Var ute och provade ut rallyhybriden på crossbana inför vårens begivenheter. Skulle visa MX kidsen att det visst går att hoppa långt med 150 kg KTM 660. Laddade man tillräckligt jäkligt gick det utmärkt att komma över trapphoppen och där var en och annan MX motionär som blev förskräckt när man hoppade förbi....
Under körpass två fick däremot skruvarna till plattan som håller vänster fotpinne för sig att gå av i en hård landning. - Flonk och en vinglig färd till sidan blev resultatet.
Original har KTM monterat 2x M10x25 med kvalisort 10,9. Detta har ju uppenbarligen visat sig vara icke tillfredställande.
Vad göra:
Införa driftstimmar på skruvarna?
Byta till 12,4 eller är de för spröda?
Byta till rostfritt?
Banta?
Sluta styla på crossbana?
Under körpass två fick däremot skruvarna till plattan som håller vänster fotpinne för sig att gå av i en hård landning. - Flonk och en vinglig färd till sidan blev resultatet.
Original har KTM monterat 2x M10x25 med kvalisort 10,9. Detta har ju uppenbarligen visat sig vara icke tillfredställande.
Vad göra:
Införa driftstimmar på skruvarna?
Byta till 12,4 eller är de för spröda?
Byta till rostfritt?
Banta?
Sluta styla på crossbana?


