Ettans växel går i hårt.

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Ort
Gdansk, polen och Kungälv
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
kan meddela att min FZ6-2006 med 700mil är precis likadan så det är inget o oroa sig för tror jag (inte kört mer än 500mil men...)
 

77mats

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2008
Ort
Uppsala
Hoj
-06 CBR1100XX (igen)
Testa att hålla in kopplingen några sekunder innan du lägger i 1:an, prövade detta på min hoj och växeln glider i utan några ljud eller ryck.
 

nextpeanut

Landsherre
Gick med
11 Feb 2011
Ort
Gävle
Hoj
CBR F4I Stunt
Vad har din hoj för tomgång när den är kall? Ju lägre varv motorn har desto mindre klick brukar de vara, iaf i min erfarenhet. Min stunthoj har 4000 varv på tomgången, de smäller uta helvete om man lägger i ettan från neutralen då, så måste alltid starta hojen med ettan i. Men sen har ju yamaha en tendens att ha lite ljud från sina växellådor :gnissla Antingen väntar du till tomgången gått ner när den är kall, eller starta med ettan i om du stör dig på ljudet :fyllisar
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Nu tillät vädret äntligen en längre provtur. Allt verkar vara i sin ordning kanske till och med lite bättre efter oljebytet men det är svårt att säga om det verkligen är så eller något jag inbillar mig. Min tomgång ligger väl på ca 1100.
 

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Göteborg, ursprungligen Östersund
Hoj
Suzuki RF900R -96
Testa att hålla in kopplingen några sekunder innan du lägger i 1:an, prövade detta på min hoj och växeln glider i utan några ljud eller ryck.
Detta har jag också upplevt, när man har friläge i och kopplingen ej indragen så snurrar ju ingående axeln till lådan i samma hastighet som motorn. Frikopplar man drivs inte lådan längre av motorn och varvar ner. Tror dock inte man helt kan komma undan det, motorn lyckas nog alltid överföra lite moment till växellådan då kopplingen ju ligger i olja som såsas runt, runt.
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Yamaha är väl välkända för klonkande 1or.

min klonkar minst när den är kall av någon anledning...
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top