Erfarenhetshandikappad

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Igår började jag tänka på att jag faktiskt sökt till universitetet nu till våren. Har sökt till 7 sjukgymnastutbildningar från Lund i söder till Luleå i norr.
Kom o tänka på att jag är fan helt jävla lost i den här världen. Har ju för fan nästan aldrig varit "on my own" utanför göteborg.
Jag vet inte ens hur jag skulle ta mig ur stan om jag inte fick åka buss, tåg, båt eller flyg.

Vilket också är ett problem eftersom jag ska på cykelsemester nästa sommar...
Rätt konstig känsla, att tro att man klarar sig så bra själv men i själva verket är man helt beroende av andra.
Har egentligen inte hunnit lära mig så mkt i mitt 19-åriga liv.

Rätt menlös tråd det här måste jag erkänna. Jag ville bara reflektera lite.

Ha en bra dag.
(och nej, den här tråden skapades inte under inverkan av droger).

Stackare

Ja det är hemskt när välden kastar sig över dig och du plötsligt kan tvingas utanför kända trakter.

Nåja det ordnar sig nog bara de har MC vägar vid din nya studieort flr då kan du alltid hitta några SHare som kan agera extramamma till dig :7peta

Hoppas du kommer in på någon av alla utbildingar du sökt

Fluffig skrev:
Ja det är hemskt när välden kastar sig över dig och du plötsligt kan tvingas utanför kända trakter.

Nåja det ordnar sig nog bara de har MC vägar vid din nya studieort flr då kan du alltid hitta några SHare som kan agera extramamma till dig :7peta

Hoppas du kommer in på någon av alla utbildingar du sökt

Tack! Fan vilken bra idé! :tummenupp SH-are finns det ju överallt!

Jorå, ska nog komma in nånstans. Tror jag skrev 1.3 -1.4 på högskoleprovet. Bara hoppas att det räcker.

Skövde? Inte vad jag kan minnas. Har ni verkligen sjukgymnast där? Om ni har det så sökte jag. Jag sökte nämligen ALLT! :)

Vaffan, bara brudar som svarar. Tilltalar jag era moderskänslor eller?! :D

Ok, Hållundan han sticka in före.

hållundan skrev:
Skövde är den värsta staden som finns i hela världen. (Tillsammans med Borås).

Ja man saknade inte precis skövde när jag satte mig på tåget och åkte ner till arbetet i göteborg om man säger så. Föredrar dock landet (lyrestad) där jag bor nu. Goa vägar och inga poliser :D

Ang utbildning så kan jag inte svara på det.

Karl Johan: Klart vi :tuttar tar hand om dig :pannkyss

Last edited:
hållundan skrev:
Skövde är den värsta staden som finns i hela världen. (Tillsammans med Borås).

Wörd!

KarlJohan skrev:
Igår började jag tänka på att jag faktiskt sökt till universitetet nu till våren. Har sökt till 7 sjukgymnastutbildningar från Lund i söder till Luleå i norr.
Kom o tänka på att jag är fan helt jävla lost i den här världen. Har ju för fan nästan aldrig varit "on my own" utanför göteborg.
Jag vet inte ens hur jag skulle ta mig ur stan om jag inte fick åka buss, tåg, båt eller flyg.

Rätt konstig känsla, att tro att man klarar sig så bra själv men i själva verket är man helt beroende av andra.

Ha en bra dag.

Första steget mot vuxenvärlden....

Bara att kasta sig ut,du kan alltid åka hem eller iaf ringa mamma om det kniper.

Farbrors-tips för ett lyckat vuxenliv.

Var naturligt skeptisk...låter det för bra för att vara sant ..så är det de.
Tänk ett steg längre..... vad händer om jag gör så här osv.
Ha koll på utgifterna.
Ha mycket sex med valfritt kön.
Gå på alla fester du kan/vill.
Världen är inte svart eller vit i alla lägen.

Last edited:
Bara hoppas att du slipper luleå iallafall, i luleå är det alltid -35 på vintern fast det är även orkan 24/7 så det blir kallare än satan själv.

Ja ge fan i Skövde, den staden med högst idioter/m²! Lätt!!

Sjukgymnast kan man dock läsa till, de vet jag en som gjort här!

Du kommer att undra hur du nagonsinn levde pa nagot annat satt

(forutom nagon gang da nar det kniper och allt man vill gora e krypa upp i mammas famn...detta gar dock snabbt over efter ett par timmar av att vara hemma..da man langtar efter friheten igen)

Ville bara saga att du skall inte oroa dig, det verkar laskigt och ibland tanker man "faaan vad allt skall vara krangligt" men sedan kommer det ett tillfalle da du inser hur bra du verkligen klarat dig och hur mycket du lar dig (och da menar jag inte skolan..utan LIVET grabben :) )

Ibland kanns det :näsblod men efter ett tag blir det :tummenupp
LYCKA TILL (och folj farbrorn tips, de ar bra !!)
Kram

Last edited by a moderator:
Långa farbron skrev:
Jag har flyttat därifrån för en 12 år sedan så det hjälper väl till en del också :hihi

Det var när du flyttade som folk började tycka sämre om Borås...jag försökte hjälpa upp betyget med att flytta hit...men man får ständigt höra på krogen att INGEN kan ersätta snuskiga farbron...ehhh...långa farbron... :gnissla

KarlJohan skrev:

Ha en bra dag.
Du har inte gjort lumpen va?

acura skrev:
Du har inte gjort lumpen va?

Nej.
Jag har svåra auktoritetsproblem.

Långa farbron skrev:
Wörd!

Första steget mot vuxenvärlden....

Bara att kasta sig ut,du kan alltid åka hem eller iaf ringa mamma om det kniper.

Farbrors-tips för ett lyckat vuxenliv.

Var naturligt skeptisk...låter det för bra för att vara sant ..så är det de.
Tänk ett steg längre..... vad händer om jag gör så här osv.
Ha koll på utgifterna.
Ha mycket sex med valfritt kön.
Gå på alla fester du kan/vill.
Världen är inte svart eller vit i alla lägen.

Tack farbrorn. Jag ska hålla dem i åtanke.

Tja, jag tycker inte om när folk "vet" att de vet bättre än mig. Fast att det i själva verket gäller enbart mig.

Eller sånna som har synpunkter på vad man ska o inte ska göra fast att det inte på något gäller dem eller andra, utan bara mig.

T.ex. - Börja inte blåsa eld! Det är för farligt! Givetvis var jag tvungen att göra det! :)

eller, kör inte mc! Det är farligt OCH dyrt! Nog fan började man köra enduro.
Klart att jag ville göra de sakerna innan folk började tjata om hur dumt det var, men det sporrade ju en lite till.
O vips! Nu tycker helt plötsligt folk att det är skitintressant med eldblåsning och motorcyklar! Jävla underligt tycker jag. Man bör helst inte sticka ut från mängden i det här landet enligt många, men om man gör det ändå så är det enligt många "sehr exotisch" :)

Kan bara tänka mig hur det skulle bli i lumpen. Varje befäls mardröm.

Däremot har jag inget emot konstruktiv kritik, eller svårigheter med att erkänna att jag haft fel. Men va fan, man måste ju prova för o veta hur saker o ting verkligen är.

Jepp, så är det.

KarlJohan skrev:
Tja, jag tycker inte om när folk "vet" att de vet bättre än mig...

Det där var en väldigt underlig definition på auktoritetsproblem tycker jag. Att ägna sig åt hobbies som folk tycker är konstiga har väl inget med auktoriteter att göra?

Har du problem med poliser också? Där har di auktoritet så det skriker om det. Eller är du en sån som ska börja trilskas när konstapeln frågar efter körkortet?
:tungan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...