Erfarenheter av WR450

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Tjohoo! Som det ser ut nu så kanske det blir en Yamaha WR450 SM -04 nästa år, men man vill ju veta lite om den!

Hur är det med serviceintervallen? Har för mig att det finns ett LV-kit färdigt? Vad ingår isf? Undra hur mycket jag måste strypa för att få köra med A begränsad sen...:crash

Har ni några tips, egna erfarenheter, bänkkurvor, filmer, länkar osv så är det hur bra som helst! :)

Edit: Hur stor skillnad är det mellan 426 och 450? Och på vad? (Förutom kubiken då)
 
Last edited:
tjenna!
Har en kompis med en wr4250 motard som jag kört lite på bana ..
Den e grymmt smidig!!
Den var original förutom sm hjul o andra bromsar.
Skillnaden mellan 426 o 450 är att 426 är mycket hetsigare ..
Alltså den har inte mer effekt men är lite ryckigare ..
Så 450 är mycket bättre i enduro spåret..
Japp det finns ett Lv-kit till den men vet inte om man får med det när man köper den.
Jag tror det .
Men det är en grymm hoj! :bow
 
Ähh vaddå strypa....det gör du bara 1 dag och besiktigar den och sedan rycker du ut skiten :D :tummenupp
 
DuCCe skrev:
lv-kitet kstar 2995kr extra, allt som behövs, blinkers styrlås mm
problemet med att strypa den blir nog vikt/effekt förhållandet..skulle jag tro
Tror inte du behöver strypa den. Den är säkert redan strypt på reg. beviset, det är väl dom flesta enduro maskinerna. På min 520 står det 14 kW eller nåt.

/Mheel
 
möjligt att den är strypt men problemet ligger ju i att den är så pass lätt att den inte uppfyllet vikt/effekt förhållandet
 
Här har du en bild på min gamla, dock en 426.. men lika porrigt blå som 450
Nu vattnas det i munnen på lilla Nisse :)
 

Bifogat

  • Stoppie1.jpg
    Stoppie1.jpg
    130 KB · Visningar: 123
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top