ERF-kalender 2008

Mille-R

www.rapido.se
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Daytona 675 -07 banhoj, BMW R1200GSA -16
Nu har första datumen kommit. www.erf.nu

Preliminär Kalender 2008
Race 1 3-4 maj Falkenbergs Motorbana FMK. (ändrad 3 ggn)
Race 2 17-18 maj Scandinavian raceway ARC
Race 3 19-20 juli Kemora Finland Helsinki Racing Club (Klar)
Race 4 23-24 augusti Mantorp Park
Race 5 13-14 september Knutstorp HMS
Race 6 27-28 september Scandinavian raceway ARC

Last edited:
Nu börjar ändringarna som vanligt :näsblod
Race 2 14-15 juni Falkenbergs Motorbana FMK. (ändrad)

Tror det är svårt att få till bantid som passar tycker ändå det ser bra ut.
Tyvärr verkar det inte bli något ERF på gelleråsen i år, jag hoppas att ??? löser sig.

Tror det är svårt att få till bantid som passar tycker ändå det ser bra ut.
Tyvärr verkar det inte bli något ERF på gelleråsen i år, jag hoppas att ??? löser sig.

Gerne race 3 på Sturup, nu den er godkendt for MC .... Ikke så meget på grund av banen, men mere fordi der bare er 3 mil for mig :tummenupp

Gerne race 3 på Sturup, nu den er godkendt for MC .... Ikke så meget på grund av banen, men mere fordi der bare er 3 mil for mig :tummenupp

Hoppas också på att race 3 blir på Sturup. Nu när de stora grabbarna i pro superbike kan åka där så ska det väl inte vara några bekymmer att köra ett erf på SRW.

Hoppas också på att race 3 blir på Sturup. Nu när de stora grabbarna i pro superbike kan åka där så ska det väl inte vara några bekymmer att köra ett erf på SRW.

Ska bli skoj o se om de blir av förarbyte lär bli ganska ofta mot slutet eller så kommer tiderna öka rejält tror ja.

Der skal oxå køres DM i DBA Challange serien (DK's svar på STCC serien)....

Så kan vi sikkert oxå køre ERF

Skillnaden är väl att ett ERF kan innehålla ett 30tal förare och Prosuperbike hade 12 st som körde.

Vet inget om Sturup men hur fungerar depån att klara av alla ERF,Bott och SP team på en gång?banan är ganska liten?

Personligen tycker jag det vore helrätt och köra "riktig" endurance tex 12H på ACR(Arctic Circle Raceway) :tummenupp

Så länge banan inte har mer ekipage ute än vad det får vara så är det väl inga problem?
Om man tror att enkom för att Pro superbike körde race där efter mycket om och men så innebär det inte att alla vill köra där ändå. Det är väl självklart att det kan uppstå problem med flera förare på en bana oavsett vilken.

Om man tror att enkom för att Pro superbike körde race där efter mycket om och men så innebär det inte att alla vill köra där ändå. Det är väl självklart att det kan uppstå problem med flera förare på en bana oavsett vilken.
Visst ökar risken för olyckor ju fler som kör men det finns ju en formel i reglementet för att räkna ut hur många ekipage som får tävla samtidigt och om man inte överstiger det samt att banan är godkänd av Svemo så borde den ju vara okej att köra på.

Minns inte hur det var när ProSuperbike körde där i september men det låga antalet startande kanske berodde på att en del förare fortfarande tyckte att banan var för farlig?

Visst ökar risken för olyckor ju fler som kör men det finns ju en formel i reglementet för att räkna ut hur många ekipage som får tävla samtidigt och om man inte överstiger det samt att banan är godkänd av Svemo så borde den ju vara okej att köra på.

Minns inte hur det var när ProSuperbike körde där i september men det låga antalet startande kanske berodde på att en del förare fortfarande tyckte att banan var för farlig?
Missförstå mej rätt... jag har inget emot att det tävlas på Sturup då jag varken tävlar eller kör bana sådana omdömen överlåter jag till andra.

Kommer inte ihåg vad det berodde på med ett sånt lågt antal. Sent på säsongen, skadade förare.. ngn körde utomlands var nog en mix av allt möjligt.

Trist att - Race 4 23-24 augusti Mantorp Park krockar med SO/SM på våler!!

Vet inget om Sturup men hur fungerar depån att klara av alla ERF,Bott och SP team på en gång?banan är ganska liten?

Personligen tycker jag det vore helrätt och köra "riktig" endurance tex 12H på ACR(Arctic Circle Raceway) :tummenupp
Depån är stor nog att rymma alla klasser, men banan är knixig, fysisk och sliter hårt på däcken och förarnas fysik.

Knudan framstår som en resa på E4:an i jämförelse :tungan

Depån är stor nog att rymma alla klasser, men banan är knixig, fysisk och sliter hårt på däcken och förarnas fysik.

Knudan framstår som en resa på E4:an i jämförelse :tungan

Japp! :) Det är därför det skulle vara så kul att köra ett erf på srw.

Back