Extra del i min B1

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
Blatakopian kylde helt värdelöst så jag skruvade lös "dragstartkåpan" för att kolla om gummiremmen till vattenpumpen hoppat (det hade den). Då ramlade en liten halvcirkelformad bit ut. Vad är det för en grej? Den hade ju gått helt okej, förutom kylningen då.

Det verkar vara en kil som skall dra runt tex svänghjulet men det snurrar ju finfint och såna kan väl inte bara hoppa ur. Har kineserna lag med en liten reservdel .... eller nån Göteborgare för den delen :)

Borde man kanske ta lös svänghjulet och titta bakom varifrån den kommit, eller hur jobbiga är såna att sätta tillbaka igen :va

Tacksam för svar

Jussi skrev:
Blatakopian kylde helt värdelöst så jag skruvade lös "dragstartkåpan" för att kolla om gummiremmen till vattenpumpen hoppat (det hade den). Då ramlade en liten halvcirkelformad bit ut. Vad är det för en grej? Den hade ju gått helt okej, förutom kylningen då.

Det verkar vara en kil som skall dra runt tex svänghjulet men det snurrar ju finfint och såna kan väl inte bara hoppa ur. Har kineserna lag med en liten reservdel .... eller nån Göteborgare för den delen :)

Borde man kanske ta lös svänghjulet och titta bakom varifrån den kommit, eller hur jobbiga är såna att sätta tillbaka igen :va

Tacksam för svar
jag kan kolla det imorgon.

Mvh

Jag bestämde mig för att det är en reservdel :) .

Vi kom på att det kan vara svänghjulskilen, men eftersom det helt ramlat bort kan den ju inte göra mera skada och om svänghjulet skulle lossa så kommer ju hojen att stanna genast då tändningen då blir åt skogen.

Var och körde massa varv på gokartbanan och den går iallafall som en liten raket. :tummenupp

Ravetrancer skrev:
jag kan kolla det imorgon.

Mvh
tjeenare jag har köppt några b1 kopior av er och den ena kokar hela tiden även jag kör utan kåpor, så jag kolla om bandet till vattenpumpen hade åkt av, det hade den inte men den var inte tillräkligt
spänd så den slirar, kan man spänna den på något sätt?? eller hur skall jag fixa den

fråga `?

Har hojen plötslig lagt av vid varv, typ värmenyp ?
Om kylaren blir riktigt varm, borde väl kylningen funka ?
Min la snabbt av vid högvarv...så jag stannade direkt och
drog försiktigt i dragstarten men den snurrade... hmm ?

Ok sorry 20 frågor : passar Dell'orto 17.5 gasaren direkt på
denna hoj ?

vh
/Micke

_lunka_ skrev:
tjeenare jag har köppt några b1 kopior av er och den ena kokar hela tiden även jag kör utan kåpor, så jag kolla om bandet till vattenpumpen hade åkt av, det hade den inte men den var inte tillräkligt
spänd så den slirar, kan man spänna den på något sätt?? eller hur skall jag fixa den

_lunka_ skrev:

jag köpte en 55mm oring för en tia den var lite tajtare slirar ingenting värt att prova kanske

Slangen skrev:
jag köpte en 55mm oring för en tia den var lite tajtare slirar ingenting värt att prova kanske
smart. men vart hittar man lättast dom

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...