Extra del i min B1

Jussi

Nu med mindre hår
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Esbo, FIN
Hoj
Gixxer 750, Husqvarna TE510
Blatakopian kylde helt värdelöst så jag skruvade lös "dragstartkåpan" för att kolla om gummiremmen till vattenpumpen hoppat (det hade den). Då ramlade en liten halvcirkelformad bit ut. Vad är det för en grej? Den hade ju gått helt okej, förutom kylningen då.

Det verkar vara en kil som skall dra runt tex svänghjulet men det snurrar ju finfint och såna kan väl inte bara hoppa ur. Har kineserna lag med en liten reservdel .... eller nån Göteborgare för den delen :)

Borde man kanske ta lös svänghjulet och titta bakom varifrån den kommit, eller hur jobbiga är såna att sätta tillbaka igen :va

Tacksam för svar
 
Jussi skrev:
Blatakopian kylde helt värdelöst så jag skruvade lös "dragstartkåpan" för att kolla om gummiremmen till vattenpumpen hoppat (det hade den). Då ramlade en liten halvcirkelformad bit ut. Vad är det för en grej? Den hade ju gått helt okej, förutom kylningen då.

Det verkar vara en kil som skall dra runt tex svänghjulet men det snurrar ju finfint och såna kan väl inte bara hoppa ur. Har kineserna lag med en liten reservdel .... eller nån Göteborgare för den delen :)

Borde man kanske ta lös svänghjulet och titta bakom varifrån den kommit, eller hur jobbiga är såna att sätta tillbaka igen :va

Tacksam för svar
jag kan kolla det imorgon.

Mvh
 
Jag bestämde mig för att det är en reservdel :) .

Vi kom på att det kan vara svänghjulskilen, men eftersom det helt ramlat bort kan den ju inte göra mera skada och om svänghjulet skulle lossa så kommer ju hojen att stanna genast då tändningen då blir åt skogen.

Var och körde massa varv på gokartbanan och den går iallafall som en liten raket. :tummenupp
 
Ravetrancer skrev:
jag kan kolla det imorgon.

Mvh
tjeenare jag har köppt några b1 kopior av er och den ena kokar hela tiden även jag kör utan kåpor, så jag kolla om bandet till vattenpumpen hade åkt av, det hade den inte men den var inte tillräkligt
spänd så den slirar, kan man spänna den på något sätt?? eller hur skall jag fixa den
 
fråga `?

Har hojen plötslig lagt av vid varv, typ värmenyp ?
Om kylaren blir riktigt varm, borde väl kylningen funka ?
Min la snabbt av vid högvarv...så jag stannade direkt och
drog försiktigt i dragstarten men den snurrade... hmm ?

Ok sorry 20 frågor : passar Dell'orto 17.5 gasaren direkt på
denna hoj ?

vh
/Micke

_lunka_ skrev:
tjeenare jag har köppt några b1 kopior av er och den ena kokar hela tiden även jag kör utan kåpor, så jag kolla om bandet till vattenpumpen hade åkt av, det hade den inte men den var inte tillräkligt
spänd så den slirar, kan man spänna den på något sätt?? eller hur skall jag fixa den
 
_lunka_ skrev:
tjeenare jag har köppt några b1 kopior av er och den ena kokar hela tiden även jag kör utan kåpor, så jag kolla om bandet till vattenpumpen hade åkt av, det hade den inte men den var inte tillräkligt
spänd så den slirar, kan man spänna den på något sätt?? eller hur skall jag fixa den

jag köpte en 55mm oring för en tia den var lite tajtare slirar ingenting värt att prova kanske
 
Slangen skrev:
jag köpte en 55mm oring för en tia den var lite tajtare slirar ingenting värt att prova kanske
smart. men vart hittar man lättast dom
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top