Oj mycket svar. Jag är tacksam för dom alla. Nu har jag kommit hem och läst brevet igen. Självklart står det invaliditetintyg inte handikappsintyg

För att göra en lång historia kort. I maj var jag ute med polarna och lekte lite, klumpig som jag var så skulle jag slanga lite jag trodde jag hade tvåansväxel i, men i själva verket var det ettans växel det resulterade i att jag slog runt och rullade på gatan innan jag hann fatta vad som hände. Jag fick ont i arman som fan, så på kvällen åkte jag till Danderyd Sjukhus där konstaterade dom att jag brutit armen. Jag fick gips på vänster arm, Efter ett tag bytte dom ut det till ett plastgips. Det var så pass smidigt så jag kunde börja köra igen fast armen var gipsad.
I juli när jag ute på en sväng, så plötsligt låste sig bakhjulet och jag fick sladd, det sista jag kommer i håg var att jag försökte sparka upp bakbromsen med klacken därefter är det svart. Denna gång hamnade jag på KS. Jag låg inne ca två och en halv vecka. I samma rum som mig låg en kille som kört av på bulten, han hade en tröja på pakethållaren som åkte in i bakhjulet. Han skulle skrivas ut på lördagen, på fredag eftermiddag när läkaren skulle skriva ut honom så vände han sig till mig och sa att det är väl lika bra att jag skriver ut dig också, jag trodde självklart att han skoja eftersom jag i stort sett var helt förlamad i hela överkroppen. När jag förstod att han menade allvar så protesterade jag, även två sjuksköterskor protesterade och sa att jag är långt från redo, men han var bestämd, jag fick inte ligga kvar. Eftrsom gipset på min arm från första olyckan snart skulle tas bort så sa han till mig att jag skulle ta bort gipset på Danderyd Sjukhus och eftersom jag ändå var där så tyckte han att de skulle ta hand om min eftervård.
Jag låg hemma i två dagar, sen fick jag extrema smärtor och låg och hallucinerade så min tjej körde in mig igen. Det visade sig att jag lyckats att bryta upp mina tio revben som precis hade läkts ihop, ena lungan ar fylld med vatten och blod och den andra var halvfylld. Jag hamnade på en annan avdelning denna gång, där låg jag en vecka, sen skickade dom mig till ett Rehab i Täby där låg jag i ca en och halv vecka.
När jag sedan kom hem och det var dags att ta bort gipset så åkte jag till Danderyd, dom tog bort mitt gips, men dom fattade inte varför dom skulle sköta efterbehandlingen och KS hade inte skickat några uppgifter, så ett långt tag bollades jag mellan KS och Danderyd igen av dem ville ens ansvara för att skriva under min sjukskrivning. Ca. ett år efter olyckan kom jag i kontakt med en Ortoped på KS som konstaterade att nyckelbenet inte växt ihop som det skulle, så det blev operation
. Nu har det gått ca tre år och jag vet inte vilken av alla läkare jag ska ta kontakt med. Jag känner mig inte invalidserad men jag har fortfarande ont samt att jag är otroligt stel i kroppen efter olyckan, därför vill jag inte att ärendet läggs ner. Jag har mest varit tacksam över att jag klarade mig så pass bra efter olyckan och inte tänkt så mycket mer på det innan jag fick brevet igår kväll.
Ersättning för hojen och utrustning har jag fått från FB.
Ersättning från skador kom från trafikförsäkringen via crawford ca, ett halvår efter olyckan