ERF2 Falken, bilder och skvaller LIVE

I min värld så vann ni överlägset, smådetaljer som decibel och soppaspill kan man inte räkna med, grattis till en teoretisk 1:a plats, ni var snabbast på banan :tummenupp

Nja, som Humlan säger så gäller det att ta sig i mål... Vi ska dock ge det ett nytt försök förr eller senare, och då J-VLAR!!!

I morse kom jag på att man var tvungen att klara 95db. Svartflagg på kvalet som vi bara kom ca 15 varv på, och stod som tia.
Racet gick bra förrutom att vi pga ljudet fick 4 (?!) vanliga Stop&Go, 2 min Stop&Go (pga att tankprylen som vi lånade råkade läcka när vi plockade upp den), samt en vurpa. Trots detta så blev vi fyra med bara tre varv upp till vinnaren. Om inte om hade varit...:mad:

Trots att det svider så får jag passa på att gratta FET, som gjorde ett felfritt race! Ingen som har en bild på Humlans nya hjälm dekal!?

Vill även tacka emullo som lånade ut den finfina tankmakapären!:tummenupp

Kläck nu ur dig vem som körde stinten efter pace- caren varit ute och de rensat upp efter krashen i första kurvan (typ 15.30 -). :mad:

;)

I see...., tack. Det var en fröjd att se. :) Han såg ut att vara klart snabbast på banan då. Skön stil! :yoparty Tog typ 3 i varje kurva. :)
Alex rockade men denna kille har oxo en skön stil.

Bifogat

• Dajna.JPG
    Dajna.JPG
    80.9 KB · Visningar: 127
Som fattig förare så bor man spartanskt i depån, som teamchef för #63RRR så har man vissa förmåner, en lyxstuga med havsutsikt är inte fel, tack Hugo.

Bifogat

• DSCF0001.JPG
    DSCF0001.JPG
    73.9 KB · Visningar: 85
  • DSCF0002.JPG
    DSCF0002.JPG
    73 KB · Visningar: 106
  • 2.JPG
    2.JPG
    75.8 KB · Visningar: 53
  • 1.JPG
    1.JPG
    73.8 KB · Visningar: 70
2992600 Och som man kan se på bilden tar Falkenbergs MK bullermätningar på största allvar! Man kan undra hur många dB den ledsna hojen ger ifrån sig....
De har väl letat upp honom för att meddela att han måste ta en Stop & Go eftersom hans hoj bullrar för mycket. :)

Hard cord racing from #63RRR :yoparty

Bifogat

• DSCF0238.JPG
    DSCF0238.JPG
    68 KB · Visningar: 160
I morse kom jag på att man var tvungen att klara 95db. Svartflagg på kvalet som vi bara kom ca 15 varv på, och stod som tia.
Racet gick bra förrutom att vi pga ljudet fick 4 (?!) vanliga Stop&Go, 2 min Stop&Go (pga att tankprylen som vi lånade råkade läcka när vi plockade upp den), samt en vurpa. Trots detta så blev vi fyra med bara tre varv upp till vinnaren. Om inte om hade varit...:mad:

Trots att det svider så får jag passa på att gratta FET, som gjorde ett felfritt race! Ingen som har en bild på Humlans nya hjälm dekal!?

Vill även tacka emullo som lånade ut den finfina tankmakapären!:tummenupp

Håller med... det bär emot men även jag vill gratulera segrarna. Snabbt o stabilt, true endurance racing.
Motvilligt måste jag även säga att team oscar höll ett svettigt tempo racet igenom! Om inte om hade varit...
Själv saknade jag min mysiga 600:a! Hugos 1000 var kul... men det är tungt för en klenis!
Vidare lärde jag mig vikten av att pumpa MÅNGA gånger i bromshandtaget efter framhjulsbyte. OJ vad överraskad jag blev i chikanen när handtaget gick i botten! Gamla högern togs i ny rekordfart!:)
HUGO! din bakbroms fungerar inte!!!:D

Menar du den imposanta magen i bakgrunden, kioskvältar tribal-tankskyddet eller gummiresterna från poser-burnouten? Inget är ju särskilt hardcore rejsing.
Hard cord skrev jag, läs om läs rätt gubbstuff.

#88 Ålands stolhet hade cool körstil i Nyhem.

Bifogat

• 88.JPG
    88.JPG
    59.6 KB · Visningar: 106
Detta påminner mer om paråkning på väg till kiosken, mysrejsing.

Bifogat

• paråkning.JPG
    paråkning.JPG
    81.3 KB · Visningar: 90
Trängd av banan och sen tog hojen eld:
Och som man kan se på bilden tar Falkenbergs MK bullermätningar på största allvar! Man kan undra hur många dB den ledsna hojen ger ifrån sig....
Det är en termometer, då man översteg högsta tillåtna temperatur !
Och GRATTIS till segern, ...alla Humlor !!! :tummenupp

Men vad hände med DynaMate ?

Bifogat

• illa.jpg
    illa.jpg
    106.2 KB · Visningar: 254
Nu är team Mortec #39 äntligen hemma i Umeå, det mesta som kunde skita sig med den här tävlingen gjorde också det. Tack till alla som försökte hjälpa oss med att få igång våran buss, ett extra tack till Thomas (tror det var det du hette) från Åland som verkligen försökte hjälpa oss in i det sista, tyvärr fick vi inte igång f_nskapet så det blev taxi till Halmstad och hyrbil till Umeå.

En mer utförlig racerapport (+film :yoparty) kommer senare.

GRATTIS MUMLAN!!!

Måste erkänna att det här va surt, det finns ju risk att detta kommer att ältas i telefonluren... Det måste vara mindre konkurrens i år, eller vad säger du Zoidberg?

Ha det! /Niclas

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...