Europaparlamentsval 2009

Vad väljer du?

• Antal röstningar
    0

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Har du bestämt dig? Vem får din röst och varför? Värderar du kanske ett enfrågeparti och dess eventuella framgång högre än ett generiskt flerfrågeparti utan udd? Vilka frågor står dig närmast? Vet du kanske till och med vem du skall kryssa? Hur vill du att ditt EU skall se ut?

Last edited:
Jag har inte orkat sätta mig in i det där för fem öre trots att jag borde.
Kan ingen upplysa mig hur jag skall rösta?

Jag har inte orkat sätta mig in i det där för fem öre trots att jag borde.
Kan ingen upplysa mig hur jag skall rösta?
Sverigedemokrat - Ut ur EU, rasblandning och kulturellt utbyte är av ondo
Folkpartist - All in, bokstavligen.
Junilistan - Stanna kvar, men låt inte mer makt föras över till Bryssel
Piratpartiet - Värna Internet och personlig integritet
Miljöpartiet - Hav, fiske och flyktingpolitik samt fokusering på offentlighetsprincipiella frågor. Exvis Internet
Vänsterpartiet - Samma som PP men med uttökade (vänsterideologiska) frågor, ut ur EU

Sverigedemokrat - Ut ur EU, rasblandning och kulturellt utbyte är av ondo
Folkpartist - All in, bokstavligen.
Junilistan - Stanna kvar, men låt inte mer makt föras över till Bryssel
Piratpartiet - Värna Internet och personlig integritet
Miljöpartiet - Hav, fiske och flyktingpolitik samt fokusering på offentlighetsprincipiella frågor. Exvis Internet
Vänsterpartiet - Samma som PP men med uttökade (vänsterideologiska) frågor, ut ur EU

:rofl
Snälla, säg att det där inte föreställer en politisk analys?! :lol

"Hav och fiske" :rofl :rofl

Man får nästan känslan att politikerna helst vill att det valet smygs förbi så att så lite folk som möjligt ska lägga näsan i blöt.
Har tänkt rösta men känner mig också för dåligt insatt tyvärr.

"Miljöpartiet - Hav, fiske och flyktingpolitik samt fokusering på offentlighetsprincipiella frågor. Exvis Internet"

Kan någon redogöra för miljöpartiets offentlighetsprincipiella frågor, och vad det har med internet att göra?

Vill dom till skillnad från övriga partier att Internet ska bli offentligt tillgängligt?

Vad säger moderaterna då?
Är det inte lite personval det är frågan om? Har sett en del "privata" kampanjer.

Jag gjorde testet på http://www.euprofiler.eu/ och verkar vara moderat. Frågan är vem av deras kandidater som är bäst? Saila Quicklund för värnandet om glesbygden kanske? Christofer Fjellner verkar ju vara en jä**a snobb i alla fall...

"Miljöpartiet - Hav, fiske och flyktingpolitik samt fokusering på offentlighetsprincipiella frågor. Exvis Internet"

Kan någon redogöra för miljöpartiets offentlighetsprincipiella frågor, och vad det har med internet att göra?

Vill dom till skillnad från övriga partier att Internet ska bli offentligt tillgängligt?
Värnande av personlig integritet både på nätet och i hemmet. Offentlighetsprinciperna handlar om en ökad transparens inom EU. Tex skall det bli omöjligt att hantera ACTA-avtalet som det ser ut nu, alltså sekretessbelagt och svartmarkerat.

:rofl
Snälla, säg att det där inte föreställer en politisk analys?! :lol

"Hav och fiske" :rofl :rofl
OMG OMG !!!!11 :rofl :rofl :rofl :hihi :hihi

Det föreställer din syster, havsvåt och mycket fiske i lårviken :gnissla

Blankt

Samma skit i samtliga läger.
Det är inte samma skit i samtliga läger.

Last edited:
Den där formen av ignorans är väldigt skrämmande.

Samtliga partier saknar det sunda förnuftet. När det kommer ett vettigt parti ska jag rösta. Just anser jag inte att något av partierna representerar min åsikt. Därför får det bli blankt.

Det är ungefär samma skrot och korn i samtliga partier. De flesta prioriterar sin egen häck först (såklart, konstigt vore väl annars) oavsett om de är blåa, röda eller kukrosa.

Samtliga partier saknar det sunda förnuftet. När det kommer ett vettigt parti ska jag rösta. Just anser jag inte att något av partierna representerar min åsikt. Därför får det bli blankt.

Det är ungefär samma skrot och korn i samtliga partier. De flesta prioriterar sin egen häck först (såklart, konstigt vore väl annars) oavsett om de är blåa, röda eller kukrosa.

Instämmer helt och ber om ursäkt om jag drog en förhastad slutsats. Alla partier håller ju på att "mötas" i mitten och jag vet inte om det är till det bättre. Det är ingen som vågar ha en utstickande åsikt längre utan lagom blir ledordet.

Så du tycker att exvis Vänsterpartiet och Folkpartiet för en likartad EU-politik?

Så du tycker att exvis Vänsterpartiet och Folkpartiet för en likartad EU-politik?

Var på en "debatt" om EU idag med representanter från de största partierna (SD och Junilistan hörde inte ens av sig, värt att notera)

Så fort en av dem sa något som verkade låta bra gamade de andra efter med lite omformuleringar.

Vänstern var en militant bitter student som tyckte allt var piss

Grabben från SSU pratade arbetsrätt (och facket som det såg ut efter Ådalen 31 ungefär) och kom av sig titt som tätt

Centern hade en 16-åring med ett manus som kan liknas vid en skönroman och såg ut som "I fuck on the first date" ungen. Det går inte beskriva hur roligt det var när han försökte uppmana folk att rösta center :rofl

Folkpartisten sa nästan inget alls, utom att hålla med.

Miljöpartiet hade en flummig snaggad "lattjo" tjej. Var svårt att ta seriöst och babblade bara på om hur miljöpartiet "gillade fildelning och miljön".

Den enda som var vettig var faktiskt Kristdemokraten (!). Men det var mest för att han framförde sin egen åsikt och påpekade att det kanske inte till 100% stämde med partiets program.

Så jag fick faktiskt lite ändrad uppfattning. Just nu ser det ut såhär:

SD, FI, piratpartiet, liknande = Trams. Enfråge-partier har jag aldrig gillat.

S,M = Samma sak fast med olika färger (87% av dem röstar trots allt lika i parlamentet)

Centern, Miljöpartiet, Vänsterpartiet = Är mest ute efter att vara tvärtemot. Ganska ohållbara resonemang av det jag sett hittills.

Junilistan, Folkpartiet = Vettefan vart man har dem nuförtiden.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!