Ett moppefucko stuntteam

ceasar

Vivi Ducati
Gick med
9 May 2003
Ort
Sthlm/Nacka
Hoj
Ducati 1198S Corse
P-E skrev:
Är det lättare att stunta med en scooter? Hur kommer det sig? Den har ju inte direkt samma ram och bromsar och hästar som en sporthoj.

Den väger lite och är lätthanterlig, man använder vänster hand för att bromsa med bakbromsen vilket gör att man får bättre känsla/precision.
 

P-E

Guest
Tycker det känns bättre att bromsa med foten och hålla i styret hårt. Sen så är den inte så lätt, väger 90-100kg, sen väger en sporthoj 160-180kg, sen så kör de flesta utan kåpor och massa annat skit. Sen är man oftast större och starkare när man kör hoj. Dessutom så borde väl effekten hjälpa dig lite när du ska upp på bakan och göra cirkelwheelies, men med en moppe måste du kämpa för att thålla den uppe. Sa iallafall han jag snackar om.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
gryma killar, likså dom finska killarna på sina 125,or som var uppe för ett tag sen.. kan bara :klappar

fan dom vänder ju mer än 180g på stoppisarna :yoparty
 

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
P-E skrev:
Tycker det känns bättre att bromsa med foten och hålla i styret hårt. Sen så är den inte så lätt, väger 90-100kg, sen väger en sporthoj 160-180kg, sen så kör de flesta utan kåpor och massa annat skit. Sen är man oftast större och starkare när man kör hoj. Dessutom så borde väl effekten hjälpa dig lite när du ska upp på bakan och göra cirkelwheelies, men med en moppe måste du kämpa för att thålla den uppe. Sa iallafall han jag snackar om.
Scooter är nog bland det lätaste att åka bakhjul med.
Den väger typ 90kg har nästan all vikt vid bakhjulet som är till stor fördel.
Sen om man säter sig långt bak på sadeln/limpan så får man nästan all sin kropps vikt på/Bakom bakhjulet och det underlättar mycket.
När man väll har kommit till balans punkten så behövs det inte mycket efekt för att hålla den där.
Sen är det atomat låda på den också.

En sport hoj har större delan av vikten en bit framför bakhjulet och därför behöver litte mera efekt för att få upp den.

Teknik har stor betydelse oavset hoj.

Edit: Jag är imponerad av dom
 
Last edited:

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
Håller med Julgran...det är mycket lättare med scooter, eftersom det är bakbroms på styret, vikten, variator, baktung m.m.

Däremot inte sagt att dom inte e duktiga....dom e grymma.

Men bra mycket svårare är det med en sporthoj.

Finns nått som heter svängmassa...alltså massa i röresle i tex motorn, det är bra mycket mer svängmassa på en större hoj oavsett typ av hoj och det underlättar inte vid lågfartsstuntning m.m
 
Last edited:

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Degerfors
Hoj
GSXR 1000 -06
dem e riktigt säkra, ja har haft min moppe sen början av vintern och knappt kört nått och ja klarar oxå ring på bakhjulet redan. kanske lär mej fort. men saken är den att scoooter är lätt att stunta med. skulle nog inte ha en chans att göra en ring med en r1:a iallafall vad jag tror
 

125zor

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2005
Ort
Hbg
Hoj
CBR 125 -05
Hehe jorå scooter har man kört i 2 sommrar nu och kan ju säga att man kan inte gemföra sporthoj med en scooter..

en scooter e bara att träna ballansen sen e det bara till o gasa o bromsa lite..
inga växlar ingenting bara o gasa o hålla ballansen o bromsa ibland :)

har också en del filmer när jag o några polare stuntar lite sådär med scootrarna men det här gänget är lite grymmare..

Tränar man en vecka med scooter så kan man slanga rätt bra sen:)

vill man lära sig så går det fort :tummenupp
 

hakis

Nu med ny formula
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Skåneland
Hoj
Kawsaki 450 KXF -07 och en 125cc Midzizeknarr. Skiter i väghoj just nu
fett

Dom var ju sjukt grymma bara att applådera, synd man inte var så grym när man va femton. Dom lär ju få dom snyggaste brudarna :tungan

Det där med elden var grym! Fett fett
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Om ni kollar på den andra länken som en annan kille la in på första sidan, så finns det massa olika filmer. den på stopppies är inte dålig!! lägger höga stoppisar over and over. Bakhjul, jo kanske lätt, MEN STOPPIES! :4skrika
 

crashtestdummy

Ompa ompa.
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Örebro
Hoj
Husa 650.
Fy fan vilka killar, dom rockar ju riktigt hårt :yoparty
Ni som kommer med kommentarer att det är så lätt på moppe, fan lär er att ge andra människor cred för något som dom gör bra.
:fatta!
 

naugas

Medlem
Gick med
12 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki 1100F
Något jag blev imponerad av, förutom körningen, var hur snyggt klippta och musiksatta klippen var. På några klipp var det jäkligt bra synkat med musiken. Proffsigt!
 

Bio_Head

Newbie, nu mera MED lämp
Gick med
28 Jan 2005
Ort
GBG
Hoj
Honda XR125L
morecore skrev:
kom igen de är ju asgrymma! Bara för att de råkar vara "moppefuckon" och det namnet betyder "dåligt" på sporthoj-ländska, vad jag märkt här. jag skulle säga att de kids som håller på med det här borde få en egen sektion här. iallafall bild o film-mässigt. deras kommentarer kanske vi kan vara utan...

tänk, 15år år och kan lägga en feeete stoppie utanför lokala korvkiosken.


Dom kan hålla till där de flesta andra är, Både balla prodject å ilmer med mera med bara moppar:
www.moppenet.com \\ forum.moppenet.com
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top