Europaparlamentsval 2009

Vad väljer du?

• Antal röstningar
    0
Man har god lust att rösta piratpartiet bara för att jävlas och se till att alla internet frågor blir ner röstade. inte för att vi har tillräckligt med röster men men. Men piratpartiet har en ohållbar enfråge pollitik och enligt dem själva så har de mest gemensamt med vänster politiken.
blir väll till att rösta blankt de sägs ju att de är vårat sätt att visa vårat missnöje med de aktuella partierna. Men de är nog ingen som märker.

Var på en "debatt" om EU idag med representanter från de största partierna (SD och Junilistan hörde inte ens av sig, värt att notera)

Så fort en av dem sa något som verkade låta bra gamade de andra efter med lite omformuleringar.

Vänstern var en militant bitter student som tyckte allt var piss

Grabben från SSU pratade arbetsrätt (och facket som det såg ut efter Ådalen 31 ungefär) och kom av sig titt som tätt

Centern hade en 16-åring med ett manus som kan liknas vid en skönroman och såg ut som "I fuck on the first date" ungen. Det går inte beskriva hur roligt det var när han försökte uppmana folk att rösta center :rofl

Folkpartisten sa nästan inget alls, utom att hålla med.

Miljöpartiet hade en flummig snaggad "lattjo" tjej. Var svårt att ta seriöst och babblade bara på om hur miljöpartiet "gillade fildelning och miljön".

Den enda som var vettig var faktiskt Kristdemokraten (!). Men det var mest för att han framförde sin egen åsikt och påpekade att det kanske inte till 100% stämde med partiets program.

Så jag fick faktiskt lite ändrad uppfattning. Just nu ser det ut såhär:

SD, FI, piratpartiet, liknande = Trams. Enfråge-partier har jag aldrig gillat.

S,M = Samma sak fast med olika färger (87% av dem röstar trots allt lika i parlamentet)

Centern, Miljöpartiet, Vänsterpartiet = Är mest ute efter att vara tvärtemot. Ganska ohållbara resonemang av det jag sett hittills.

Junilistan, Folkpartiet = Vettefan vart man har dem nuförtiden.
Du svarade inte på min fråga, alls faktiskt. Och sedan när kan ungdomssektionerna väntas representera en seriös åsikt. Tycker man att pajkastningen mellan riksdagspartierna är löjeväckande skulle man krevera i ungdomspartiers närvaro, skillnaden där är att pajerna och dolkarna flyger inom det egna partiet.

Edit: Man skall inte vara onödigt elak..

Last edited:
Haha, snyggt att vara sporthojsförare och rösta Mp. Näe, det går inte att försvara med pendling och annat skitsnack.

Förövrigt finns tydligen minst 2 såssar på SH. Det borde väl räcka till banning att vara såsse? Öppna pollen! :tungan

Rösta för fn inte på miljöpartiet om ni vill fortsätta köra hoj, jag har alltid haft en uppfattning att dom gör vad som helst för att få höja bensinpriset? :mad

Tror jag ska rösta på piratpartiet av endast en anledning, fortsatt fildelning.
Resten av de dom vill bryr jag mig inte om....(är inte så inne i politik osv)

Du svarade inte på min fråga, alls faktiskt. Och sedan när kan ungdomssektionerna väntas representera en seriös åsikt. Tycker man att pajkastningen mellan riksdagspartierna är löjeväckande skulle man krevera i ungdomspartiers närvaro, skillnaden där är att pajerna och dolkarna flyger inom det egna partiet.

Edit: Man skall inte vara onödigt elak..

Det kanske var lite otydligt men "så jag fick faktiskt lite ändrad uppfattning" var svaret.

Förut ansåg jag att det var samma skrot och korn.
Men hälften av partierna (de som var emot EU, eller åtminstone ville minska inflytandet) visade sig helt enkelt vara fruktansvärt naiva med ohållbara argument. Center-grabben var värst.
Tror inte ens han hade egen åsikt. Satt hela tiden och bläddrade i sina papper.

Det kanske var lite otydligt men "så jag fick faktiskt lite ändrad uppfattning" var svaret.

Förut ansåg jag att det var samma skrot och korn.
Men hälften av partierna (de som var emot EU, eller åtminstone ville minska inflytandet) visade sig helt enkelt vara fruktansvärt naiva med ohållbara argument. Center-grabben var värst.
Tror inte ens han hade egen åsikt. Satt hela tiden och bläddrade i sina papper.
Fast jag tycker inte att några fjun ifrån ungdomspartierna är representativa för partiernas faktiska valkandidater. Exempelvis är Corazza Bildt en av de största idioterna jag har stött på medan Fredrik Malm är borgarnas svar på Bodström, fast ohyggligt manipulativ.

Men det är kul att så många röstar på Piratpartiet, det är väl vackert att demokrati fortfarande kan sätta agendan.

Last edited:
Var på en "debatt" om EU idag med representanter från de största partierna (SD och Junilistan hörde inte ens av sig, värt att notera)

Det brukar ofta vara så att dom inte bjuds in, samma sak gäller för övrigt piratpartiet.

Just nu känns det viktigast att se till att integriteten värnas, så det blir en missnöjesröst på Piratpartiet den här gången, kanske väcker det dom andra partierna att ta tag i frågan innan nästa val, då får jag ompröva mitt beslut.

Och det handlar väldigt lite om fildelning för min del, det handlar om grundläggande mänskliga rättigheter som rätten till ett privatliv och rätten att slippa åsiktsregistreras. (för det blir ju följden av att övervaka all internettrafik).

Frankrike har med all önskvärd tydlighet visat hur det går när folk inte orkar masa sig till urnorna för att sätta ner foten, nu har dom HAIDOPI lagen som ger myndigheterna rätt att stänga av folk från internet!!!

Kör ett quiz på facebook när de närmar sig, så man slipper tänka:rolleyes:

Pratade av en slump med Östros igår, en del vettiga saker att säga, men näe..

Frankrike har med all önskvärd tydlighet visat hur det går när folk inte orkar masa sig till urnorna för att sätta ner foten, nu har dom HAIDOPI lagen som ger myndigheterna rätt att stänga av folk från internet!!!
Precis, varför det skall bli skönt att slippa deras ständiga veton mot ditten och datten. Förhoppningsvis. Med lite tur kommer det även visa sig att HAIDOPI är tandlöst, lagar som inte finner stöd i EU-praxis brukar mest ta upp bläck och papper.

Det brukar ofta vara så att dom inte bjuds in, samma sak gäller för övrigt piratpartiet.

I just det här fallet var det en fruktansvärt samhälls-fanatisk lärare som höll i Eventet, så de var inbjudna. De andra partier som inte kom var i alla fall vänliga nog att lämna återbud. Men dessa två svarade inte öht.

Fast egentligen tycker jag att det viktigaste är att rösta på något av partierna som snuvar fransmännen på deras förbannade jordbruksbidrag.

Man har god lust att rösta piratpartiet bara för att jävlas och se till att alla internet frågor blir ner röstade. inte för att vi har tillräckligt med röster men men. Men piratpartiet har en ohållbar enfråge pollitik och enligt dem själva så har de mest gemensamt med vänster politiken.
blir väll till att rösta blankt de sägs ju att de är vårat sätt att visa vårat missnöje med de aktuella partierna. Men de är nog ingen som märker.

Piratpartiet tar inte ställning i höger/vänster-frågor, eller andra frågor som ligger utanför vårt principprogram. Vi är beredda att stödja såväl en socialdemokratisk som en borgerlig regering. Det enda vi är intresserade av är att marschen mot kontrollsamhället avbryts, och att kulturen och kunskapen släpps fria i samhället.

http://www.piratpartiet.se/vagmastarstallning

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...