Evel Knievel är död.

Den mannen är man ju lite impad av, speciellt som han gjorde nästan alla sina hopp på en tung HD XR750 med lika "lång" fjädringsväg som min hoj. De flesta andra som hoppar över en massa bussar och lastbilar har ju en cross.
Alla filmer jag sett (och lagt upp här av honom från YT) så är han ju dessutom klädd som Elvis i merparten av alla hopp: en vit sparkdräkt med revärer och grejer men inga andra skydd än hjälm och handskar.

Tråkigt att han vart sjuk när han har överlevt så mycket, halva YT är fullt med krascher han gjort :näsblod

http://www.youtube.com/watch?v=4-PKx2GlC7U&feature=related

Last edited:
Den mannen är man ju lite impad av, speciellt som han gjorde nästan alla sina hopp på en tung HD XR750 med lika "lång" fjädringsväg som min hoj. De flesta andra som hoppar över en massa bussar och lastbilar har ju en cross.
Alla filmer jag sett (och lagt upp här av honom från YT) så är han ju dessutom klädd som Elvis i merparten av alla hopp: en vit sparkdräkt med revärer och grejer men inga andra skydd än hjälm och handskar.

Tråkigt att han vart sjuk när han har överlevt så mycket, halva YT är fullt med krascher han gjort :näsblod

http://www.youtube.com/watch?v=4-PKx2GlC7U&feature=related

A legend never dies! :angel

Japp, han körde HD ja.
Som kommentatorn sa i filmen:
"Han har alltid med sig 6-7 hojar och han testar alla innan och väljer den som funkar bäst" :hihi

A legend never dies! :angel

Japp, han körde HD ja.
Som kommentatorn sa i filmen:
"Han har alltid med sig 6-7 hojar och han testar alla innan och väljer den som funkar bäst" :hihi

:hihi, jag väntade på att ngn skulle hugga på det där när jag la in den filmen!

JA det är ju så med hojar som har "själ", alla är individer :tungan

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard