kliva in där. En kommunist som Utrikesminister, kan det vara nått?

Lars "Jag behöver tandvårdsreformen" Ohly har inte krävt ministerpost vad jag hört. Det sista jobb Fettot skulle ge honom är nog utrikesminister om det blev aktuellt. Kanske just tandvårsdminister?

Markus skrev:
2461428 Det var ju häromdagen, först granskades Fettot - sedan Fredrik.

Sammanfattning:
Fettot har köpt herrgård, Fredrik har haft barnflicka.

Satte han pa barnflickan har han min rost.

PS Sa granskningen var inte lika ensidig som "valstuge nazisten" forra valet? DS

Last edited:
Kajan skrev:
2461866 PS Sa granskningen var inte lika ensidig som "valstuge nazisten" forra valet? DS

Jag såg bara några minuter per program, men det var väl i och för sig inte så objektivt att innan valet gräva fram en nyhet om Fredrik och gagga om något allmänt känt om Göran.
Känns å andra sidan som att fler sossar sviker Fettot för hans slott än moderater som byter parti för att Fredrik haft en risigt betald barnflicka (det är väl alla moderaters dröm ändå?).

Om fettot vinner, hur länge sitter han kvar då, och vem kommer i stället... Han ska ju bli storpotät på godset i Sörmland, han vill väl inte jobba längre :gnissla

HansJ skrev:
2462283 Om fettot vinner, hur länge sitter han kvar då, och vem kommer i stället... Han ska ju bli storpotät på godset i Sörmland, han vill väl inte jobba längre :gnissla
Han kommer väl ha fullt upp att städa där. För, han har väl inte råd med hemhjälp?

Edit: Jag hoppas verkligen att svenska folket insåg vilken jävla gris GP är när han lekte hink och spade i TV4's debatt. Makalöst.

Apropå hink & spade tycker jag att Jan Guillou och den andre (wisserbessern med brillorna) gick på Leijonborg (nej, jag är inte FP:ist) i ren sandlådenivå. Pinsamt dålig interju det var! Att Janne o Brillman får sitta som intervjuare är rena rama skämtet.

Men allvar, hur f*n ska man rösta?! Fettot, trädkramarna och kommunisterna går fetbort. Folkspionerna känns bara pinsamma. Då återstår nya moderaterna med Flintis i spetsen, Centern med trevliga Mååd, Kd med Mr Niceguy. Känns som Mååd går bort.

Alltså, Flintis eller Mr Niceguy?:va

Eller hur resonerar ni?

Markus skrev:
2461999för att Fredrik haft en risigt betald barnflicka (det är väl alla moderaters dröm ändå?).

3500 i lön utan att ha några fasta utgifter (mat, husrum, internet osv) är faktiskt inte så himla dåligt betalt för en 18-årig au-pair. Inte för att det är särskilt BRA betalt, men det är inte uselt heller. Finns en ledare i Kvällskomposten idag (antagligen Sexpressen också då) om just detta. Det finns en anledning till att Freddans barnflicka vill komma tebax och jobba åt dem.

Zee skrev:
2462601 Alltså, Flintis eller Mr Niceguy?:va

Mellan dem skulle jag välja flintisen, ju större enighet i Alliansen desto bättre, dvs: ju svagare stödpartier till Moderaterna desto bättre. Hägglund är ju lite folklig och förstående, men inte alls lika resonerande och proffsig som flintisen.
Kolla på ettan nu, nu är det spurten!
:corn

Skalman skrev:
2462722 3500 i lön utan att ha några fasta utgifter (mat, husrum, internet osv) är faktiskt inte så himla dåligt betalt för en 18-årig au-pair. Inte för att det är särskilt BRA betalt, men det är inte uselt heller. Finns en ledare i Kvällskomposten idag (antagligen Sexpressen också då) om just detta. Det finns en anledning till att Freddans barnflicka vill komma tebax och jobba åt dem.

Som sagt såg jag bara fragment, men poängen var väl att hon fick rätt lön från början men sedan "blev" hon "svensk" och då skulle det inte varit möjligt att betala au pair-lön längre. Och egentligen är det ju irrelevant med svenskt synsätt, och kollektivavtal, om någon är nöjd med sin lön så länge den är för låg.

Men visst, jag tycker hon borde få betala för att få bo i villa i Täby istället för i Lilja 4-ever miljö.

<<JOHAN>> skrev:
2462942 he he kul att vissa tror att dom får 1000 spänn kvar efter skatt om alliansen kommer till makten! snacka om att bli blåst.

Okej, det är inte särskilt troligt men jag chansar:
Kan du utveckla det där?

Markus skrev:
2462979 Okej, det är inte särskilt troligt men jag chansar:
Kan du utveckla det där?

Själv är jag nog ganska röd!
Men säg att man får tillbaks 1000 spänn efter skatt!
men vad mer är det som händer?
Jo tex bil/mc försäkringen stiger
fackavgiften stiger
bör skaffa sig en sjukförsäkring pga av sjukhus kostnaderna som blir högre.
sjuk penningen blir lägre
A-kassan vill dom ha till 65% (hoppas att man får behålla jobbet annars så får man väll sälja huset)
sänka lönerna (om företaget man jobbar i går dåligt)
finns mycket mer............................................... .................
Men tycker man att det är ok att klass skillnaderna/klyftorna blir större i samhället så är det bara att rösta på alliansen.
Själv tycker jag att man ska hjälpa dom som har det tufft! Och inte att "sparka" på dom som redan har det tufft.
Sen så tycker jag även att vänster blocket har mycket att förbättra vilket jag hoppas att dom kommer att få göra.

<<JOHAN>> skrev:
2463105 Själv är jag nog ganska röd!
Jo tex bil/mc försäkringen stiger
fackavgiften stiger
bör skaffa sig en sjukförsäkring pga av sjukhus kostnaderna som blir högre.
A-kassan vill dom ha till 65% (hoppas att man får behålla jobbet annars så får man väll sälja huset)
sänka lönerna (om företaget man jobbar i går dåligt)
finns mycket mer............................................... .................
Ja jävlar.. Så du ska alltså:

#Jobba så du får 1000 över efter skatten är betald. samtidigt som du #är sjuk så du drabbas av att de sänker sjukpenningen och samtidigt #vara arbetslös så du drabbas av sänkt a-kassa och #drabbas av höjd fackavgift samt #Vara anställd av ett företag som går dåligt så du drabbas av att de sänker lönerna?

Du får hålla på en 92 timmar per dygn för att få till allt det där samtidigt.

<<JOHAN>> skrev:
Men tycker man att det är ok att klass skillnaderna/klyftorna blir större i samhället så är det bara att rösta på alliansen.
Själv tycker jag att man ska hjälpa dom som har det tufft! Och inte att "sparka" på dom som redan har det tufft.
Sen så tycker jag även att vänster blocket har mycket att förbättra vilket jag hoppas att dom kommer att få göra.

Ja det klart det finns massor att förbättra.. Å efter att de redan hållit på att "förbättra" det i 80+ år nu (med undantag för några mandatperioder) så är det självklart att vi skall låta dem sitta kvar och fortsätta förbättra!

<<JOHAN>> skrev:
1. Jo tex bil/mc försäkringen stiger
2. fackavgiften stiger
3. bör skaffa sig en sjukförsäkring pga av sjukhus kostnaderna som blir högre.
4. A-kassan vill dom ha till 65% (hoppas att man får behålla jobbet annars så får man väll sälja huset)
5. sänka lönerna (om företaget man jobbar i går dåligt)
6. Men tycker man att det är ok att klass skillnaderna/klyftorna blir större i samhället så är det bara att rösta på alliansen.
7. Själv tycker jag att man ska hjälpa dom som har det tufft! Och inte att "sparka" på dom som redan har det tufft.
8. Sen så tycker jag även att vänster blocket har mycket att förbättra vilket jag hoppas att dom kommer att få göra.

1. Inte obligatoriskt att ha bil.
2. Inte obligatoriskt att vara med i facket. Många är inte med, jag t.ex. vill inte sponsra sossarna.
3. Fel.
4. Efter 200 dagar (eller om det var 300). Då har man haft ett år på sig att skaffa kneg. Så jäkla svårt är det inte om man verkligen VILL.
5. Skillnaden från idag är.....? Ett företag som går dåligt har att välja på att sänka lönerna, sparka folk, eller gå i konkurs. Hur tror du det funkar idag? Welcome to the real world, kiddo.
6. Ahhhh, den gamla indoktrinerade klyschan. Bästa vore väl att allt vi tjänar betalas in till staten som sen fördelar alla pengarna åt alla människor så att vi alla kan få exakt lika mycket.
7. Man sparkar inte på dem. Man försöker få dem att ta tag i sitt liv. Bättre att sträcka ut en hjälpande hand åt den som ligger ner mot självförsörjning, än att kasta åt honom några kronor år efter år.
8. Typ allt borde ändras. Men det kommer att ske lika mycket som de senaste åren inom jobb, skola och omsorgen. Alla följande punkter har förbättrats och kommer att fortsätta bli bättre med en sosseregering:
.
.
.
.
.
.
.
.
.

(edit: förtydligade ett par punkter för de "intellektuellt handikappade")

Last edited:
Skalman skrev:
2463613 1. Inte obligatoriskt att ha bil.
2. Inte obligatoriskt att vara med i facket. Många är inte med, jag t.ex. vill inte sponsra sossarna.
3. Fel.
4. Efter 200 dagar (eller om det var 300). Då har man haft ett år på sig att skaffa kneg. Så jäkla svårt är det inte om man verkligen VILL.
5. Skillnaden från idag är.....? Ett företag som går dåligt har att välja på att sänka lönerna, sparka folk, eller gå i konkurs. Hur tror du det funkar idag? Welcome to the real world, kiddo.
6. Ahhhh, den gamla indoktrinerade klyschan.
7. Man sparkar inte på dom. Man försöker få dem att ta tag i sitt liv. Bättre att sträcka ut en hjälpande hand åt den som ligger ner mot självförsörjning, än att kasta åt honom några kronor år efter år.
8. Typ allt borde ändras. Men det kommer att ske lika mycket som de senaste åren inom jobb, skola och omsorgen. Alla följande punkter har förbättrats och kommer att fortsätta bli bättre:
.
.
.
.
.
.
.
.
.

:va du verka:3freak ju smart
Men vi får se!
Tror själv att det kommer att bli ett maktskifte.
Även om jag hoppas på vänsterblocket.

<<JOHAN>> skrev:
2463804 :va du verka:3freak ju smart
Men vi får se!

Du borde bli debattör..

Visst blir det jobbigt att stå bakom "sina" åsikter när man inte tänkt ut dem själv? Man ska lyssna på sina föräldrar. Men man kan med fördel tänka själv ibland också.

Du reagerar med personangrepp precis som GP gör när han är trängd och inte har något att komma med.

<<JOHAN>> skrev:

Det mesta är redan skrivet, men det här med fackavgiften:
Om avgiften går upp får du ta det med ditt förbund. Jag tror i och för sig att du menar att avdragsrätten ändras och att det påverkar dig negativt, det är riktigt visserligen, men:

1. Kan ingen förklara varför det ska vara skattefritt att gå med i en intresseorganisation knuten till regeringsmakten medans vi momsar på livsmedel, vilket känns mest livsnödvändigt och hur är det med rättvisan i det?

2. Det här exemplet med tusenlappen som blir en femhundring om man är med i facket - det är ju fortfarande en femhundring kvar i exemplet, har ni missat det?

För övrigt:
Den här 500/1000-lappen, ska den delas ut i grundavdrag?

<<JOHAN>> skrev:
2463804 :va du verka:3freak ju smart
Men vi får se!

Göran Persson upp i dagen. Utan argument måste du ta till andra metoder. Hur kommer det sig att du har en massa åsikter som du inte kan diskutera eller argumentera för? För det var väl DINA tankar du skrev om, och inte saker som du bara hört om från andra sossar?

F.ö. har jag svårt att inse vad mina åsikter har med min intelligens, som för övrigt mår alldeles utmärkt, att göra.

Markus skrev:
2463960
1. Kan ingen förklara varför det ska vara skattefritt att gå med i en intresseorganisation knuten till regeringsmakten medans vi momsar på livsmedel, vilket känns mest livsnödvändigt och hur är det med rättvisan i det?

Därför att motsatsen fungerar för de otrogna hundarna i väster och dem vill vi INTE ta efter...

Lugn skrev:
2464960 Därför att motsatsen fungerar för de otrogna hundarna i väster och dem vill vi INTE ta efter...

Otrogna? Pratar du om kristna och andra motståndare till världsherravälde nu? :mad:

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg