Det vore kul att höra vad folk här på Sporthoj tycker om Kawasaki Z1000. Jag har varit hojlös i två år till våren och nu vore kul med hoj igen. Det vore trevligt om någon som kört Z1000 och någon modern sporthoj (typ R6, R1, GSX-R osv) kunde skriva ned en liten jämförelse.
Jag skulle vilja veta hur den är att hantera jämfört med dessa, exempelvis vid inspirerad körning på den kurviga favoritvägen. Hur fungerar landsvägskörning? Blir det blåsigt och jobbigt utan helkåpa? Hur upplevs motorn jämfört med exempelvis en R6:a? Hur är växellådan?
Kort sagt, hur upplever man bytet från exempelvis en R6:a till en Z1000? Skriv ner så mycket ni kan!
Edit: En annan sak, är Z1000 en svårsåld hoj den dagen man vill bli av med den?
Jag skulle vilja veta hur den är att hantera jämfört med dessa, exempelvis vid inspirerad körning på den kurviga favoritvägen. Hur fungerar landsvägskörning? Blir det blåsigt och jobbigt utan helkåpa? Hur upplevs motorn jämfört med exempelvis en R6:a? Hur är växellådan?
Kort sagt, hur upplever man bytet från exempelvis en R6:a till en Z1000? Skriv ner så mycket ni kan!
Edit: En annan sak, är Z1000 en svårsåld hoj den dagen man vill bli av med den?