Etanol i soppan.....

GuW skrev:
Om någon (mot förmodan) har orkat läsa igenom min högst förenklade avhandling, och har flera frågor eller vill ha länkar till mer om elbilskonvertering, så PM'a ska jag rota lite i min länksamling.

Jodå jag har orkat läsa hela :tomten (hitta ingen bra så det blev tomten :) )
Intressant som tusan. Sökte lite på google men hitta inget bra, mest om olika konverterade fordon. Sökte man på rabbit så vart det mest dildos. :gnissla
Har du länk till tillverkaren?

Qwerty skrev:
Jodå jag har orkat läsa hela :tomten (hitta ingen bra så det blev tomten :) )
Intressant som tusan. Sökte lite på google men hitta inget bra, mest om olika konverterade fordon. Sökte man på rabbit så vart det mest dildos. :gnissla
Har du länk till tillverkaren?

...och givetvis importerade jag inte bokmärkena från min gamla hårddisk :huvet
Om du söker på "EV conversion" eller "Volts rabbit" så borde du hitta en början.
Annars kan du nog maila till tidningen www.homepower.com och fråga, dom brukar vara hjälpsamma.

Jag skulle vilja konvertera en caddy, inte för att jag behöver en elbil, eller en caddy, utan mest "baraföratt"
(däremot skulle jag lätt klara mig med en elbil som andrabil, då jag oftast bara kör en mil om dagen, problemet då blir bara att jag måste ha någon form av värme, vilket man inte får i tillräcklig grad av en elmotor, så då måste man lösa det med gasol eller diesel, och då blir det ju en förbränning IAF)

För några år sedan körde jag faktiskt en konverterad Skoda, en kul känsla då man bara tyst susade iväg.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back