Ersättningsrör för katalysatorn.

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Hoj
bilringar och hängröv
Finns det färdiga rörkit (z1000 2010) att ersätta katalysatorn med ? Eller måste man lämna hojen till tex Laztec, Ferrita eller liknande firma som kan snickra ihop ett i rostfritt ?

och snälla ställ inga frågor om varför jag ska ta bort katten och vad jag vinner på det osv för det kan jag ändå inte svara på (jag e målare ffs inte mekaniker) :) annat än att det blir bättre ljud i bjällrorna :yoparty

Som jag förstod det på inläggen så är det bästa att byta ut mot rör istället för att öppna katten o rensa. Kan ju bli turbulent därinne med allt material borttaget, samt att man inte behöver mappa så länge man kör med orginal luftfilter? Rätta mig gärna om jag hajjat fel

Last edited:
Jeg har kjøpt y-rør og ikke gjort noe annet. Ødelegger du den orginale kat`n, blir det dyrt når du må vise den for bilprovningen. De vil helt sikkert kreve den ved en kontroll.

Som jag förstod det på inläggen så är det bästa att byta ut mot rör istället för att öppna katten o rensa. Kan ju bli turbulent därinne med allt material borttaget, samt att man inte behöver mappa så länge man kör med orginal luftfilter? Rätta mig gärna om jag hajjat fel

Jeg har kjøpt y-rør og ikke gjort noe annet. Ødelegger du den orginale kat`n, blir det dyrt når du må vise den for bilprovningen. De vil helt sikkert kreve den ved en kontroll.

Finns i dagsläget inget krav på katalysator på motorcyklar i Sverige.
Men visst, den är ju helfordonsgodkänd så den ska ju sitta där egentligen.
Om nån bryr sig.

'

inget som bekymrar mig i dagsläget då min inte ska in på besiktning förräns 2014 , dessutom så försöker man väl göra en så smidig lösning som möjligt så det bara är att skifta när den dagen väl kommer :)

Typ korrekt...

Att öppna och slå sönder katten för att få lite bättre ljud är idiotiskt. Antingen köper du ett nytt rör eller så behåller du alltihop...

Mappa är aldrig fel för trevligare gång även med en originalcykel men det är knappast prisvärt. Du kommer inte att ha sönder något om du kör omappat med borttagen katt...

*/ ?>
Nyheter
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Back