Så du tycker att exvis Vänsterpartiet och Folkpartiet för en likartad EU-politik?
Var på en "debatt" om EU idag med representanter från de största partierna (SD och Junilistan hörde inte ens av sig, värt att notera)
Så fort en av dem sa något som verkade låta bra gamade de andra efter med lite omformuleringar.
Vänstern var en militant bitter student som tyckte allt var piss
Grabben från SSU pratade arbetsrätt (och facket som det såg ut efter Ådalen 31 ungefär) och kom av sig titt som tätt
Centern hade en 16-åring med ett manus som kan liknas vid en skönroman och såg ut som "I fuck on the first date" ungen. Det går inte beskriva hur roligt det var när han försökte uppmana folk att rösta center
Folkpartisten sa nästan inget alls, utom att hålla med.
Miljöpartiet hade en flummig snaggad "lattjo" tjej. Var svårt att ta seriöst och babblade bara på om hur miljöpartiet "gillade fildelning och miljön".
Den enda som var vettig var faktiskt Kristdemokraten (!). Men det var mest för att han framförde sin egen åsikt och påpekade att det kanske inte till 100% stämde med partiets program.
Så jag fick faktiskt lite ändrad uppfattning. Just nu ser det ut såhär:
SD, FI, piratpartiet, liknande = Trams. Enfråge-partier har jag aldrig gillat.
S,M = Samma sak fast med olika färger (87% av dem röstar trots allt lika i parlamentet)
Centern, Miljöpartiet, Vänsterpartiet = Är mest ute efter att vara tvärtemot. Ganska ohållbara resonemang av det jag sett hittills.
Junilistan, Folkpartiet = Vettefan vart man har dem nuförtiden.