ERF2 Falken, bilder och skvaller LIVE

Det var nog här ungefär, som baken helt plötsligt steg ut en bra bit.
Jag klängde mig fast och höll konstant gas i elegant speedwaystil, alltmedan hojen "juckade" sig fram. En bit upp i backen fäste det, och på fjädringsreturen skickades jag av, ÅT HÖGER. Under mina förvånansvärt lindriga kullerbyttor såg jag att när väl hojen slapp mitt improduktiva stretande så vände den upp och styrde rakt fram mot krönet. När jag fick luft igen, och signalerat ok till posteringen, så gick jag och letade efter hojen. Den hade helt odramatiskt lagt sig tillrätta i halvmeterhögt, mjukt gräs en bit från banans HÖGRA SIDA.
Jag reser den och kollar vad som är trasigt, men hittar inget! Startar och kör in i depå.
Vi missade att bromsvätskebehållaren bak var borta. Vår käre vän från Roadracingens Finrum noterade detta en stund senare, när frambromsen inte var pumpad efter hjulbyte.

Efter åren med Love Bajkers är han van vid att köra utan bakbroms. Vi besiktigade ju in Jorpes missil utan sån på Knudan...funkade bra då utan och funkade även bra i år. Bakbroms är för posers :D Men jag kan hålla med om att det är ju rätt skönt när det tar där fram.

Fel tråd kanske men någon som vet vad som hände för emullo (Ducati 1098) i BoTT? Såg att han bara kommit ett par varv.

Fel tråd kanske men någon som vet vad som hände för emullo (Ducati 1098) i BoTT? Såg att han bara kommit ett par varv.

Han nöp lite hårt på bromsen efter rakan och lekte sedan med hink o spade i sanden.. tyvärr..

Kvalade så jag startade 3a och warm upp starten gick kanon.
Sen kom riktiga starten och gick sämre.
Kom in i första böjen som 7a tror jag.
Drog om två och låg sedan 5a ett par varv med en lucka till 4an som jag närmade mig mer och mer. Speciellt vid inbromsning, så ja körde senare och
senare, hårdare och hårdare tills.. vipps..
-det går att rädda det går att rädda... det går inte det går inte... sand..

Ahja.. nöjd med kvalet och att jag vet vad jag gjorde fel så bättre nästa gång.
Fredag 54 tider typ..
Lördag :
Kval 1 51.403
Söndag :
kval 2 50.676
kval 3 49.840
märks att det är en ny bana för en..

Last edited:
Efter åren med Love Bajkers är han van vid att köra utan bakbroms. Vi besiktigade ju in Jorpes missil utan sån på Knudan...funkade bra då utan och funkade även bra i år. Bakbroms är för posers :D Men jag kan hålla med om att det är ju rätt skönt när det tar där fram.

Att vara utan bakbroms är HELT OK!! utom när man upptäcker att det INTE finns någon frambroms. Pumpade MINST 15 gånger på frambromsen på väg ner mot och FÖRBI chikanen! Där hade det varit LITE mysigt med LITE bakbroms...:D

Att vara utan bakbroms är HELT OK!! utom när man upptäcker att det INTE finns någon frambroms. Pumpade MINST 15 gånger på frambromsen på väg ner mot och FÖRBI chikanen! Där hade det varit LITE mysigt med LITE bakbroms...:D
Troligen var det därför som du körde snabbare än Jimmy, utan bromsar så går det fortare.

#19 Skitsege kom trea :yoparty

Bifogat

• sege.JPG
    sege.JPG
    63.1 KB · Visningar: 44
Tessan kom 4:a

Bifogat

• sharp.JPG
    sharp.JPG
    53 KB · Visningar: 55
Bikerbitch kom 12:a :)

Bifogat

• BB.JPG
    BB.JPG
    59.3 KB · Visningar: 59
Sedan blev det dags för BOTT, min släpvagns polare Boxer hade mentalt förberett sig att piska så många Duccar som möjligt.

Bifogat

• DSCF0003.JPG
    DSCF0003.JPG
    73.4 KB · Visningar: 70
Men han hade inte räknat med denne

Bifogat

• sw1.JPG
    sw1.JPG
    61.9 KB · Visningar: 65
Don Q aka DNQ hade en bra helg, seger i NEC och tvåa i BOTT, kul att prillorna ger Duccarna en match, det måste väl bero på materialet :tungan

Bifogat

• DNQ.JPG
    DNQ.JPG
    69.8 KB · Visningar: 58
Boxer låg femma ett tag innan han svängde in i depån för att skruva fast bakhjulet, det blev DNF istället för poäng, men det är bara att bita ihop.

Bifogat

• boxer.JPG
    boxer.JPG
    60.2 KB · Visningar: 50
Janne tog poäng, men det berodde mest på 4 DNF :D se så mysigt det är att mullra runt på bana med Ducce, avslapptnat och skönt.

Bifogat

• 42.JPG
    42.JPG
    64.2 KB · Visningar: 54
Börje står som DQ, vad är en DQ?

Bifogat

• börje.JPG
    börje.JPG
    66.1 KB · Visningar: 51
Mikkel kom femma

Bifogat

• mikkel.JPG
    mikkel.JPG
    58.1 KB · Visningar: 42
Don Q tar en ytterrökare på Höglund

Bifogat

• ytter.JPG
    ytter.JPG
    49.9 KB · Visningar: 66
Höglund hänger

Bifogat

• leksak.JPG
    leksak.JPG
    56.8 KB · Visningar: 42
Notera kåpskrapet, det är hål i båten på bägge sidorna.

Bifogat

• bumse.JPG
    bumse.JPG
    105.3 KB · Visningar: 117
TT racing har gräsallergi

Bifogat

• pollen.JPG
    pollen.JPG
    123.9 KB · Visningar: 73
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...