Erkänn era "misstag"...

salpeterbomber, svartkrut ja listan kan göras lång.

Jodå eldat har man gjort dock ingen äng eller liknande.

Sen det där med djur, barn ska inte ha djur.
Och det där fjant snacket om djurplågeri kan ni ju skippa, handlar ju bara om att man inte förstod bättre.
Jag tvångsbadade min undelat en gång jag kanske var 8-9år, det har jag fått höra hela livet hur elak jag var och jag ångrar att jag gjorde det.

Man hör ju historier till höger och vänster om katter och marsvin som blivit fasttejpade på radiostyrda bilar osv osv....

Vid 6års ålder lyckades jag krocka tre bilar på samma gång. Jag pillade bara ur parkeringsväxeln på mammas bil med automatlåda.

Blivit jagad ett X antal gånger av folk i byggden när jag kört cross i mina uga år. Dom fick aldrig tag på mig men visste vart dom skulle vända sig ändå :( .

Försökt göra vin på vinbär. Det låter ju lixom helt logiskt vin -> vinbär eller? Man spyr rätt bra när man ätit ruttna vinbär.

Höll på att elda upp en bil en gång när jag lekte med en tändare i tort gräs.

Sen finns det ju en del saker som inte bör nämnas här och inte är särskiljt roliga.

-PLASTMISSIL- skrev:
Har oxå gjort "bult", fy så snuskigt!+ att vi drack hembränt som luktade diesel.. :zpy kanske därför man är lite lustig!!

Diesel? Haha.. Ja jävlar.. Måste nästan vara svårt att få till ens om man försöker.

Biturbo skrev:
Diesel? Haha.. Ja jävlar.. Måste nästan vara svårt att få till ens om man försöker.
Det luktade faktiskt som det, kanske det va nån som rengjort flaskorna ordentligt! :hihi

Kom på fler nu.

Gjort salpeterbomber, ryker ju bara.
Sprängt postens brevlåda en gång, ni vet dom där gula.
Skjöt ärtor på bilar som körde förbi på en väg med en såndär ballongöverettrör sak, gissa om man fick för det. :(
Punkat alla cyklar i min klass i 2an eller va det var.
Gjort bomber själv av svartkrut.

Det finns mer som jag inte kommer på nu.

Edit: Kom på en till nu, jag o polaren var ute o fiskade, skulle ta oss över till andra sidan, där finns en tågbro precis där vi var, o en gångbro 600 meter därifrån, lat som man e så orkade man ju inte gå till gångbron så vi skulle över tågbron, sen kom ju tåget o stannade, sa att dom hade ringt polisen.

Ajja vi kom över till andra sidan iaf, så kom polisen, så frågade dom om vi var snälla mot korna (det var kor i hagen där vi satt o fiskade) så sa vi "japp självklart!" sen så körde dom därifrån.

Nu började vi frysa så vi gick över till andra sidan igen, så kom vi på den smarta idén att göra en brasa, det var blött som fasen på marken, så såg vi en brygga o tänkte "vi gör upp en eld på den, skitbra idé!" så vi gjorde upp en eld på en brygga i trä, smart, mindre kul när hela bryggan började brinna, som om det inte var nog, då kommer samma polisbil såklart, han kallar på förstärkning så kommer det en bil till, men först efter att bryggan har brunnit halvt upp o vi har släckt det med flera ölburkar vatten.

Hade rätt så mycket tur att vi kände den ena polisen som kom annars hade vi åkt på det som fan.

Mycket skit har man gjort som sagt. :3freak

Edit2: glömde en nolla i 600.

Last edited:
Jag hade nån jäkla idé när jag var 12-13 år att jag skulle hälsa på alla som körde bil, vinka till dem alltså. Varför vet jag fortfarande inte, men vinkade gjorde jag. Tills en dag då jag och mamma var ute och gick med hundarna och en bil kommer körandes och jag vinkar -och bilen stannar!! Lagom cool som man var (är) sprang jag in i skogen och gömde mig så stackars mamma fick förklara för polackerna (ja, de var polacker) att jag bara ville hälsa de välkommna till sverige...

Sen fick jag veta av mamma att jag skulle ge f*n i att vinka nåt mer...

En gång körde jag isönder kompisens splitternya, lila, fina moppe. Blandade ihop gas och broms på nåt jäkla sätt och brände rakt in i ett stengärde med hojen samtidigt som polaren skrek som f*n bakpå att jag skulle bromsa (åkte).
Hennes pappa blev inte glad! Men vi sa att det var en kille i hennes klass som kört sönder den. Hennes pappa gick och skulle ringa denna killens föräldrar. Då sprang jag hem... :död

Som nån skrev innan, man skulle kunna fylla en roman med dumma grejer man gjort och ångrat genom åren.

Som tur är har jag aldrig skadat någon annan person fysiskt utan enbart materiella ting, men de fick lida :)

Ett av mina bästa minnen är från en sommarnatt i slutet av 80-talet när vi gjorde inbrott i en kiosk norr om Uppsala.
Mitt i natten smög vi till kiosken klädda som legosoldater med huvor och hela balletten.
Vi snodde bara godis och åt tills det rann ur öronen :tungan

Ja, vad har man gjort?
kört ifrån en civilpolis med moppen. :rofl
tagit en å annan godis från ica :gnissla
eldat i skog :huvet
druckit lite mycket och därav spytt i polarens säng. :fyllisar
rivit upp oändliga skolgårds planer och gräsmattor med moppen :yoparty
sprängt soptunnor med såna där stora raket j*vlar :lol

sen är det väl diverse annat som man glömt.

1: I högstadiet sprayade jag o polaren ner vår lärares bil och framruta med raklödder. Inte så lyckat med tanke på att hans fru fick värkar och behövde akut åka in på sjukhus.
Dessutom så lämnade raklöddret märken i lacken... :rodnar

2: PÅ vår skola hade dörrarna sådana runda dörrknoppar som man behövde vrida på. Inne på toaletterna fanns sällan papper och var man minsta blöt efter att ha tvättat händerna, var det svårt att få grepp om knoppen. Inte blev det bättre av att jag kladdade in dörrknopparna med vaselin. Folk kom inte ut från toaletterna... :hihi

1. Vi kokade ihop nån tämligen brännbar sörja i en kastrull och tände på skiten på scoutkårens parkering. Det kom en bil direkt, alla sprang iväg och gömde sig :) Jag stod över hundra meter därifrån, och undrade vem fan det var som hade så kraftigt ventilationssystem påslaget på natten. Det brummade bra högt. När jag närmade mig brottsplatsen upptäckte jag att det såg ut som helvetet öppnade sig genom kastrullen. Det stod strax under en meter höga, våldsamma lågor ur den och lät som en flygplansmotor. Den sjönk ner i asfalten :brinnerup

2. Brände en skiva säckpipemusik. Sen satt vi i skolans korridor med en bergsprängare och tog emot blickarna :D

3. Tog en mastig fyrverkeripjäs och lade i en hockeyrink. Runt gick det, och pang lät det

4. Kastade en upphittad Macintosh in i en bil. Rutan var inte öppen

5. Sprängde någons hemmagjorda marshallhållare. Dom släppte ut hunden så vi sprang så fort och långt det gick

6. Sket i rutschbanan på en klätterställning. Enligt ögonvittnen hade barn åkt i detta dagen efter. Den här bravaden kan jag inte ta åt mig någon ära för, jag bevittnade den bara. Med tappad matlust

7. Skickade upp en bomb mellan två korsande vägar ur en gångtunnel på en bil

Last edited:
För att fortsätta på eldningstemat som alla verkar ha sysslat med som barn.

Jag och en polare var i runt 14-års åldern när vi kom på att vi skulle testa att slänga in sprayflaskor i en brinnade eld för att se om dem exploderade.
Sagt och gjort så gjorde vi upp en ordentlig brasa på en liten ö dit vi hade tagit båten. Vi kastade in alla sprayburkar i elden men vi tyckte inte att det brann tillräckligt bra så kompisen kom på att vi kunde ta och hälla på lite bensin från trycktanken som vi hade till båten, vilket kanske inte var så smart gjort :) . När han hällde bensin över elden så hällde han bensin över hela benet, vilket resulterade till att hela benet tog eld :brinnerup . Benet hann brinna ett bra tag innan vi lyckades släcka elden och usch....efteråt såg benet inte mysigt ut med knaperstekt upprullad hud över hela smalbenet.

Det roliga var att han först inte tänkte berätta någonting för sina föräldrar, men på grund av smärtan var han tvungen. Det blev ilfart in till akuten och där visade det sig att han hade fått tredje gradens brännskada på benet :tummenupp

Har gjort så mycket korkat när jag var liten så det finns inte..

Men när det ändå finns en tråd kan man ju bjuda på något iaf.

Sprängning av 120kg Gasol, 20kg Accetylen, 20kg Oxygen. :3freak
Var en brandman som bytte yrke efter den smällen.
Över tio år sedan men det talas fortfarande om the big bang bland de som bor inom någon kilometers radie.

--

Vi hade inga paintballvapen men ville så gärna leka krig.
Som tur var hade vi luftgivär och ett gäng kal 22 vapen(lågladdat)
:3freak
Slutade med div skottskador men inga dödsfall :tungan
Hade själv bly i kinden och armen en dag och ryggen och foten en annan. :död

hmm 15år:
Lånade kompisens brorsas bil som stod parkerad nere i grussgroppen. Fick bryta oss in i den och riva dän panelen under ratten för att sedan tjuvstarta den. Startmotorn gick runt ett varv sen dog batteriet. Gick hem till polarens garage å tog med ett fräsht för att sedan parrallelkoppla batteriet så den starta, sagt och gjort var ca 2km till han gick med det där jaeffla batteriet till bilen å den starta.
Efter en stunds gasande märker vi till vår förvåning att det brinner under huven, pga av att det låg olja över hela motorn!? Försöker föbrillt öppna huven och då när polaren får upp huven och ja står beredd att häva över massa sand så slinter han och huven går igen. Bilen övertände å det var bara att ringa,, först hans bror som inte svarar sen hans far som lät aningen bitter. Under tiden hans far är på väg med grävskopan så har bilfan redan brunnit upp i hopp om att ingen skulle se denna brasa då det var kväll å att ingen skulle ringa brandkåren så stod vi och kollade på bilen. Plötsligt smäller det till som fan tanken exploderar pga dess lilla mängd soppa och mkt gas som var i tanken. Sen kommer farhans å slänger över ett par skopor sand.

Kompisens föräldrar var på semester. Gick in i vapenskåpet de hade och Lånade kompisens fars hagelbrakare å sköt med i grusgroppen ett par ggr. Ingen kom på oss men vi var på tok för unga att skjuta. Tur att inget allvarligt hände.

annars var det väll det gamla vanliga åkte moppe när man inte fick, trimma, smällde brevlådor, tjuvringde osv...

Last edited:
När jag var 5 år så var mina kusiner var på besök hos oss. En av dom var en riktig retsicka och tillslut så fick jag antagligen nog ( minns inte händelsen själv) så jag försökte springa i från honom, för att jag ville vara för mig själv. Så jag gick in i bon/lekstuga och upp för trappen. Självklart så följde dygskåpet efter och då blev jag tydligen riktigt arg. Så jag slängde en tegelsten ner för trappen som träffade hans näsben :näsblod. Så nu har han en ganska krogig näsa :(

En annan gång så hade jag å brorsan ett jätte gräl, och när han e på väg ut genom ytterdörren så ser jag luftgeväret. Så jag tar det å "luftladdar" och skjuter mot honom... han var inte så kaxig efter det! Men det varade bara en stund för självklart så skvallrade han till mamma & Pappa. :(

När jag gick i gymnasiet så lurade jag och en tjejkompis en kille som vi hon kände att jag hade körkort, så jag fick låna hans bil. Skitbra tyckte vi tills vi blev jagade av safeteam( typ kamratstödjare) som visste att jag bara var 17. Dom ringde snuten, som kom till platsen men dom kunde inte bevisa att det var jag som körde eller nån av de andra i bilen. Varav en hade körkort.... :D

Har gjort mycket annat dumt men det var länge sen, för nu e jag snäll. :)

jag har aldrig gjort något dumt i hella mitt liv :notme

jo just jag jag lyckas evakuera ett mindre bostads område en gång och så har jag brännt ner ett obetydligt skogsområde mm men det är ju bara sånt barn gör
mvh peter

De va kväll och mörkt ute. Jag och en "kompis" va ute och cyklade. Så fick jag för mig att jag skulle cykla ifrån honom. Så jag trampade på så mycket det gick ner för en backe. Vad jag inte såg (eftersom gatbelysningen var trasig) var att det låg stora slipers som en shikan (stavning?) över gångbanan för att man skulle sakta ner där. Resultatet blev en flygfärd, landning med ansiktet före och en skev fälg och framgaffel.

Jag och en kompis la vitlökskapslar i ventilationssystemet på skolan. Resultatet blev en tömd skola hela dagen pga stanken som uppstod.

En gång så kom jag och samma kompis försent tillbaka från rast. Då skulle fröken straffa oss med att vi inte fick följa med på utflykten som var planerad på eftermiddan. Vi fick sitta kvar i salen och vänta på dom andra. Då blev vi lite rastlösa och öppnade pianot som stod i salen, och bröt av några sånna grejer som slår på strängarna inne i pianot. När klassen sen kom tillbaka så skulle en tjej i klassen spela en melodi och sjunga lite för oss andra. (Hon fick göra de ibland för hon var så himla duktig på de. Hon har för övrigt släppt ett antal album nu på senare år.) De lät väl sådär efter våran modifikation av pianot kan man säga.

När jag var 12 år så hade ovan nämnda kompis avskedsfest, för att han skulle flytta. Då vräkte vi i oss så många korvar med bröd vi kunde (jag lyckades få i mig 13 st), sedan "tullade vi på flaskorna i hans pappas barskåp + att vi testade att snusa för första gången. Jag spydde sådan kaskader så de va knappt sant.

När vi fick en ny gympalärare i 8:an som vi inte tyckte om så konkade jag och några till, fram en betonggris och la bakom hans bil, och stog sedan och kikade i fönstret på när han skulle iväg. Han blev tvungen att hämta ett antal kollegor för att få bort eländet. Vi garvade så vi höll på att dö.

Vi eldade upp en äng som låg mellan låg- och mellanstadieskolan och högstadiet, varje år så att brandkåren fick komma.

En sommar hade vi dille på att vi skulle ha en brasa varje kväll och sitta vid. Material att elda fick vi från byggarbetsplatser (obs kvällstid), och kiosken och uthuset på badplatsen fick avvara både dörrar och fasadpanel. För en brasa skulle vi ha, och därmed basta.

De finns hur mycket idiotgrejer som helst. Men här e ett axplock iaf.

Last edited:
*/ ?>
Back