Eurobell varning

• Thread starter Thread starter R2
  • Start date Start date

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Till er som funderar på att bli kund hos eurobell.

När jag i vintras valde eurobell 8 adsl tog det över en månad längre att få det inkoplatt än lovat.
När jag för ett tag sedan flyttade, och anmälde detta i god tid, så inte fan lyckades dom få det gjort heller.
Idag, två veckor efter det skulla vart färdigt ringde jag och hörde med dom, och tro det eller ej, svaret blir exakt det samma..
"det har börjat kopplas ur din gamla lägenhet idag", ordagrant samma samma svar som den dag det skulle vart inkopplat här..
Maken på lågt intresse för sina kunder har jag aldrig stött på, dom skyller allt på scanova/telia, visst sitter dom i knät på felia men hur jävla svårt är det att följa upp ett ärende som krånglar lite extra under den utlovade flytt-tiden.

Räkna inte med bra service eller att nått blir gjort i tid hos Eurobell.

Mo Dem

Jag håller precis på att skaffa det. Hur funkar det för övrigt då när man väl har det?

Gothmog skrev:
Jag håller precis på att skaffa det. Hur funkar det för övrigt då när man väl har det?
då har det funkat bra, jag bor ca1100meter från telestationen, och ligger på ca6,5mbit

R2 skrev:
då har det funkat bra, jag bor ca1100meter från telestationen, och ligger på ca6,5mbit

Låter fint, jag har 1000 meter. Jag skulle haft det för ett par veckor sen, men jag ligger på dem som fan. De lovar att det är på gång i alla fall.
Jag är dock tålmodig, bara det fungerar bra sedan.

Du kanske kan svara på min PPPoE-tråd förresten? Jag vill vara förberedd, de kan koppla in det när som helst, det blir ingen mer förvarning. Jag har fått inkopplingbeskedet och när Telia slutar funka, först då vet jag.

Last edited:
PPPoe länk tack...

R2 skrev:
PPPoe länk tack...

Javisst, min slarver...
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=81761

Edit 20050520:

Efter många förseningar för mig med så lovade de att jag skulle fått det inkopplat i går. Eftersom det visade sig vara en ren lögn blev jag hyfsat förbannad och sa till på skarpen i dag.

En halvtimme efter att den trevliga tjejen på Eurobell skickade ut en order om att omedelbart fixa det manuellt sitter jag nu här, mycket nöjd till slut, med en hastighet på runt 6 Mb/s. :banana

Last edited:
jahaja, efter några veckors väntan så skulle det kopllas in imorgon enlioght senste beskedet.
Men inte då, åter igen svammlar dom om att dom inte riktigt vet och att det inte går att göra någonting åt.

Så ännu en gång, akta er för eurobell, speciellt vad gäller service.
Under drift har det funkat fint, med serviceminded vet dom inte vad det är.

R2 skrev:
jahaja, efter några veckors väntan så skulle det kopllas in imorgon enlioght senste beskedet.
Men inte då, åter igen svammlar dom om att dom inte riktigt vet och att det inte går att göra någonting åt.

Så ännu en gång, akta er för eurobell, speciellt vad gäller service.
Under drift har det funkat fint, med serviceminded vet dom inte vad det är.
Typ samma som BBB då, där verkar inte ens ordet serviceminded existera. Enda sedan de köpte upp bostream har det varit skit, blir först degraderad från 24/13 (~20-22/13 verklig) till 24/1 (~18/0.8 verklig) och efter X antal mail och telefonsamtal om mitt missnöje så kan jag få byta tillbaka till deras vdsl tjänst... Det är bara det att den ligger på 12/9 och det skulle ta MINST 3 veckor innan jag blev inkopplad, men urkoppling av min nuvarande tjänst skulle däremot ske direkt... Detta betyder att jag inte har någon form av anslutning på 3 veckors tid. Riktiga djävla klåpare, är så himla trött på dem att hälften kunde vara nog. Måtte det dyka upp något konkurrentkraftigt bolag på dsl marknaden så att man kan byta snarast.

Det tog lång tid för mig att få det men jag är nöjd som sagt, nu när jag väl har det. De har varit väldigt hjälpsamma faktiskt. Det enda kruxet är att jag har varit tvungen och kolla upp saker som ska ske automatiskt gör det ofta inte. Men de har hjälpt mig snabbt när jag väl har legat på dem lite.

Men innan Eurobell försökte jag få Glocalnet och DEN historian är en annan...
Jag kan väl säga att de var... otroligt inkompenta.
Jag bad dem dra åt helvete när de hade slarvat bort min portering en tredje gång och skjutit upp inkopplingen en tredje månad så det blev inget med det.

Eurobell har varit lite sega att få, men de har varit FANTASTISKA jämfört med Glocalnet i alla fall. Kolla svartalistan.com och Cint o.s.v.

Laddar 12 gånger snabbare nu för 235:- i stället för Telias långsamma för nästan en hundring mer i alla fall!

jo alltså
erubell går fort, krånglar inte när det är igån och är billigt
men att det ska ta över en månad att flytta ett abbonemang, med förklaringen att "det finns inget vi kan göra" är så dåligt att jag kräks.
klart som fan det går att fixa fortare, om dom bara ville idka kundvård och lätta på lite pengar och tjöt på det bolag som sköter omkopplingen.
problemet grundar sig del i att dom köper tjänsten av ett telia ägt bolag, och därmed sorteras längst ner i turordningen.
och att dom är förbannat okunninga och ointresserade gällande just kundvård och uppföljning av special ärenden.(alltså grovt försenade mm)
jag har sagt till dom att ju längre tid det tar, ju mer skit ska jag kasta på dom på nätet.
:mad: :mad: :mad:

jaha, återigen är det fördröjt.
ringde dom idag ifgen eftersom den person skall ringa upp inte gör det.
10 dagar till, för idag har dom funnit en lösning på problemet, jo säkert just idag när jag ligger på och kräver svar.
Sanningen är ju snarare att det är ett besked dom lämnar för att få tiden att gå.
:mad: :mad: :mad:

jaha ja
nu sitter jag här med breband igen
men enligt eurobell så funkar det inte riktigt ännu, en felanmälan är gjord och den har dom inte kommit någon vart med...

ringde upp och frågade hur det gick, "ja det tycks dröja ett tag till"

skrattade henne i örat och sa att det funkar ju för fan nu, ni är ju total inkompetenta..
hon tyckte jag va otrevlig, och javisst sa jag, jag ska försöka göra livet så surt för er så mycket så möjligt... :lol :lol

jaha ja
nu sitter jag här med breband igen
men enligt eurobell så funkar det inte riktigt ännu, en felanmälan är gjord och den har dom inte kommit någon vart med...

ringde upp och frågade hur det gick, "ja det tycks dröja ett tag till"

skrattade henne i örat och sa att det funkar ju för fan nu, ni är ju total inkompetenta..
hon tyckte jag va otrevlig, och javisst sa jag, jag ska försöka göra livet så surt för er så mycket så möjligt... :lol :lol

vilka nötter

Jag är nöjd men det handlar nog mycket om slumpen också...

Jag vet hur du känner, i mitt fall slutade det ju med att jag bokstavligen uttryckte min önskan till Glocalnet att de skulle brinna i helvetet för det de gjorde mot mig...

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8