Europas kanske extremaste Superkart.

Gjorde en liknande sak som du gjorde med stiftet fast med en skivbromsskruv. Hade dragit alla 5 lite lagomt sådär, så ska jag efterdra så att allt sitter på plats. På den 5:e och sista skruven tycks jag ta i lite väl mycket. *klick* sa det, och jag tyckte "Fan vad det började gå lätt helt plötsligt?" - plockar upp Torx-nyckeln - skruvskallen hängde med... :huvet :gnissla

Dunkar huvudet i väggen lite snabbt men sunt förnuft tog snart över, så då fick man lov att låna verktyg och dra ut skiten igen och börja om.

Kul att det löste sig i alla fall. Lite besvärligt just då ett tändstift går av kanske, inte direkt lättaste att fixa om det skiter sig.

När åker karossen på då? Är den inte tillbaka från lackering än? Blir kul att se den komma på plats! :tummenupp
 
Tack för alla kommentarer:) jag ska förhoppningsvis hämta karossen idag om lackeraren gjort sitt:)

Karossen är inte färdig bara för at lacken e på, ska dit en massa kantlist, skall göra färdigt för instrumenteringen etc,
 
var kan jag få tag i en vettig slavcylinder till kopplingen?
alltså jag har hittat en på laitis, en bilreservdels affär men den är i gjutgods och väger typ 3 ton, och är ju för en bil egentligen, jag vill ju ha en som är långslagig.

någon som har nån adress eller så? alltså där jag kan få tag i en separat.
libell hade en men han hittade inte igen den. suck.

vill börja göra klart allt med kopplingen också, för då jag får igång den så finns risken att jag vill provköra.
 
HUR FAN KAN JAG HA MISSAT DENNA TRÅDEN!!?

Det fetaste jag sett på länge... Är mycket imponerad!
 
Absolut, första turen jag far dit o provar ut kommer vara "hemligt" mest p.ga att inte dra dit så mkt folk,

men givetvis sedan:)
 
jag har haft alla däcken i vattenbad idag då dom har tappat trycket såfort.
lite tråkigt då jag ser att alla däcken läcker som fasen i kant med fälgen?
vet inte om dom stått för länge eller nå,
blir väl till att byta däck.
 
mkt mkt fett.. har du funderat ut problemen som Kamikaze_kid berättade om?
 
jag vet inte vilka problem du menar? påminn mig:)


idag har jag hämtat karossen från lack och det vart riktigt bra!=) håller nu på klä alla kanter med svartkantlist, blir bra:)

samt att den nya startpanelen i kolfiberlook skall dit, måste kapa lite,

Creatix startpanel är för övrigt det SÄMSTA jag någonsin varit med om, huvudbrytaren funkade inte, (hur kan man lyckas göra en som inte funkar)
samt startknappen funka enbart ibland? så jävla SÄMST! är nästan ett år sen jag köpte den och för 299:- så orkar jag inte reklamera.



Jag har fått in nått till bidrag också!:) kommer info om det ...

Lacken tackar vi för! Lackhuset M & M I Luleå/Gamelstad trevligt med sponsorer.
 
en sak jag glömt om du lagt upp bilder på eller hur du gjort. Har du fixat något med oljesmörningen? Skavalpplåt eller torrsump? På våran har vi svetsat skvalpskydd. Tror det kan bli kortvarigt för motorn annars.:näsblod
 
Det har jag absolut ej gjort:)

Det talades om det tidigare, om det var det han syftade på tidigare, hmm,

en sak jag klurat på istället är att fylla i typ 2 dl för mkt olja, kan det funka?
det brukar dom ju göra på dom här bilarna dom kör på sida med:) bara en ide?

vad tror ni?

jag har ju monterat oljekylning på motorn får ju upp lite mer volym där också.
 
du kan garanterat fylla på 0,5 liter om inte mer (får stå för R6 ägare isf). det är vanligt att fylla på förmycket vid bakhjuls åkning mm. dock bör du nog ta det lite piano om du inte har löst torrsump, skalpplåtar eller liknande.
 
var kan jag få tag i en vettig slavcylinder till kopplingen?
alltså jag har hittat en på laitis, en bilreservdels affär men den är i gjutgods och väger typ 3 ton, och är ju för en bil egentligen, jag vill ju ha en som är långslagig.

någon som har nån adress eller så? alltså där jag kan få tag i en separat.
libell hade en men han hittade inte igen den. suck.

vill börja göra klart allt med kopplingen också, för då jag får igång den så finns risken att jag vill provköra.

Sök på slavcylinder till Ducati på Ebay...tjackade min där...nätta i alu...We like :) Tog väl 1 vecka innan den kom

Jag handlade den här: http://cgi.ebay.co.uk/Ducati-Clutch...66:2|39:1|72:1683|240:1318|301:0|293:1|294:50
 
Det har jag absolut ej gjort:)

Det talades om det tidigare, om det var det han syftade på tidigare, hmm,

en sak jag klurat på istället är att fylla i typ 2 dl för mkt olja, kan det funka?
det brukar dom ju göra på dom här bilarna dom kör på sida med:) bara en ide?

vad tror ni?

jag har ju monterat oljekylning på motorn får ju upp lite mer volym där också.

2dl tror jag inte hjälper mycket. Tråget sitter med ca 10 skruv och en givare du får koppla bort (mycket enkelt) sen kan du ju svetsa i några plåtar.

Vi planfräste vårat och la två plåtar (tidigare var oljetappen lägsta punkten)

Var tydligen ganska vanligt med ras om man läser på www.fsae.com (forum)

IMG_3896.JPG
 
hmm nu vart de ju bökigt:) motorn o allt sitter ju på plats, måste lös med allting ifall jag ska till o ta lös tråget,

jag gasar tills de rasar, sen bygger jag turbo.
 
  • Gilla
Reaktioner: MaG
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top