EU-valet

Ska du rösta i EU-valet?

• Antal röstningar
    0

Iridium

DNF
Gick med
17 Sep 2006
Hoj
R1
Det är ju val till europaparlamentet idag. Tänkte att det vore intressant att göra en liten undersökning bland oss hojåkare.

Tyvärr tror jag att valdeltagandet blir lågt.

Inte riktigt lika lågt som i storbrittanien dock, där fler röstade på Idoldeltagarna än på vem som skulle styra landet, men det känns som att soffligarna får fler och fler röster.

Jag tycker att alla som har röstat skulle få en medalj att bära i ett snöre runt halsen, och alla som saknar den medaljen har förverkat sin rätt att klaga på hur landet sköts.

Antingen skulle valdeltagandet stiga avsevärt, eller så skulle man slippa en jävla massa gnäll!

Tyvärr tror jag att valdeltagandet blir lågt.

Inte riktigt lika lågt som i storbrittanien dock, där fler röstade på Idoldeltagarna än på vem som skulle styra landet, men det känns som att soffligarna får fler och fler röster.

Jag tycker att alla som har röstat skulle få en medalj att bära i ett snöre runt halsen, och alla som saknar den medaljen har förverkat sin rätt att klaga på hur landet sköts.

Antingen skulle valdeltagandet stiga avsevärt, eller så skulle man slippa en jävla massa gnäll!

Jag har valt att inte rösta helt enkelt för att jag bojkottar EU och allt som har med skiten att göra.
Jag gör mitt val i riksdagsvalet och hoppas att vi nån gång kan spara de miljarder vi ger i bidrag till u-ländernas bönder. :banana

SJÄLVKLART röstar man. Har man ingen åsikt eller är dåligt påläst röstar man blank. Att inte rösta är en skymf mot andra länder där man endast kan drömma om demokrati.

Jag har valt att inte rösta helt enkelt för att jag bojkottar EU och allt som har med skiten att göra.
Jag gör mitt val i riksdagsvalet och hoppas att vi nån gång kan spara de miljarder vi ger i bidrag till u-ländernas bönder. :banana

Då skulle du ha röstat på något EU kritiskt parti, istället för att låta dom etablerade partierna hålla ensam lekstuga därnere.

Att enbart rösta i rksdagsvalet påverkar ju inte vilka som får leka i Bryssel

Då skulle du ha röstat på något EU kritiskt parti, istället för att låta dom etablerade partierna hålla ensam lekstuga därnere.

Att enbart rösta i rksdagsvalet påverkar ju inte vilka som får leka i Bryssel

Vi kan ju gå ur den där bubblan innan den kollapsar, hade jag tänkt.
Röstar man i EU valet är man inte en sann, bitter, EU-hatare. :tummenupp

SJÄLVKLART röstar man. Har man ingen åsikt eller är dåligt påläst röstar man blank. Att inte rösta är en skymf mot andra länder där man endast kan drömma om demokrati.

Jag har en åsikt och är skapligt påläst och väljer att inte rösta, fattah!

Åh nej, får jag Usama efter mig nu eller?

:Bugar

Last edited:

Håller med dig till fullo, har vi möjlighet att påverka så ska vi ta den chansen.
Folk dör för att de säger vad de vill, där de inte får yttra sig och här gnäller vi bara.

Jag är också EUkritisk, men i frågor som trafficing och arbetsrätt spelar EU trots allt en stor roll. Det är viktigt att rösta in folk som försöker minska skadorna så gått det går.

Sedan råkar en av mina polare finnas på en av listorna. Klart jag vill ge henne mitt stöd.

Last edited:
Varför kan man inte rösta via e-leg osv? Känns bra omodernt att behöva gå iväg till nån gammal skola :va Nåväl, man ska väl göra rätt för sig!

Jag har försökt läsa på lite osv men svårt alltså, man vågar ju ästan inte rösta då man inte har läst på fullt och dumt att rösta bara för en åsikt men tror jag lutar åt tre partier just nu och har ett namn jag skulle kunna rösta på, uscha borde gå i väg och få det där avklarat.

Ifall man inte gillar eu så ska man inte rösta i eu-valet. Det är väl ändå välkänt? Att vägra rösta säger mer än att rösta på ett parti som inte gillar eu. Alla röster är en röst PÅ eu.

Jag tycker däremot att det är så pass viktigt att piratpartiet ska komma in så jag har röstat den här gången.

Vilken ruskigt ointressant poll förresten. Hade vi inte kunnat få en riktig en över partierna?

Last edited:
Ifall man inte gillar eu så ska man inte rösta i eu-valet. Det är väl ändå välkänt? Att vägra rösta säger mer än att rösta på ett parti som inte gillar eu. Alla röster är en röst PÅ eu.

Man ska som minst blankrösta, men helst ska man rösta på det mest EU kritiska parti man hittar, man kan gott rösta på leniniskommunistmarxisterna (fiktivt EU kritiskt parti) i EU valet och Moderaterna i rksdagsvalet.

Att inte rösta i EU valet är att lämmna walk over till dom som vill vara med i EU

http://www.aftonbladet.se/nyheter/euvalet/article5310210.ab

Last edited:
Man ska som minst blankrösta, men helst ska man rösta på det mest EU kritiska parti man hittar, man kan gott rösta på leniniskommunistmarxisterna (fiktivt EU kritiskt parti) i EU valet och Moderaterna i rksdagsvalet.

Att inte rösta i EU valet är att lämmna walk over till dom som vill vara med i EU
Nej, är du kritisk mot EU så ska du inte rösta alls. Ju lägre valdeltagande vi har desto mindre har staten att stödja sig på när de kommer dragande med någon ny lag som de beslutat om i EU.

Ifall 100% röstar så kan staten med gott samvete godkänna nya pisslagar och sånt helvete eftersom att 100% av Sveriges befolkning har indirekt röstat fram det. Ifall ingen röstar så har de inget stöd.

Att inte rösta säger mer än om du röstar vad det gäller eu-valet. Även en blank röst är en röst för eu.

Nej, är du kritisk mot EU så ska du inte rösta alls. Ju lägre valdeltagande vi har desto mindre har staten att stödja sig på när de kommer dragande med någon ny lag som de beslutat om i EU.

Ifall 100% röstar så kan staten med gott samvete godkänna nya pisslagar och sånt helvete eftersom att 100% av Sveriges befolkning har indirekt röstat fram det. Ifall ingen röstar så har de inget stöd.

Att inte rösta säger mer än om du röstar vad det gäller eu-valet. Även en blank röst är en röst för eu.

Nu är vi ju MED I EU, så oavsett hur FÅ som har röstat i EU VALET, så kommer lagar som röstas fram i EU att påverka oss.

Det är inte så att vi kan säga "vi skiter i EU's nya utsläppsregler, för bara 8% av svenska folket röstade i EU valet"

Nu är vi ju MED I EU, så oavsett hur FÅ som har röstat i EU VALET, så kommer lagar som röstas fram i EU att påverka oss.

Det är inte så att vi kan säga "vi skiter i EU's nya utsläppsregler, för bara 8% av svenska folket röstade i EU valet"

Vi kanske inte kan skita i det men ju mindre som röstar desto närmare kommer vi att gå ur EU. Det är väl ändå det som alla som inte vill vara med i EU vill? Då är det ju jävligt dumt att rösta på någonting.

Varför är det jag säger nyheter? Vet inte alla det här redan? Det största missnöjet du visar mot EU är att vägra rösta på något som har med det att göra.

Däremot verkar vi inte komma någon vart om det här. Ingen av oss verkar ändra åsikt i frågan. :)

Last edited:
Att inte rösta är att godta och acceptera valresultatet.

Gillar man inte EU startar man "Sverige ut ur EU partiet". Som har som enda målsättning att Sverige ska ut ur EU. Sina EU-parlamentsuppgifter missköter de, röstar alltid tvärt emot alla andra och är alltid på fel plats vid fel tillfälle.

Att inte delta och bara stå och gnälla i skuggorna är ett sämre sätt att visa sitt motstånd än att aktivt kliva upp och säga "nej".

Vi kanske inte kan skita i det men ju mindre som röstar desto närmare kommer vi att gå ur EU.

Näe, vi närmar os inte att gå ur för att vi låter moderater och sossar dela på platserna nere i EU.

Finns det något hemligt beslut på att utlysa omröstning om valdeltagandet sjunker under ett visst antal % ?

Nehe, jag trodde väl inte det....

Näe, vi närmar os inte att gå ur för att vi låter moderater och sossar dela på platserna nere i EU.

Finns det något hemligt beslut på att utlysa omröstning om valdeltagandet sjunker under ett visst antal % ?

Nehe, jag trodde väl inte det....
När ingen i Sverige vill vara med i EU så tror jag inte vi kommer vara det längre.

Att inte delta och bara stå och gnälla i skuggorna är ett sämre sätt att visa sitt motstånd än att aktivt kliva upp och säga "nej".
Min åsikt är ju däremot att man aktivt kliver upp och säger nej just genom att inte kliva upp. Bästa sättet att slippa forumtroll är att ignorera dom.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...