ERF-kalendern ändrad

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Tävlingen på knutstorp den 11/6 är flyttad till den 15 oktober pga SO på alastaro i finland :kocko
Tack vare detta får vi ett tävlingsuppehåll på 10 veckor mitt i säsongen och får dessutom avsluta med ett rejs strax innan öresund fryser till för vintern, allt pga att det körs ett rejs i ett annat land som inte konkurrerar om samma förare. Sandlådenivå på såna beslut!
TACK, Mike Luff, för att du är så generös :tummenupp

Tråkigt att man resonerar såhär, ERF vs SO är ju absurt, ERF har ju inte SM status ens :kocko

Nämenvafaaan? Är det någon jävla lekskola eller?
Kan någon förklara för mig som är oinsatt hur det kommer sig att Mike Luff har sådan makt över ERF? Trodde det var Brånalt som körde ERF?

Freppa skrev:
Nämenvafaaan? Är det någon jävla lekskola eller?
Kan någon förklara för mig som är oinsatt hur det kommer sig att Mike Luff har sådan makt över ERF? Trodde det var Brånalt som körde ERF?
Mike har Svemo i sitt knä...

Nr:18 skrev:
Tävlingen på knutstorp den 11/6 är flyttad till den 15 oktober pga SO på alastaro i finland :kocko
Sanslöst...

För det teamet jag har fått förfragan om att köra för så betyder ändringen av 21/5 att våran försteförare är hemma istället för på Albacete och ändringen av 11/6 att jag är hemma och inte på Alastaro.

För vårat team (och kanske en del team till) blir det bättre med att inte tävlingar krockar! Iom att man är ett par förare i ett ERF-team och vissa måste/vill köra SM/SO/NM i första hand så tycker jag det är bra att det inte krockar för det får annars konsekvenser för resten av förarna i ERF-teamen som bara kör för skojs skull i ERF. Kanske inte lika skoj för dom om dom inte har sina ordinarie förare lediga..

Knutstorp i oktober är däremot lite chansartat att sätta en tävling på.

Samma resonemang borde väl isf även gälla för de tävlingar som krockar med STCC?

Känns lite som att flytta en korpmatch i fotboll för att 1-2 spelare i laget har match med sitt allsvenska lag :rolleyes:

Axxexs skrev:
För vårat team (och kanske en del team till) blir det bättre med att inte tävlingar krockar!
Ja, självklart är det så. Och måste manprioritera så skall så klart SM/So ha högre prioritet. Men ge ERF rimliga ersättningsdatum. Det finns trots allt ganska många som lagt ner både tid och pengar på ERF och som räknat med vettiga datum.

sandstream skrev:
Känns lite som att flytta en korpmatch i fotboll för att 1-2 spelare i laget har match med sitt allsvenska lag :rolleyes:
Känns lite som att du inte har med saken att göra.

Axxexs skrev:
För det teamet jag har fått förfragan om att köra för så betyder ändringen av 21/5 att våran försteförare är hemma istället för på Albacete och ändringen av 11/6 att jag är hemma och inte på Alastaro.

För vårat team (och kanske en del team till) blir det bättre med att inte tävlingar krockar! Iom att man är ett par förare i ett ERF-team och vissa måste/vill köra SM/SO/NM i första hand så tycker jag det är bra att det inte krockar för det får annars konsekvenser för resten av förarna i ERF-teamen som bara kör för skojs skull i ERF. Kanske inte lika skoj för dom om dom inte har sina ordinarie förare lediga..

Knutstorp i oktober är däremot lite chansartat att sätta en tävling på.
Då är frågan; ska man prioritera datumen så att dom passar dom som endast kör för skojs skull eller för dom som kör alla rejs och satsar på endurance? ERF är en egen serie, inte en supportserie till SO! Jag föredrar naturligtvis också att det inte krockar, men inte om det innebär 10 veckors tävlingsuppehåll pga en tävling i en annan serie i ett annat land. Oktoberfest i Knutstorp är en katastrof, både för hyllinge som arrangör och förarna. Kul att du tycker att ändringen är bra :rolleyes:

Nr:18 skrev:
Då är frågan; ska man prioritera datumen så att dom passar dom som endast kör för skojs skull eller för dom som kör alla rejs och satsar på endurance? ERF är en egen serie, inte en supportserie till SO! Jag föredrar naturligtvis också att det inte krockar, men inte om det innebär 10 veckors tävlingsuppehåll pga en tävling i en annan serie i ett annat land. Oktoberfest i Knutstorp är en katastrof, både för hyllinge som arrangör och förarna. Kul att du tycker att ändringen är bra :rolleyes:
Kanske ska vi kolla om det går att lägga ett ERF på någon annan bana, i dagsläget är det FMK, ARC och HMS som får arrangera ERF, men om det inte funkar så kan man tänka sig att köra på andra banor.

Kanske LMS har bantid?

GSXR1100R skrev:
Kanske ska vi kolla om det går att lägga ett ERF på någon annan bana, i dagsläget är det FMK, ARC och HMS som får arrangera ERF, men om det inte funkar så kan man tänka sig att köra på andra banor.

Kanske LMS har bantid?

Gotland Ring skall ju eventuellt bli godkänd nu i vår.
LMS blir man ju åksjuk på efter ett tag. Det går ju fanimig bara runt runt runt.
Mittsverigebanan då?

GSXR1100R skrev:

Kanske LMS har bantid?

iofs så blir det långt för er skåningar, men jag pratade med lodnert om att köra ett endurance på midlanda.

Citat lodnert "säger ni bara till i tid (minst en månad innan) så får ni tillstånd från mig direkt"

//A

Back