Erfarenheter av Carspect?

6 db är en fördubbling av ljudet enligt ljuding. på jobbet

Båda lägren har rätt här.

Om man adderar två ekvivalenta ljudkällor som är okorrelerade (tex två motorcyklar) så blir höjningen av ljudtrycket 3dB

Om man däremot adderar två ekvivalenta ljudkällor som är korrelerade, tex två högtalare som drivs med samma signal, så blir höjningen 6dB

Vad nu detta har med Carspect att göra:gnissla

Last edited:
carspect har drop-in, på bil i alla fall.

Är man hyffsat morgonpigg funkar det uppenbarligen med Bilprovningens "väntelista". Jag fick nyss en tid på fredag via SMS. :tummenupp
Tricket är att vara uppe med morgonståndet och anmäla sig på väntelistan.

Jag besiktigade både bilen och hojen på carspect förra året.
Bilen på drop-in, dock var detta precis när dom öppnade så det var sjuka köer när jag kom kl 08.00. Men vad gör dom, jo, skriver upp mig på sin lista, tar mitt mobilnummer och frågar om det är ok om dom ringer mig när dom ser att det är ungefär 30 minuter kvar?

Doh, ja tack, väldigt gärna :)
Besiktningen utfördes av personal rekryterad från den SBP så det var ingen skillnad alls.

Sen frågade jag om dom hade drop-in på hojen också. Det hade dom inte eftersom dom med behörighet inte alltid var där, men dom bokade en tid veckan efter utan krångel.

Hojen saknade reflex bak, "Knalla över till mekonomen som ligger granne medan jag fortsätter här, köp en självhäftande och kom tillbaka så är det löst." När jag kom tillbaka hade han hittat att det saknades en låssprint till bromsstaget (ej ditsatt av däcksfirman som bytte däck :( ), men han satte dit en spik, böjde den och sa "byt när du kommer hem".

På provkörningen funkade inte tutan (vilket den alltid gör annars), så han bad mig rucka på kontakten, då tutade det.

Summa rent papper.

Jag är nöjd :)
/Dan

Det är ingen skillnad på bilprovningen eller carspect i bedömningar. Har själv bytt jobb från ASB till carspect . Jag tror att mångas kommer åka till carspect i sommar då ledning på asb kör företaget i botten redan nu och börjar få panik med väntetider.

Det är ingen skillnad på bilprovningen eller carspect i bedömningar. Har själv bytt jobb från ASB till carspect . Jag tror att mångas kommer åka till carspect i sommar då ledning på asb kör företaget i botten redan nu och börjar få panik med väntetider.

Been there done that! :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...