Ett STORT TACK till två snälla hojjåkare!

Murre_

Ny medlem
Gick med
15 May 2011
Hoj
Yamaha R1 -06
Vet ej vilka ni är men jag är väldigt tacksam för att ni stoppade mig. En av er tror jag körde en orange Kawa och den som jag pratade med en svart GSXR.

Var ute och körde längs E4 på väg norrut mot Örnsköldsvik, skulle faktiskt på date och jag hade lite bråttom. Körde om dom två nämda hojarna på "skule skogen" och flertalet bilar, höll skapligt tempo. Efter ett tag Blir jag omkörd av den ena hojen som vinkar in mig till väggrenen. Jag blir orolig och undrar vad som hänt :va Får reda på att min ryggsäck har öppnat sig i farten och nästan allt flugit ut! Helvete... :huvet

Som tur är hittade jag allt som flugit ut. Allt utom plånboken låg i en fin hög mitt på E4'an ett par km söderut, plånboken hittade jag efter mycket letande ytterligare en km bort. Det tog en timma och mycket springade och körande fram och tillbaka innan jag fann den. :Bugar

Som sagt, jag kan inte tacka er nog! Utan er hade jag förmodligen blivit tvungen att spärra alla kort och fixat nytt körkort osv, plus en massa annat som gått förlorat. Vet inte om ni hänger här men jag hoppas det, vill bara visa min uppskattning!

Tack killar! :Bugar:Bugar:yoparty

Har varit med om samma, och lärt mig av mitt misstag, nu för tiden har jag en sån där liten karbinhake jag köpt på clas olson. den trär jag sedan ihop dragkedjan med, allt för oftast nu för tiden på ryggor så finns ju så man kan dra kedjan åt två håll...

Helt klart! Den orangea såg jag inte riktigt men tror det var en zx10 eller liknande. Killen som stoppade mig och pratade hade en svart GSXR. Någon du känner igen?

Har varit med om samma, och lärt mig av mitt misstag, nu för tiden har jag en sån där liten karbinhake jag köpt på clas olson. den trär jag sedan ihop dragkedjan med, allt för oftast nu för tiden på ryggor så finns ju så man kan dra kedjan åt två håll...
Jag har också karbinhake. Men det är för att jag hört talas om andra som råkat ut för samma sak.

En annan sak man kan göra är att se till så att båda draggrunkorna är längst åt ena hållet på kedjan. Så inte båda sitter rakt upp. För sitter de rakt upp så ökar risken för att de ska öppna när man inte vill det.

Jag har också karbinhake. Men det är för att jag hört talas om andra som råkat ut för samma sak.

En annan sak man kan göra är att se till så att båda draggrunkorna är längst åt ena hållet på kedjan. Så inte båda sitter rakt upp. För sitter de rakt upp så ökar risken för att de ska öppna när man inte vill det.

Precis vad jag tänkte. Jag brukar alltid he båda dragkedjorna åt ena sidan men minns att jag inte gjorde det den här gången. Så hädanefter ska jag också köra med en karbinhake, bara jag hittar en tillräckligt liten.

Hur gick daten? :-)

Den gick bra :) Ringde och sa vad som hänt och hon förstod att jag skulle bli sen så det var lugnt. Dock blev det ju ingen finmiddag som planerat utan vi gick och köpte take away thaimat istället som vi åt på en bänk nere vid hamnen.

Kommer man insladdandes på en hoj kan ju inte en date gå fel... Jag har hört från säkra källor att brrrrrrrudarna blir kåta av en mustig Retta....:tuttar:D:banana

Precis vad jag tänkte. Jag brukar alltid he båda dragkedjorna åt ena sidan men minns att jag inte gjorde det den här gången. Så hädanefter ska jag också köra med en karbinhake, bara jag hittar en tillräckligt liten.

Det finns massor av små sådana på t.ex. Stadium och liknande "friluftsbutiker"! :tummenupp

Det funkar lika bra med ett gem om du inte har en karbinhake att tillgå. Har funkat hur bra som helst för både mig och mina vänner oavsett om det har varit midjeväska eller ryggsäck.

Är det inte sa vi hojåkare ska behandla varandra?
Med ömsesidig respekt och vänlighet. :krama

Stannar alltid och hjälper en MC i nöd. om det inte är en harley eller liknande mupp dårå.. :gnissla

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph