Exterlyser en vänlig själ med en ZX9R-98:a i trestad!

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Hoj
XT660R - 11
Efterlyser en vänlig själ med en ZX9R-98:a i trestad!

Go afton kamrater!

Det är så att jag har två CDI-boxar som jag vill testa om dom funkar eller ej. Så om någon har en ZX9R 98-99 i närheten som är villig att "låna ut" den ett par minuter hade det varit trevligt. Det är ju ganska snabbt gjort om man säger så.

Trevlig helg!

:fyllisar

Last edited:
cdi

Har du multimeter kan du mäta om cdi-boxarna funkar.
Har pdf fil till ZX9R -98 med värderna till boxen om du vill ha?

Har du multimeter kan du mäta om cdi-boxarna funkar.
Har pdf fil till ZX9R -98 med värderna till boxen om du vill ha?

Har en verkstadshandbok i PDF, där står det att man kan testa med något specialinstrument från kawa... Hörde lite med bike om dom hade ett sådant, men enligt mekanikern hade deom inte det och det finns inget sätt att mäta en CDI-box.

Men ladda upp filen någonstans så kan jag kolla vad som står.

Btw. så hade du tydligen varit och kollat på på hojen jag köpte. En kraschad Ninja i Strömstad.
:D

Har en verkstadshandbok i PDF, där står det att man kan testa med något specialinstrument från kawa... Hörde lite med bike om dom hade ett sådant, men enligt mekanikern hade deom inte det och det finns inget sätt att mäta en CDI-box.

Men ladda upp filen någonstans så kan jag kolla vad som står.

Btw. så hade du tydligen varit och kollat på på hojen jag köpte. En kraschad Ninja i Strömstad.
:D

Då är det samma pdf som ja har.. Trodde det gick att mäta med vanlig multimeter?
Ja var lite sugen på den hojen :) Har du fått igång den?

Då är det samma pdf som ja har.. Trodde det gick att mäta med vanlig multimeter?
Ja var lite sugen på den hojen :) Har du fått igång den?

Nej det har jag inte, fick tag på en "ny" CDI för en billig peng... men det hjälpte ju inte. Så nu har jag två boxar, men är inte 100 på att någon av dessa funkar.

Tjena!

Jag har en hoj om du vill prova min CDI- BOX på din lite snabbt så går väl det att ordna. När och var?

Får jag komma med ett förslag??

Testa den "trasiga" CDI boxen på en annan hoj istället för tvärtom..
Är det något på hojen som bränner CDI boxar så står ni där med tre boxar och två hojar som inte lirar...

My .02

Tjena!

Jag har en hoj om du vill prova min CDI- BOX på din lite snabbt så går väl det att ordna. När och var?

Får jag komma med ett förslag??

Testa den "trasiga" CDI boxen på en annan hoj istället för tvärtom..
Är det något på hojen som bränner CDI boxar så står ni där med tre boxar och två hojar som inte lirar...

My .02

Har fått i ordning på hojen nu och det var inte CDI-boxen som spökade. Det var tändingslåset som var tvunget att vara inkopplat, då det sitter ett motstånd i som ger någon signal till CDI:n. Så när jag fick bytt låset fick jag gnista. :)

Så nu har jag antagligen två fungerande CDI-boxar...

Men tack ändå!

Har fått i ordning på hojen nu och det var inte CDI-boxen som spökade. Det var tändingslåset som var tvunget att vara inkopplat, då det sitter ett motstånd i som ger någon signal till CDI:n. Så när jag fick bytt låset fick jag gnista. :)

Men tack ändå!

Fan vad nice! Gratulerar! Synd på CDI boxarna då men men... Den borde väl
gå att sälja??

Men tack ändå!

Okej, vad kul att problemet är löst! :)
Då vet jag vart jag ska vända mig om nått skulle hända min CDI-box :rolleyes:

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...