Ett moppefucko stuntteam

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
annars går man in på deras sega sida å drar filmerna därifrån direkt
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
MikkE skrev:
Måste ju säga att killarna är duktiga

kom igen de är ju asgrymma! Bara för att de råkar vara "moppefuckon" och det namnet betyder "dåligt" på sporthoj-ländska, vad jag märkt här. jag skulle säga att de kids som håller på med det här borde få en egen sektion här. iallafall bild o film-mässigt. deras kommentarer kanske vi kan vara utan...

tänk, 15år år och kan lägga en feeete stoppie utanför lokala korvkiosken.
 

MikkE

Guest
morecore skrev:
kom igen de är ju asgrymma! Bara för att de råkar vara "moppefuckon" och det namnet betyder "dåligt" på sporthoj-ländska, vad jag märkt här. jag skulle säga att de kids som håller på med det här borde få en egen sektion här. iallafall bild o film-mässigt. deras kommentarer kanske vi kan vara utan...

tänk, 15år år och kan lägga en feeete stoppie utanför lokala korvkiosken.
Kan hålla med till viss del. De är bra, men de ska inte få lägga upp sina filmer på en SPORTHOJsajt. Mopeder kan hålla till på moppesajter.
Egentligen borde inte ens jag få vara här då jag varken har hoj eller kort (kommer dock), men jag bidrar med MCfilmer och andra tycker att det är cool :)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
MikkE skrev:
Kan hålla med till viss del. De är bra, men de ska inte få lägga upp sina filmer på en SPORTHOJsajt. Mopeder kan hålla till på moppesajter.
Egentligen borde inte ens jag få vara här då jag varken har hoj eller kort (kommer dock), men jag bidrar med MCfilmer och andra tycker att det är cool :)

Jo klart, om vi säger att de är "prospects" då? :) framtidens stuntare....
iallafall, det är kul att se och mäktigt imponerande.
 

P-E

Guest
Finns många killar som gör fetare stunts på moped än många andra som är 35+ och kört hoj hela livet.

Har en kompis som är 88:a, han kan göra cirkelwheelies, 180 graders stoppie, wheela iprincip hur långt som helst, göra 12´a med eller utan händer. Med en original Yamaha Aerox, ända som är gjort är ett 12´a stöd och dragen plugg. inga hästar som hjälper honom utan ren teknik.

Han kör cross också. Ska bli kul och se när han får mellan hoj om något år. Skulle han satsa skulle han nog gå långt. :)
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
P-E skrev:
Finns många killar som gör fetare stunts på moped än många andra som är 35+ och kört hoj hela livet.

Har en kompis som är 88:a, han kan göra cirkelwheelies, 180 graders stoppie, wheela iprincip hur långt som helst, göra 12´a med eller utan händer. Med en original Yamaha Aerox, ända som är gjort är ett 12´a stöd och dragen plugg. inga hästar som hjälper honom utan ren teknik.

Han kör cross också. Ska bli kul och se när han får mellan hoj om något år. Skulle han satsa skulle han nog gå långt. :)

En trimmad scooter är det lättaste man kan stunta med :fakta
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
ceasar skrev:
En trimmad scooter är det lättaste man kan stunta med :fakta

Betyder det att det är mindre imponerande att göra dom där grejerna då? För övrigt skulle jag vilja veta hur en "12:a utan händer" går till. Finns småkillar som är hur duktiga som helst och det imponerar mer på mig än nån som åker några kilometer på bakhjulet än nån på en 1000 kubikare å tror dom är kung.
 

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
Rigge skrev:
Betyder det att det är mindre imponerande att göra dom där grejerna då? För övrigt skulle jag vilja veta hur en "12:a utan händer" går till. Finns småkillar som är hur duktiga som helst och det imponerar mer på mig än nån som åker några kilometer på bakhjulet än nån på en 1000 kubikare å tror dom är kung.

Klart att dom är grymma, men det lät som om P-E trodde det var svårare med en scooter.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Det bästa var nog nästan när de var två stycken på en moppe när de gjorde en stoppie. Och knäckte svingen. :D
 

P-E

Guest
En 12´a utan händer görs genom att wheela så 12´a stödet tar i, sen så glider du. släpper händerna, rullar någon meter sen tar du tag i styret och bromsar så du kommer ner sen fortsätter du köra. Kanske inte är så jätte svårt eller? Tycker iallafall det är svårt.

Är det lättare att stunta med en scooter? Hur kommer det sig? Den har ju inte direkt samma ram och bromsar och hästar som en sporthoj.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top