Erfarenheter av Carspect?

sovasked

Det är aldrig försent att ge upp!!!!!
Gick med
21 Nov 2007
Ort
Nora
Hoj
-97, triumph, t595
6 db är en fördubbling av ljudet enligt ljuding. på jobbet
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Båda lägren har rätt här.

Om man adderar två ekvivalenta ljudkällor som är okorrelerade (tex två motorcyklar) så blir höjningen av ljudtrycket 3dB

Om man däremot adderar två ekvivalenta ljudkällor som är korrelerade, tex två högtalare som drivs med samma signal, så blir höjningen 6dB


Vad nu detta har med Carspect att göra:gnissla
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
carspect har drop-in, på bil i alla fall.

Är man hyffsat morgonpigg funkar det uppenbarligen med Bilprovningens "väntelista". Jag fick nyss en tid på fredag via SMS. :tummenupp
Tricket är att vara uppe med morgonståndet och anmäla sig på väntelistan.
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Jag besiktigade både bilen och hojen på carspect förra året.
Bilen på drop-in, dock var detta precis när dom öppnade så det var sjuka köer när jag kom kl 08.00. Men vad gör dom, jo, skriver upp mig på sin lista, tar mitt mobilnummer och frågar om det är ok om dom ringer mig när dom ser att det är ungefär 30 minuter kvar?

Doh, ja tack, väldigt gärna :)
Besiktningen utfördes av personal rekryterad från den SBP så det var ingen skillnad alls.

Sen frågade jag om dom hade drop-in på hojen också. Det hade dom inte eftersom dom med behörighet inte alltid var där, men dom bokade en tid veckan efter utan krångel.

Hojen saknade reflex bak, "Knalla över till mekonomen som ligger granne medan jag fortsätter här, köp en självhäftande och kom tillbaka så är det löst." När jag kom tillbaka hade han hittat att det saknades en låssprint till bromsstaget (ej ditsatt av däcksfirman som bytte däck :( ), men han satte dit en spik, böjde den och sa "byt när du kommer hem".

På provkörningen funkade inte tutan (vilket den alltid gör annars), så han bad mig rucka på kontakten, då tutade det.

Summa rent papper.

Jag är nöjd :)
/Dan
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Det är ingen skillnad på bilprovningen eller carspect i bedömningar. Har själv bytt jobb från ASB till carspect . Jag tror att mångas kommer åka till carspect i sommar då ledning på asb kör företaget i botten redan nu och börjar få panik med väntetider.
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Det är ingen skillnad på bilprovningen eller carspect i bedömningar. Har själv bytt jobb från ASB till carspect . Jag tror att mångas kommer åka till carspect i sommar då ledning på asb kör företaget i botten redan nu och börjar få panik med väntetider.


Been there done that! :tummenupp
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top