Exakt hur funkar denna grunka?

twinner skrev:
Höll faktist också på och undrade samma sak här om dagen...Den skramlar som sagt,jag trode den var trasig på något sätt...
Jag trodde också den var trasig på ngt vis.
Förstod också principen att den trillar ner åt sidorna och bryter om man ligger ner pga kontakt mellan ringen och blecket. Dock blev jag fundersam eftersom ringen rör sig vädligt lätt och således borde trilla ner lätt vid tex kurvtagning. Har iofs inte upplevt några problem med den förra året men funderade ändå.

Goodstuff skrev:
Jag trodde också den var trasig på ngt vis.
Förstod också principen att den trillar ner åt sidorna och bryter om man ligger ner pga kontakt mellan ringen och blecket. Dock blev jag fundersam eftersom ringen rör sig vädligt lätt och således borde trilla ner lätt vid tex kurvtagning. Har iofs inte upplevt några problem med den förra året men funderade ändå.
Den vill väl fortsätta i tangentens riktning den också.
Precis som din hoj (oftast) inte trillar ner i backen när du svänger.

Last edited:
Fylla med silicone? Funkar det och får man göra det? Allså, funkar brytaren efteråt?
I min verkar det finnas en viss tröghet (don för person allså) som gör att jag inte kan starta hojen direkt efter en vurpa. Trots att hojen står upprätt och brytaren är på sin plats. Hur ska man råda bot på det?

Last edited:
Visst funkar det bara ringen är i rätt läge.
Mycket man inte får men gör ändå.

Victor skrev:
Fylla med silicone? Funkar det och får man göra det? Allså, funkar brytaren efteråt?
I min verkar det finnas en viss tröghet (don för person allså) som gör att jag inte kan starta hojen direkt efter en vurpa. Trots att hojen står upprätt och brytaren är på sin plats. Hur ska man råda bot på det?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D