Erf Protester

Status
Ej öppen för fler svar.

Gixxer Rolle

Värst i klubben
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10R
Hoppas att tomtarna i HSR Endurance Teamet med startnr 98 sover gott i natt efter alla protester som dom la i dag på Karlskoga. Vårat team, Team Metzeler med Peter Linden och Johnny Westerlund kvalade in som 1:a i dag och vi var taggade som bara den, vi siktade på en palplats vilket grusades ca 40min före start då vi fick höra att vi var diskade.
Detta pga av att vi inte hade en Honda orginal ljuddämpare, våran hoj är en Teen Kate (600ccm) hoj och vi hade den orginal ljuddämparen på men det hjälpte inte desutom så hade jag monterat i en orginal motor dvs att vi hade mindre effekt än normalt. HSR gänget åker på en R1:a och har kanske 40-50 hk mer men deras tider var ändå 5-6sek sämre än våra. Lik förbannat så måste dom gnälla och se till att snabbare team inte fick starta. Det som är mest komiskt är att dom körde så sakta att dom inte fick starta även fast (jag tror) det var 5 team blev diskade. :lol Ett jätte grattis till Bike Endurance Teamet, synd att vi inte kunde ge er en match i dag :(

FAN VAD TRÖTT JAG ÄR PÅ ALLT!

hmm
får man "hänga" ut ett team på det där sättet???

Person angrepp är nära!!!!

Swedie vad tycker du??

Min åsikt ....tycker det är värre med dom som "försöker" fuska enl ERF.s grund ide.

äsch ni förstår vad jag tycker.

Gixxer Rolle skrev:
våran hoj är en Teen Kate (600ccm) hoj och vi hade den orginal ljuddämparen

Jag tycker det var en kanondag! Sol o allt! jättekul.

Intresset har ju blitt grymt stort för ERF, o det enda tråkiga e ju att en del inte fick va med. Men... Kunde inte brånalt vara MERA TYDLIG om att orginal ljuddämpare gäller. (jag tillhör nog till dom som inte anser att Ten Kate är Honda orginal... men olika åsikter finns säkert om det) Han tjabbade ju bara 20 minuter huruvida hans skickade PM skulle tolkas (folk högg ju på honom). Det var ju uppenbart att denna argumentation var meningslös, tävlingregler gäller tillsammans med utskickat PM.

Tack för en skön dag...

-Lovebajkers /Jorpes

Nu är inte jag insatt men det är väl inte nått fel i att lägga en protest?
Det är inte den som lägger protesten som bestämmer hur tävlingsledningen bedömmer att reglerna efterföljs.
Följer men inte reglementet så får man väl skylla sig själv även om vissa regler kan tyckas vara löjliga?

Om ni följde reglementet och ändå inte fick starta så förstår jag att ni är förbannade.

Regler...

Regler är ju till för att följas. Tycker man dom är fel får man klaga på dom innan och se till att få dom ändrade. Men VISST kunde tävlingsledningen sett till att påpekat det få förarmötet alternativt vid besiktningen
"Hörrudu... om du kör med det systemet så blir du diskad..." Ett sådant litet påpekande hade såklart suttit rätt INNAN kvalet....

Gixxer Jonas skrev:
Men vissa regler vill även du tumma på...
:)

/Blom-mor
Man kan inte tumma på en regel som inte finns!!
Jag lusläste reglementet och där stod inget om att man inte får ha en reservhoj. Sedan påpekade någon att det stod i det "internationella endurance reglementet" och då var det ju inga problem:Reservbajken fick stå. Dock skulle det vara kul att se detta "internationella reglemente" och var det står att det gäller...
Åsså var det kul att tävlingsledningen sa att "ni kan få ta in reservbajken om ni totalskrotar på kvalet"....
Hmmmmmmmm.... Står det också i detta "internationella reglemente"?? Å vem bedömer om hojen är "totalskrot"...
Kul.
Puss på dig Jonas

Står ju klart och tydligt i reglerna.

"Alla maskiner måste vara försedda med orginal ljuddämpare"

kom in i matchen

Det där med en Ten Kate hoj är ju bara löjl, kom med i matchen som vi spelar ihop eller håll er till klasser där sånt där tycks vara ok.
Kan ni skrammla fram en TenKate hoj, orginalmotor mm mm, så borde det ju inte så värst svårt att fixa fram en orginalburk, och självklart menar jag samma som alla andra menar och det som reglementet syftar på, tex en HONDA burk i erat fall, nog fattade ni detta när ni läste reglerna, för det gjorde ni väl...
Till övriga kan jag bara säga: betala in i tid så slipper ni mkt strul.

Last edited:
crallan skrev:
En Holländsk trimfirma och RR Team, i Princip så nära "fabrikstrim" man kan komma utan att lämna Europa.

okidok, mitt hyvudbry är som bortblåst.

R2 skrev:
Det där med en Ten Kate hoj är ju bara löjl, kom med i matchen som vi spelar ihop eller håll er till klasser där sånt där tycks vara ok.
Kan ni skrammla fram en TenKate hoj, orginalmotor mm mm, så borde det ju inte så värst svårt att fixa fram en orginalburk, och självklart menar jag samma som alla andra menar och det som reglementet syftar på, tex en HONDA burk i erat fall, nog fattade ni detta när ni läste reglerna, för det gjorde ni väl...
Till övriga kan jag bara säga: betala in i tid så slipper ni mkt strul.

Är det inte så att använda en orginalljuddämpare är ett avsteg från reglementet? Jag tycker att när det görs avsteg så bör besiknings killarna kontrollera det avsteg som dom har gjort, då hade vi haft en chans att få tag i en HONDA ORGINAL ljuddämpare för att därefter köra för en pallplats!
För övrigt så var det tydligen fel att det skulle vara orginal, det hängde med från Anderstorp. Vi har inte fått PM.et pga en sen anmälan där av missade vi det.

besiktningen? ok, skall dom kolla klassteknisikt-reglemente nu också,,,??
icke då...

R2 skrev:
besiktningen? ok, skall dom kolla klassteknisikt-reglemente nu också,,,??
icke då...

Kan du inte läsa? när dom gör ett avsteg från reglementet så bör väl dom kontrollera det vid en besikning, det klasstekniska bör ju redan vara uppfyllt eller hur?

Gixxer Rolle skrev:
Kan du inte läsa? när dom gör ett avsteg från reglementet så bör väl dom kontrollera det vid en besikning, det klasstekniska bör ju redan vara uppfyllt eller hur?

Se svar nedan i fetstilt /MVH Henrik HSR

Hoppas att tomtarna i HSR Endurance Teamet med startnr 98 sover gott i natt efter alla protester som dom la i dag på Karlskoga. Japp det gjorde vi. Vårat team, Team Metzeler med Peter Linden och Johnny Westerlund kvalade in som 1:a i dag och vi var taggade som bara den, vi siktade på en palplats vilket grusades ca 40min före start då vi fick höra att vi var diskade. Tråkigt att detta hände er, Peter var faktiskt den enda av de som inte var serieanmälda som tyckte att serieanmälda skulle köra helt enl reglementet. Peter är möjligtvis den enda som jag kan ha lite dåligt samvete för, inte er andra (det finns ett reglemente, LÄS) speciellt inte dig rolle med påhopp av denna typen.
Detta pga av att vi inte hade en Honda orginal ljuddämpare, våran hoj är en Teen Kate (600ccm) hoj och vi hade den orginal ljuddämparen på men det hjälpte inte desutom så hade jag monterat i en orginal motor dvs att vi hade mindre effekt än normalt. HSR gänget åker på en R1:a och har kanske 40-50 hk mer men deras tider var ändå 5-6sek sämre än våra. Lik förbannat så måste dom gnälla och se till att snabbare team inte fick starta. Det som är mest komiskt är att dom körde så sakta att dom inte fick starta även fast (jag tror) det var 5 team blev diskade. Ja det är sant, vi kom ej till start. Hade vi och andra sidan startat i grupp nr 1 hade vi kunnat köra 3 sek långsammare och ändå kvalat in. Ett jätte grattis till Bike Endurance Teamet, synd att vi inte kunde ge er en match i dag

FAN VAD TRÖTT JAG ÄR PÅ ALLT! Tough shit, hade du sett en chans att få köra så tror jag nog du också tagit den. Har du åsikter om vårt uppträdande så är det inte förbjudet att komma fram och ta en diskussion med oss, kan kanske tyckas vara mer rakryggat. MVH

lin77 skrev:

Hoppas att tomtarna i HSR Endurance Teamet med startnr 98 sover gott i natt efter alla protester som dom la i dag på Karlskoga. Japp det gjorde vi. Vårat team, Team Metzeler med Peter Linden och Johnny Westerlund kvalade in som 1:a i dag och vi var taggade som bara den, vi siktade på en palplats vilket grusades ca 40min före start då vi fick höra att vi var diskade. Tråkigt att detta hände er, Peter var faktiskt den enda av de som inte var serieanmälda som tyckte att serieanmälda skulle köra helt enl reglementet. Peter är möjligtvis den enda som jag kan ha lite dåligt samvete för, inte er andra (det finns ett reglemente, LÄS) speciellt inte dig rolle med påhopp av denna typen.
Detta pga av att vi inte hade en Honda orginal ljuddämpare, våran hoj är en Teen Kate (600ccm) hoj och vi hade den orginal ljuddämparen på men det hjälpte inte desutom så hade jag monterat i en orginal motor dvs att vi hade mindre effekt än normalt. HSR gänget åker på en R1:a och har kanske 40-50 hk mer men deras tider var ändå 5-6sek sämre än våra. Lik förbannat så måste dom gnälla och se till att snabbare team inte fick starta. Det som är mest komiskt är att dom körde så sakta att dom inte fick starta även fast (jag tror) det var 5 team blev diskade. Ja det är sant, vi kom ej till start. Hade vi och andra sidan startat i grupp nr 1 hade vi kunnat köra 3 sek långsammare och ändå kvalat in. Ett jätte grattis till Bike Endurance Teamet, synd att vi inte kunde ge er en match i dag

FAN VAD TRÖTT JAG ÄR PÅ ALLT! Tough shit, hade du sett en chans att få köra så tror jag nog du också tagit den. Har du åsikter om vårt uppträdande så är det inte förbjudet att komma fram och ta en diskussion med oss, kan kanske tyckas vara mer rakryggat. MVH
Bra skrivet.
Ni hann precis före oss att lämna in en protest.
Kommer man med den roliga överaskningen knappt 2 veckor innan race att "sorry men att du har betalat serieanmälningsavgift betyder inte ett skit för nu har vi bestämt att ni ska kvala in för detta race mot toppförarna i sverige????.
Ursäkta att jag låter bitter men hur ska vi få folk att börja köra roadracing i sverige om vi inte uppmuntrar folk som inte är så duktiga i endurance for FUN.
I stället pungsparkar vi dom med att låta oss kvala mot eliten i sverige.

Och tack vare att vi fick bort dom som körde med fel system fick vårat team starta.
Vi startade på plats 36 o kom i mål på plats 17 vilket visar att kvala i 15 minuter betyder inte ett skit hur du kommer att köra i ett endurance.

Vill även tacka Peter Linden för att han tyckte att alla som var serie anmälda skulle starta o resten kvala om resterande platser.
Men det satte gringubbarna i något team som har med en tidning att göra stopp för.
PS
Köp dom engelska tidningarna istället dom e mycket bättre.

lin77 skrev:

Hoppas att tomtarna i HSR Endurance Teamet med startnr 98 sover gott i natt efter alla protester som dom la i dag på Karlskoga. Japp det gjorde vi.

Tråkigt att detta hände er, Peter var faktiskt den enda av de som inte var serieanmälda som tyckte att serieanmälda skulle köra helt enl reglementet. Peter är möjligtvis den enda som jag kan ha lite dåligt samvete för, inte er andra (det finns ett reglemente, LÄS) speciellt inte dig rolle med påhopp av denna typen.

Va bra att ni sov gott.

Jag tycker också att det är tråkigt, Vårat team tyckte som Peter sa att NI serie anmälda skulle få köra och vi andra skulle kvala, det hade inte varit några problem för oss. synd att det inte blev så.

Jag var och letade efter er men hittade hittade inte er, lite senare var Peter och Johnny och pratade med er och eftersom att vi tillhör samma team så tyckte jag inte att det var någon ide att jag också skulle gå och prata med er.
Jag tycker inte att jag har "hoppat" på er eller inte vara rakryggad. Det som jag isåfall ska be om ursäkt för är att jag kallat er tomtar, sorry för det men jag var så änd in i helvete förbannad i går. Det har runnit av mej nu så jag gräver ned stridsyxan och ser fram emot ett ev inhopp i ERF senare i år.
Du får gärna Pm:a mej så får du mitt mobilnr om du vill snacka med mej.

MVH Rolle

Status
Ej öppen för fler svar.
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back