IronMike
Guest
Niklasinorr skrev:2567626Eftersom registret är långt, på min 750 så hade jag 6000 varv med effekt (effekt med stort E alltså...) så det där med att växla är inte så nödvändigt, dessutom så är hojen så in i h-vete stark så man kan ligga och köra på högre växlar hela tiden, den drar som ett lok iallafall. När jag köpte den så tog det faktiskt nästan en månad innan jag upptäckte att jag växlade vid 10 000 varv, då hade jag ju 3000 varv kvar så att säga, det är sånt infernaliskt drag så man växlar instinktivt för tidigt. Tänk dej att ligga på fullt skaft på sexan ute på E4:an (givetvis avstängd för högfartstest, vi skall ju vara lagliga här!) och varje liten svacka gör att framhjulet lättar flera hundra meter, i 270 knutar... som sagt, turbo är beroendeframkallande
![]()

låter för övrigt härligt. jag måste ha en turbohoj

CHIPPEN_no1 skrev:Men att ligga i 290-300km/h (och det fortfarande skjuter på..) och känna framhjulet förlora kontakt med moder jord, utan bli feg och slå av kräver sitt med...![]()
Ironmike KÖP KÖP! (Visst går det oftast på fulltryck men men)

hur har du haft det med service-intervaller å slitagedelar?
Byggde du hojen själv? eller köpte du ett kit eller så?CHIPPEN_no1 skrev:2570381ingen aning, varför så intressant? funkar klockrent med installationen ialf..

Last edited: