ERF-kalendern ändrad

Webspy skrev:
iofs så blir det långt för er skåningar, men jag pratade med lodnert om att köra ett endurance på midlanda.

Citat lodnert "säger ni bara till i tid (minst en månad innan) så får ni tillstånd från mig direkt"

//A
Han menade säkert DIREKCT :mad: [tm]

bissmark skrev:
Så får det nog bli, för om man kikar i kalendern hos HMS så ser man att det är ERF för bilar dem 15/10...
Vi har inte ändrat datumet ännu

Nr:18 skrev:
med ett rejs strax innan öresund fryser till för vintern,

Ahh... Vi kan väl sanda banan så är problemet löst. :3freak

Kan någon förklara för mej varför man väljer att ha ett uppehåll när vädret är som bäst i vår redan korta sommar.
Någon åderförkalkad som ska ta frugan på husvagnssemester eller bara jag som inte kan läsa kalendern ordentligt?

majtii skrev:
Ahh... Vi kan väl sanda banan så är problemet löst. :3freak

Kan någon förklara för mej varför man väljer att ha ett uppehåll när vädret är som bäst i vår redan korta sommar.
Någon åderförkalkad som ska ta frugan på husvagnssemester eller bara jag som inte kan läsa kalendern ordentligt?
Dom datum som vi fick bantid på krockade med SO. Då har SO företräde för Mike Luff påstår att det konkurrerar om förarna, därav de korkade datumen.

Vet man att det är Luff som gjort påtryckningar eller är det spekulationer/skvaller?

Goodstuff skrev:
Vet man att det är Luff som gjort påtryckningar eller är det spekulationer/skvaller?
Svemo delar först ut datumen, sedan dras de tillbaka. Hur mycket mer bevis behöver du?

Nr:18 skrev:
Svemo delar först ut datumen, sedan dras de tillbaka. Hur mycket mer bevis behöver du?

Det är väl snarare indicier än bevis? Det är ju ganska allvarliga anklagelser som kastas mot SO-organisationen utan 100% bevis.

Goodstuff skrev:
Det är väl snarare indicier än bevis? Det är ju ganska allvarliga anklagelser som kastas mot SO-organisationen utan 100% bevis.
Vem mer än SO-organisationen har behov av att krångla med ERF-datumen?

Goodstuff skrev:
Saxat från ERF:
"SVEMO har dragit tillbaka tävlingstillståndet för ERF Mc till deltävling nr 2 i Anderstorp den 21 maj 2005 med hänvisning till att där körs Scandinavian Open på Jyllandsring i Danmark!!

Ersättningstävling för den 21 maj kommer att bli fredag den 6 maj i Anderstorp.

Vi beklagar att denna ändring sker i ett så sent skede inför säsongen och det efter att Anderstorp fick tävlingstillstånd av SVEMO för den 21 maj och sedan drogs det tillbaka

Vi har nu fått besked om att vi inte får tävlingstillstånd till Ring Knutstorp den 11 Juni av SEMO med hänvisning till att där körs Scandinavian Open i Finland!!"

...kan det tolkas på så många sätt ?
Jag har ivf efterlyst en officiell förklaring/motivering från Svemo, ...få se vad/om dom svarar,

Zoidberg skrev:
Saxat från ERF:
"SVEMO har dragit tillbaka tävlingstillståndet för ERF Mc till deltävling nr 2 i Anderstorp den 21 maj 2005 med hänvisning till att där körs Scandinavian Open på Jyllandsring i Danmark!!

Ersättningstävling för den 21 maj kommer att bli fredag den 6 maj i Anderstorp.

Vi beklagar att denna ändring sker i ett så sent skede inför säsongen och det efter att Anderstorp fick tävlingstillstånd av SVEMO för den 21 maj och sedan drogs det tillbaka

Vi har nu fått besked om att vi inte får tävlingstillstånd till Ring Knutstorp den 11 Juni av SEMO med hänvisning till att där körs Scandinavian Open i Finland!!"

...kan det tolkas på så många sätt ?
Jag har ivf efterlyst en officiell förklaring/motivering från Svemo, ...få se vad/om dom svarar,

Den officiella förklaringen är exakt det du nyss skrivit.

Det var med glimten i ögat men ERF tillåter enbart fyrtakatre av någon anledning och då anser jag att de är diskriminerande.

Goodstuff skrev:
Det var med glimten i ögat men ERF tillåter enbart fyrtakatre av någon anledning och då anser jag att de är diskriminerande.

Det hade varit kul att se en tvåtaktare i ett endurancerejs. Framförallt om den håller mer än halva tiden.

Coola Ola skrev:
Det hade varit kul att se en tvåtaktare i ett endurancerejs. Framförallt om den håller mer än halva tiden.
En 250SP håller nog i sextimmar, men en 250R håller ju knappt i 20 minuter :va

Back