Erfarenhetshandikappad

KarlJohan skrev:
Tja, jag tycker inte om när folk "vet" att de vet bättre än mig. Fast att det i själva verket gäller enbart mig. !QUOTE]
Blir nog tufft i arbetslivet, finns många som vet ''bättre''

BMW R90s skrev:
KarlJohan skrev:
Tja, jag tycker inte om när folk "vet" att de vet bättre än mig. Fast att det i själva verket gäller enbart mig. !QUOTE]
Blir nog tufft i arbetslivet, finns många som vet ''bättre''

I arbetslivet gäller det ju knappast enbart mig, såvida man inte är sin egen.
Då har man ju företagets profit samt arbetskamrater att ta hänsyn till. :va

Halogen skrev:
Det där var en väldigt underlig definition på auktoritetsproblem tycker jag. Att ägna sig åt hobbies som folk tycker är konstiga har väl inget med auktoriteter att göra?

Har du problem med poliser också? Där har di auktoritet så det skriker om det. Eller är du en sån som ska börja trilskas när konstapeln frågar efter körkortet?
:tungan

Haha, nej självklart inte. Men samma sak där. Klart som fan polisen vill veta att man har körkort när man är ute o kör bil. Det drabbar ju lätt oskyldiga om man inte har det.

Auktoritetsproblem var kanske ett starkt ord. Men jag tror du förstår vad jag menar.

KarlJohan skrev:
Igår började jag tänka på att jag faktiskt sökt till universitetet nu till våren. Har sökt till 7 sjukgymnastutbildningar från Lund i söder till Luleå i norr.
Kom o tänka på att jag är fan helt jävla lost i den här världen. Har ju för fan nästan aldrig varit "on my own" utanför göteborg.
Jag vet inte ens hur jag skulle ta mig ur stan om jag inte fick åka buss, tåg, båt eller flyg.

Vilket också är ett problem eftersom jag ska på cykelsemester nästa sommar...
Rätt konstig känsla, att tro att man klarar sig så bra själv men i själva verket är man helt beroende av andra.
Har egentligen inte hunnit lära mig så mkt i mitt 19-åriga liv.

Rätt menlös tråd det här måste jag erkänna. Jag ville bara reflektera lite.

Ha en bra dag.
(och nej, den här tråden skapades inte under inverkan av droger).

tycker ditt resonemang vittnar om en viss självinsikt...när jag var 19 var jag väl något mer berest men i övrigt hade jag nollkoll...man kunde väl onanera hyggligt men that was about it. :rolleyes:

Klart du ska plugga, det är ett skitkul, skattefinansierat och på sikt lönsamt sätt att växa upp på. Men tänk efter vad du vill göra innan: plugga inte bara för sakens skull eller bara välj strategiskt (dvs det som ger mest cash på kort sikt); hjärtat måste vara med också. Ha inte för bråttom att bli vuxen bara...alla "måsten" och "borden" tenderar att föröka sig ju äldre man blir. Att åka hoj, på gatan och i skogen, är ett av de bästa sätt jag vet att inte tappa bort barnasinnet bland räkningar, inbjudningar till dop och ICAs kuponghäften....

Och RES!! Världen utanför Götet är stor och ligger öppen...det är bara att ta för sig. En cykelsemester är ingen dålig början.

Och så undvik droger, timesharelägenheter och kvinnor som heter Maria....(det sista var en högst personlig erfarenhet). Och kan du inte stryka en skjorta, så LÄR dig!!!

KarlJohan skrev:
Igår började jag tänka på att jag faktiskt sökt till universitetet nu till våren. Har sökt till 7 sjukgymnastutbildningar från Lund i söder till Luleå i norr.
Kom o tänka på att jag är fan helt jävla lost i den här världen. Har ju för fan nästan aldrig varit "on my own" utanför göteborg.
Jag vet inte ens hur jag skulle ta mig ur stan om jag inte fick åka buss, tåg, båt eller flyg.

Vilket också är ett problem eftersom jag ska på cykelsemester nästa sommar...
Rätt konstig känsla, att tro att man klarar sig så bra själv men i själva verket är man helt beroende av andra.
Har egentligen inte hunnit lära mig så mkt i mitt 19-åriga liv.

Rätt menlös tråd det här måste jag erkänna. Jag ville bara reflektera lite.

Ha en bra dag.
(och nej, den här tråden skapades inte under inverkan av droger).

Kan vi byta, :lol , vore kul att upptäcka livet igen... :yoparty

Aldrig i helvete! Jag ser fram emot det här med skräckblandad förtjusning!

O idag kom resultatet från högskoleprovet med! Fick 1.3! :) Inte illa för min ålder + att det var första gången jag skrev det.

Var bara tvungen o skryta lite.

KarlJohan skrev:
Aldrig i helvete! Jag ser fram emot det här med skräckblandad förtjusning!

O idag kom resultatet från högskoleprovet med! Fick 1.3! :) Inte illa för min ålder + att det var första gången jag skrev det.

Var bara tvungen o skryta lite.

Kör hårt, våga, ångra inget du gör, bara det du inte vågar göra.

Å så flirtar du med alla tjejer du gillar, säg till den utvalda att hon är allt för dig, så ska du se attdu får utdelning....

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg