2330270
blueslow skrev:
2326220
Hallå, rubriken är ju Europa semester med
SPORTHOJ, Då ska man ju
INTE missa planeten sista väg som har fri fart =
Autobahn. Det är ju så djävla go känsla att få köra hur fort man vill och det är helt
lagligt
Visst kan man köra fort på bana men det är inte samma sak som att få ligga skitfort längs en oändlig motorväg.
Ja hallå vadå ????

. Norden delar av Ryssland tillhör också Europa, men som jag uppfattade det så var det de södra delarna, turkiet, grekland etc som var intressant och i det avseendet är tyskland ett transportland.
Det är väl inget som förhindrar en att bränna några mil Autobahn (AB) även om man tar Autozug. Det finns Autobahn i södra Tyskland också och trafiken är princip lika tät på AB oavsett var man är. Men från att ligga typ 140 mil på AB till att bränna 20 mil är en stor skillnad och gasa på en raksträcka klarar väl vem somhelst av, men 140 mil är AB tycker jag bara är tråkigt. Men om nu målet var att endast åka AB så visst undvik tåget och gasa där det går. Många sträckor på AB har hastighetsbegränsning och många är så hårt trafikerade så det går inte så fort i alla fall för att inte tala om alla sträöckor med väågarbeten eller betongbeläggning med skaravr var 30:de meter.
Personligen så föredrar jag alpvägar för jag tycker berglandskap är så satans vackert och extremt kul att köra på. Dessutom så är det inte innihelvete varmt på över två tusen meter.
Vill man istället kuska runt omkring i tyskland så finns det fina vägar utanför AB. tex Hartzbergen sydost Braunschweig och Moseldalen är inte så tokig heller, men det finns mycket mer i Tyskland.