Erkänn era "misstag"...

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Det var inte jag som gjorde detta men det är sjukt kul ändå. En av mina lumparpolare backade till hos en sån där korvkiosk med dragkrok. Kopplade på skiten på bilen och körde ut på motorvägen. Med korvförsäljaren i. :lol :lol
 

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
Bakpååkare. :)
Twosaint skrev:
hmm varför gick du runt med vaselin på skolan ? Det har jag i sovrummet :va

Vi tjejer använder det bla som läppglans. Vad du använder det till är en helt annan historia.. :rolleyes:
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Chris Ash skrev:
Det var inte jag som gjorde detta men det är sjukt kul ändå. En av mina lumparpolare backade till hos en sån där korvkiosk med dragkrok. Kopplade på skiten på bilen och körde ut på motorvägen. Med korvförsäljaren i. :lol :lol


:rofl


haha, jag skrattar ihjäl mig :lol

Det är nog tur att man blir lite "smartare" med åren... :fyllisar
 

nissegrill

Grillmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg, Skåne
Hoj
skulle jag vilja ha...
Hehe underbar tråd, mycket har man hittat på i sina ungdomsår...

Sprängt brevlådor, hemmatillverkade bomber, vi total kvaddade vår skola, skar med knivar i våra soffor, ryckte sönder fönster sånna med spärr på, man ville ju se hurvida de där spärrarna var något att ha...pajjade en spislucka också testade först på ett kylskåp att dra bort handtaget vilket gick som smort... Då ville man såklart testa att dra bort handtaget på spisluckan som var i glas, mindre lyckat då hela rutan lossnade i ett stort kras, detta var på ett loft som låg ovanför klassrummet, gissa om man blev nojjig då man hörde steg i trappan upp... kom upp en tjej och frågade om vi kvaddat rutan halvnervös som man var fick man bara fram ett litet njaa.. Varpå hon frågar om hon kan hjälpa till att städa undan allt glas som låg på golvet.. Sparkade in allt glas under spisen... Vad har man mer gjort, jo just det en mörk och kulen vinter kväll fick vi för oss att hugga ner träd på skolgården, gick fintfint fick ner tre eller fyra träd när vi ser en polisbil untanför gissa om man sprang då och låg och tryckte i skogen i nån timme...antagligen var de inte ens ute efter oss... Mycket har man gjort i sina dagar...
 

Bengan

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Lilla Edet
Hoj
Katana -82
Ni kan ju kolla in min profilbild för att se hur välmående mitt förhållande till elden var när jag var(ahem :D) mindre.
 

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Ort
Lund
Hoj
Gixxer 1117 -94
GSXR1100R skrev:
Vi va ett gäng grabbar i 12 års åldern som gjorde "bult" i skogen, man blandade jäst med socker och vatten i den dunk, efter ett par dagar hade det jäst till ett par%, sedan drack vi den gråa sörjan och spydde.
Hehe, för oss var det turbojäst och aktivt kol som gällde. Otroligt att varken jag eller nån av polarna blev påkomna med våra 25-liters mäskdunkar på rummen. Gällde att vara uppfinningsrik i att avleda jäsluften :D
 

Cathy

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2004
Ort
utanför Gbg
Hoj
Monster 900
En midsommarafton när jag var liten så hittade jag och en kompis en jättestor död råtta. Grannen som bjudit hem hela släkten (långväga) hade dukat upp midsommarbordet och alla hade satt sig ner för att äta....
Lyckades få in en fullträff genom det öppna fönstret, kadavret landade mitt på bordet.... :hihi

Blev inget mer godis den kvällen. :död
 

glenoyne

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Söderköping
Hoj
ZX7-97 RGV 250-90 RMZ 250-06
En kul grej var när jag och några andra ligister i 13-årsåldern kom över några knallskott. Mantorp blev ett par UFF-kontainrar och en bit cykelväg fattigare. Men som flera redan skrivit kan man göra listan lång.
Fan vad kreativ man var som ungdom!! :hihi

MVH Martin
 

*DanTheMan*

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Nov 2003
Ort
3km från Das Bult
Hoj
KTM 690 SMC-10
Skottade igen grannens garage dörr med ett par kubik snö..han kom ingråtandes till oss :3freak gubben hade ingen humor.

Fjuttade på lite på sidan på en majbrasa när jag var 5 år ,men skiten tog sig så hela brasan brann ner.Brandkåren o polis kom men ingen kom på mig hehe.
 

martini

solution
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Bromma
Hoj
Tidigare: 05 Triumph Speed Four
för ett par månader sen flyttade jag och några kompisar en hel sån rad med skåp i skolan och bytte ut den mot en likadan radda som stod längre bort i korridoren. hehe omoget men ganska roligt :)

När jag var 11-12 år så roade sig jag och en kompis med att elda leksaksbilar, skitkul men de brann ju så dåligt, hittade en flaska t-röd i garaget, det brann ju inte, (vi hade inte lärt oss de här med osynlig låga) så min kära vänn hällde på hela flaskan sammtidigt som de brann.. :brinnerup Sen blev de eld vill jag lova!

I 4:an så tog min kompis(för övrigt samma snubbe som med t-röden) in en massa kaveldun (såna som ser ut som cigareer och växer i vass) in i klassrummet, la dem där och gick hem. När vi kom till skolan dagen efter så hade inbrottslarmet gott av under natten, kaveldunen hade sprängts och rörelsedetektorerna hade regerat...
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Kommer inte ens att ta upp fyllegrejor här...

Stå och hiva snöbollar på förbipaserande bilar, när man bor på landet och det är inga frågetecken om var ligisterna bor nånstans :kocko

Pilkastningstävling! Vem kastar längst? Vi siktar på hörnet av stallet därborta...
(Farsan får dartpilen i halsen) :hihi

Göra hemmagjorda bomber på rummet (inte svartkrut, ett något instabilare ämne som skulle kokas och ha sig, syror var också inblandade.

Spränga massa hål i jackan med ovan nämnda bomber medan man har jackan på sig. Ren tur att man fick behålla fingrar och ögon.
Vi slutade med det (för tillfället) när polisen kom på besök då en polare till min polare sprängt sig själv halft invalid (bla låg en pungkula lös i kalsongerna)

Försöka spränga sprayburk genom att elda i skogen, precis bredvid där vi bor, grannfrun blev tokig på oss, igen.

när vi var typ 9-10 hittade vi en övergiven bil i ett grustag (vi tolkade det som att den var det iallafall. Jag och polaren trashade den rätt ordentligt. Framrutor tar en stund att komma igenom när man är så liten.

Missbedömde en skarp kurva med moppen, och var tvungen att köra upp på en 45 graders lutande stenläggning bredvid cykelbanan. Lyckas klara av kurvan helskinnad, och konstaterar när jag stannar att det där var ju rätt fräckt, värre dosering än på värsta ovalbanan ju. Jag gör ett nytt försök, och ja, ni kan ju själva räkna ut hur det gick. Slog mig som FAN. :kocko

Blev jagade av bylingen när jag åkte snowracer efter moppe (vi var 2 kälkar efter en MT-5:a), men vi kom undan märkligt nog, men den polisbilen var nära mig kan jag säga, som åkte sist. tur jag inte trillade av.

Vi spikade fast lärarens skor i golvet (när vi hade praktik på gymnasiet och hjälpte till att rusta upp ett gammalt stationshus som skulle bli disco. Fanns vissa ställen jag aldrig satt på, då jag varit med och fästa upp takskivorna, och det blev väl sådär...). Även en keps blev fastspikad längst upp på en takbjälke, var lite sent att ta ner den när han upptäckte det. :rofl

Sprängde en stoppskylt en midsommar för ca 11 år sen. Det sågs inte till några bilar när vi tände på, men så fort vi tagit skydd kom det givetvis en, djävla tur att de han köra förbi innan det small. Senare samma kväll kastade vi kottar och småsten på några knuttar (extra fult, eller hur) som tältade. De blev mindre nöjda, fan vad vi sprang då, men det kändes som en bra idé just då.

Hade byggt en riktigt sjysst lådbil, som vi byggde ut med en hytt. Sen tejpade vi för alla "fönstren", och så puttade vi fart på bilen och så fick föraren köra på känn. :confused: Den bilen höll inte så länge efter det.
 

JMF

rookie
Gick med
10 Feb 2005
Ort
märsta
Hoj
zx7r
hyss?

jo man har väl gjort ett par hyss inte för att man e så värst gammal nu men jag och en kompis råkade av olyckshändelse tända eld på ett k-märkt hus+ att i samma veva så gick jag ut på rasten det här var i 3:an tror jag och eldade upp lite gräs som snabbt blev mycket gräs eftersom det var en varm sommar samt att när fröken hittade mina tändstickor så tejpade hon fast dom i min rapporteringsbok som jag skulle be mina föräldrar skriva under så hon visste att dom hade blivit informerade... mycket smart av mig att elda upp boken på väg hem...inte eftersom fröken dessutom hade ringt hem. men jag hade kul den sommaren med utegångsförbud.
sen spolade jag ner brorsans eremitkräftor i muggen för han låste in sig på rummet efter jag hade hjälpt honom göra havreflarn. kanske inte en riktigt proportionell bestraffning men just då kände jag mig clever...
wow listan kan göras lång men dom grövre sakerna håller jag nog för mig själv.
 

SSDD

Same Shit Diffrent Day
Gick med
14 Mar 2003
Ort
utanför Riala City
Hoj
Alla är gamla:Laverda, Kawa,Honda, Ducati, HD,
sEiKo skrev:

:7peta Alla (s) läppar såklart..Pussvalla funkar även till lås. Fast det finns mycket bättre Halkalätt!
Min "kompis" hadde spillt lite "sånt" halka lätt ( måste vara silicon eller "telefån" i) på klinkerna i badrummet och gissa om han "Slog Arselet i bröstet" när han klev ur badkaret med blöta fötter...
:brinnerup
Vi fick aldrig veta vad det var han "smorde" innan .... Men fantasin skenar :arsele
 

TräskTroll

Ihärdig och entusiastisk...
Gick med
7 Nov 2004
Ort
IGöteborg
Hoj
Kawasaki zl 1000 Eliminator 87, Kawasaki Zephyr 1100 -93. Lätt modifierad.
Ett gott samvete sägs vara den bästa huvudkudden. Här lättar jag mitt...

Kvareterets gnälliga tant; "Kärringen Svensson" blev utsatt för äpplen genom samtliga rutor på husets baksida. (Flera gånger) Fyrverkeriraketer fyrades av rakt in i vardagsrummet. Fönstren var stängda. Raketen "Mars" var en favorit för detta. (Årlig tradition under en tid) :kocko


Som många andra; startat skogsbrand. Stannade inte för att släcka. Det gick inte , ett par enar tog fyr och sedan var det kört. Hur vi startade elden? Vi vek pappersplan, tände eld och kastade. Troligen inspirerade av någon krigsfilm... :huvet

Satt på bio och "blev" fulla på äckligt vin. På hemvägen gick jag av spårvagnen före min kompis. Han spydde ner hela min nacke (innanför jackan) och ryggen på jackan. Hade svårt att se det skojiga i det just då. :huvet Och CM, du är förlåten...

Vägbygge på en tvåfilig väg med räcken emellan. Ena körfältet avstängt med konor. Det var 70 på sträckan men nattetid kördes det fortare. Vi flyttade ihop konerna så det blev smalare och smalare. När vi hörde en bil komma körande sprang vi för glatta livet. En rusande motor följt av skrikande däck och en ljudlig smäll. Vi låg och darrade i en kompis trädgård - länge :kocko :huvet

Smörsyra ((vill jag minnas) eller var det myrsyra?) och strumpbyxor i en skål framför skolans friskluftintag. Skolan utrymd och vädrad i två dagar. Vår galna kemilärare hade lärt oss det. :hihi

Idag har jag slutat med dumheter som riskerar andras liv och hälsa. Är trots detta anklagad för att ha fastnat i ett "för-pubertalt stadie" och att "köpa alldeles för dyra leksaker". Är beredd att skriva under på båda.
Till mitt försvar kan jag säga att jag är både rumsren och super-snäll! :banana
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top